TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZA Warszawa oglądało nowego MAN-a na CNG. Czas na 12G!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.11.2019 14:00:54 1 komentarz
fot. MZA Warszawa, facebook.com

Mamy kolejny pokaz nowej generacji miejskich MAN-ów. Dziś, 6 listopada warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe oglądały Lion'sa City 12G. Czekaliśmy i wreszcie się doczekaliśmy.

Zewnętrzna sylwetka miejskiego "lwa" stanowi przykład nowego języka designu MAN-a. Oprócz charakterystycznych reflektorów z wbudowanymi listwami LED, pełniącymi funkcję świateł dziennych, i typowej, czarnej osłony przedniej z chromowanym profilem, wzrok przykuwa pociągnięta nieco w dół linia okien z boku pojazdu. Nie tylko nadaje ona autobusowi dynamiczny wygląd, ale również stanowi przemyślany element podzielonego na segmenty poszycia pojazdu, które pozwala na poprawę kosztów cyklu życia maszyny (LCC). Również tylna część pojazdu o nowoczesnym wyglądzie przypominającym smartfona, znana wcześniej z nowego Lion's Coach, stała się wyrazistym znakiem rozpoznawczym nowego MAN Lion's City. Ponadto umożliwia ona bardzo łatwy dostęp do różnych komponentów.

Nowe serce
Nowa miejska "dwunastka" z logo lwa to autobus, na którego pierwszy test w Polsce czekaliśmy długo. W zmodernizowanej rodzinie autobusów Lion's City są montowane zupełnie nowe silniki. W przypadku gazowych mamy nową, lżejszą stojącą jednostkę MAN E1856LOH o pojemności 9 l spełnia normę emisji spalin Euro 6d, które zacznie obowiązywać dopiero za kilka miesięcy. 

Autobus może zostać opcjonalnie wyposażony w moduł MAN EfficientHybrid. To system przyczyniający się w znacznym stopniu do redukcji zużycia paliwa i emisji. Możemy go oczywiście spotkać w debiutującym w Polsce egzemplarzu Lion'sa City 12. Funkcja stop-start, stosowana seryjnie w MAN EfficientHybrid, zapewnia niezwykle ciche fazy zatrzymywania się na przystankach i światłach. 

Centralny element systemu stanowi alternator rozrusznika wału korbowego – urządzenie elektryczne, które podczas hamowania przekształca energię kinetyczną w elektryczną. Rekuperowana energia jest następnie gromadzona w module UltraCap na dachu pojazdu, który w porównaniu z akumulatorem o podobnej pojemności jest znacznie lżejszy i bardziej kompaktowy. 

Zgromadzona w module UltraCap energia zapewnia zasilanie instalacji elektrycznej pojazdu niezależnie od napędu, co powoduje nie tylko odciążenie silnika wysokoprężnego, lecz także umożliwia wyłączanie silnika podczas postoju pojazdu. Poprzez odwrócenie sposobu działania alternatora rozrusznika wału korbowego, silnik MAN D15 może zostać ponownie uruchomiony w kilka chwil, a podczas przyspieszania jest wspomagany przez funkcję boost.

Test testem, ale pierwsza umowa już jest
Warszawski pokaz czy też test to zawsze prestiżowa próba dla każdego producenta. MAN jednak podejmuje ją mając już za sobą kilka konkretnych argumentów. Ten najnowszy, to oczywiście kontrakt na 25 Lion'sów City 12G dla PKS Lubin. Czy te argumenty trafią do MZA? Zapewne prędzej czy później przekuje się to na test i być może decyzję zakupową.

A jest o co walczyć. Poza 110 gazowymi MAN-ami Lion's City MZA chce do 2021 r. kupić kolejnych 80 autobusów na paliwa gazowe. Najmniej będzie stanowiła dwudziestka na CNG. Kolejnych 60 ma już być na skroplony gaz ziemny. I tutaj pojawia się pewien problem, gdyż obecnie żaden producent nie ma oficjalnie w ofercie miejskiego autobusu na LNG. Ale przecież nie jest powiedziane, że ten stan gry się nie zmieni.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZA Warszawa
MAN
CNG
test
  • Piotr Brzozowski – 06.11.2019

    Many to jedne z najdroższych autobusów, dlatego praktycznie zawsze wygrywał będzie Solaris.

  • Adam Gielniewski – 06.11.2019

    Anh Minh Nguyen

  • Michał Pawłowski – 06.11.2019

    To nie są testy tylko prezentacja.

  • Sebastian Pioro – 06.11.2019

    Troszke malo drzwi jedynie 😂😂😂😂

  • Zdzich – 06.11.2019

    Czekam na test tego MAN w Jeleniej Górze.MZK zapowiada w przyszłym roku zakupy gazowców.

  • Wojtek Darocha – 06.11.2019

    Na jakich liniach będzie jeździł?

  • Sławomir Gugała – 06.11.2019

    Neoplan już nie robi miejskich .?

  • Michał Zbrowski – 06.11.2019

    TransInfo.pl - I nie od dziś, tylko od wczoraj. Już wczoraj był na Kleszczowej 😋

  • Mateusz Włodarczyk – 06.11.2019

    Na jakiej linni będzie

  • Norbert Kwiecień – 07.11.2019

    Nowy Lions'City na ulicach Radomia😄

  • Rafał Marszałek – 09.11.2019

    Many obecnie jeżdżące w stolicy to męka dla pasażerów. Uchylne wąskie szyby, brak klimatyzacji, gorąca podłoga od silnika z tyłu, to wszystko sprawia okrutne cierpienie pasażerów w gorące dni lata. Gdy na zewnątrz jest 30 stopni, w autobusie man jest 60 stopni. Już ikarusy były lepsze, bo tam szyba miała 1 m kw i można ją było rozsuwać po całości. Niestety, nie ma już ikarusow, są za to many i trzeba cierpieć.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....