TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZA Warszawa kupuje kolejne elektrobusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.06.2016 13:00:40 7 komentarzy
Poprzedni przetarg przeciągnął się kilka miesięcy. Czy tym razem będzie znacznie szybciej? (fot. Wikipedia)

Stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły dzisiaj przetarg na dostawę 10 elektrobusów klasy maxi. Oprócz tego zwycięzca postępowania przekaże spółce ładowarki. Wartość zamówienia oszacowano na ok. 20 - 22 mln zł netto.

MZA wymaga aby nowe "elektryki" miały nadwozie o długości 11,8 - 12,1 m i szerokości 2,5 - 2,55 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym minimum 23 na miejscach siedzących. Nie mniej niż sześć foteli ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być wyposażone w akumulatory o pojemności minimum 200 kWh. MZA wymaga przystosowania elektrobusów do ładowania dwoma metodami. Mowa o złączu plug-in oraz umieszczonym na dachu pantografie firmy Schunk do szybkiego ładowania. W kwestii silnika trakcyjnego spółka daje oferentom dowolność. Mogą być to dwie jednostki zabudowane w piastach kół lub jedna centralna. Jeśli ktoś miałby wybrać drugie rozwiązanie to MZA dodatkowo wymaga dobrania przełożenia mostu napędowego w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć pobór energii elektrycznej.

Ogrzewanie przestrzeni pasażerskiej ma być zapewnione przez agregat grzewczy zasilany olejem napędowym. W tym celu autobusy trzeba będzie wyposażyć w zbiornik tego paliwa o pojemności przynajmniej 40 l. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez przesuwne okna. Ponadto nie zabraknie także klimatyzacji.

Autobusy standardowo będą wyposażone w monitoring oraz bogaty system informacji pasażerskiej. Te drugi będzie się składał z zewnętrznych diodowych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, głosowych zapowiedzi przystanków oraz kilku wewnętrznych monitorów LCD. Jeden z nich o przekątnej ok. 37 - 38" będzie prezentował informację liniową w formie "e-koralików".

Prócz dostawy elektrobusów zwycięzca przekaże MZA także 12 ładowarek. Spółka daje tutaj dwie możliwości. Pierwsza i wydaje się, że milej widziana przez zamawiającego zakłada przekazanie ośmiu ładowarek podstawowych i dwóch dodatkowych. Pierwsze o mocy 40 kW mają zapewnić pełne ładowanie baterii w ciągu ok. 5 - 6 h. Drugie mają łączyć funkcję wolnego oraz szybkiego ładowania. Ich moc MZA określiło na 120 kW.

Jeżeli oferent z pewnych względów nie będzie w stanie spełnić tego wymogu ma inną możliwość. Wtedy musiałby przekazać spółce łącznie 12 ładowarek. Wtedy będzie zobligowany do przekazania MZA dziesięciu ładowarek do wolnego ładowania oraz dwóch do szybkiego ładowania o mocy również 120 kW.

Pora na warunki formalne. Minimum w zakresie zdolności finansowej to 20 mln zł. Warunek doświadczenia skonstruowano w sposób alternatywny. Oferent musi wykazać, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizował dostawy elektrobusów lub trolejbusów za przynajmniej 15 mln zł netto. Co ciekawe MZA dopuściło sumowanie doświadczenia w zakresie dostaw obu rodzajów pojazdów. Oferty należy zabezpieczyć wadium w wysokości 0,5 mln zł.

Zamawiający będzie je oceniać na podstawie trzech kryteriów. Główne znaczenia ma cena, dzięki której można wywalczyć do 88% punktów. W ramach oceny technicznej, która jest warta maksymalnie 8% MZA bierze pod uwagę osiem rozwiązań. Najwyżej punktowane są m.in:

  • pełna zabudowa kabiny kierowcy
  • trzyczęściowa szyba przednia
  • segmentowane pionowo poszycia boczne
  • baterie o pojemności 250 kWh i więcej
  • elektrobus, który przewiezie przynajmniej 80 pasażerów
  • klimatyzacja z funkcją pompy ciepła

Pozostałe 4% punktów przeznaczono na ocenę zużycia energii elektrycznej. W tym celu oferenci będą musieli załączyć do oferty wyniki testu SORT2.

Otwarcie ofert przewidziano wstępnie na 19 lipca. Patrząc na kształt i kierunek w jakim poszły wymagania MZA można stwierdzić jedno. Stołecznemu przewoźnikowi zależy na jak największej ilości propozycji, a co za tym idzie uzyskaniu jak najlepszych cen. Elektrobusy z nowe zamówienia mają trafić do Warszawy w ciągu 245 dni od podpisania umowy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
elektrobus
  • Lublinianin – 07.06.2016

    SOLARIS! wygra jak nic! :)

  • spec – 07.06.2016

    Dopuszczenie trolejbusów daje szanse dla Ursusa,

  • Au to san – 07.06.2016

    Niestety jest jeszcze za wcześnie, by takie rozwiązania miały sens. Przecież te solarisy które są obecnie, stoją więcej niż jeżdżą! Jeżdżą przez jeden szczyt a resztę doby się ładują. Może w tym przetargu chodzi o pojazdy ze zwiększonym zasięgiem, i BYD ma tu większe szanse? Tak czy inaczej, oszczędzić 20% na kosztach paliwa by kupić dwa razy więcej autobusów - bez sensu! A jeszcze koszt wymiany i utylizacji akumulatorów.

  • Werty – 07.06.2016

    Au to san popisał się wiedzą :)

  • Au to san – 07.06.2016

    A jak jest? Nawet jeśli rozkładowo się niekiedy uda je wysłać na dwa (krótkie) szczyty, to i tak im niekiedy brakuje energii na koniec zmiany i zjeżdżają na Włościańską, a przecież aku są teraz jeszcze względnie nowe.

  • Wiedzący człowiek – 07.06.2016

    Z dobrze poinformowanych źródeł wiem, że będą elektryczne Marcedesy Conecto.

  • zz – 07.06.2016

    To powinieneś zawiadomić właściwe służby bo to napisałeś oznacza że przetarg jest ustawiony.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....