TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZA kupuje 2 autobusy. Do szkoleń
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.05.2016 13:47:34 11 komentarzy
MZA kupuje 2 autobusy. Do szkoleń

9 maja warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły jednoczęściowy przetarg na dostawę dwóch nowych autobusów. Mają one wzmocnić flotę pojazdów, które spółka wykorzystuje do szkolenia kandydatów na kierowców. Pierwszy z nich ma być pojazdem przegubowym klasy mega. Natomiast w przypadku drugiego MZA jest dosyć elastyczne. Może to być autobus turystyczny lub międzymiastowy. Zaglądamy do SIWZ.

Pojazd turystyczny lub międzymiastowy ma posiadać nadwozie o długość 10 - 12,3 m oraz szerokość 2,5 - 2,55 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 35 pasażerom na miejscach siedzących w przypadku, jeśli będzie krótszy niż 10,5 m. W przeciwnym wypadku minimum to 45 foteli. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom. MZA dopuściło trzy warianty konfiguracji drzwi. To 1-1, 2-2 albo 1-2.

Autobus ma być napędzany silnikiem diesla. Jednostka powinna mieć pojemność skokową w zakresie 5,8 - 9 l oraz mieć moc nie mniejszą niż 170 kW. Spółka dodatkowo podkreśla, że najchętniej by widziała pojazd z silnikiem o mocy 220 kW, ale też nie mówi nie jeśli miałby być mocniejszy. Jednostka napędowa ma zostać zblokowana z mechaniczną, minimum sześciobiegową skrzynią biegów. Najlepiej gdyby przekładnia była produkcji firmy ZF.

Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez równomiernie rozmieszczone okna przesuwne oraz wywietrzniki dachowe. Nie może także zabraknąć klimatyzacji. Urządzenie ma mieć moc przynajmniej 25 kW i powinno być zabudowane na dachu pojazdu. Nie zabraknie także trzech zewnętrznych tablic diodowych oraz monitoringu.

Pora na autobus klasy mega. Całkowicie niskopodłogowy przegubowiec ma mieć długość 17,5 - 18,2 oraz szerokość w analogicznym zakresie jak omawiany uprzednio pojazd. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 130 pasażerom, w tym minimum 42 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być zapewnione przez cztery wejścia w układzie 2-2-2-2. Warto przy okazji dodać, że będzie to drugi tego typu autobus po kupionym w 2012 roku na potrzeby OSK prototypowym egzemplarzu Solbusa Sm18.

Autobus ma być napędzany silnikiem diesla o pojemności 7-11 l i mocy przynajmniej 200 kW. MZA zaleca jednostkę 275 kW jednakże i w tym wypadku nic się nie stanie jeśli będzie ona mocniejsza. ma ona zostać zblokowana z automatyczną skrzynią biegów z serii ZF Ecolife.

Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez przesuwne okna oraz minimum cztery wywietrzniki dachowe. Tutaj także nie zabraknie klimatyzacji. Jej minimalna moc chłodzenia to 36 kW. Do tego oczywiście monitoring oraz system informacji pasażerskiej w standardzie, który znamy od lat.

Kryteria oceny ofert są trzy. Prym wiedzie cena, która stanowi maksymalnie 90% punktów. Do 5% uzyska propozycja, w której będą autobusy z najlepszą charakterystyką ekologiczną i najniższym spalaniem. Pozostałe punkty można uzyskać za zaoferowanie gwarancji jakości na pojazdy na okres czterech lat od dostawy.

A teraz szybko o warunkach formalnych. Oferty należy zabezpieczyć wadium w wysokości 60 000 zł. Minimum w zakresie zdolności finansowej lub kredytowej to 2 mln zł. Warunek doświadczenia MZA uzna za spełniony, jeśli oferent przedstawi referencje, które udowodnią zrealizowanie w ciągu ostatnich trzech lat dostaw autobusów miejskich, turystycznych lub międzymiastowych na kwotę nie mniejszą niż 3 mln zł netto.

Wstępny termin składania oraz otwarcia ofert spółka przewidziała na 31 maja. I w gruncie rzeczy można po cichu liczyć, że raczej zostanie on dotrzymany przy tak przejrzystych wymaganiach zawartych w dokumentacji przetargowej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
nauka jazdy
  • solaris150 – 10.05.2016

    czekam na Autosana ;)

  • alojz – 10.05.2016

    To w tym przetargu się nie doczekasz.

  • Brawo Ja – 10.05.2016

    Dokładnie. Autosan nie ma w portfolio SanCity 18 Euro 6. Niestety zapewne wystartuje ten chłam ze Stolca Kujawskiego. Może Solaris się jeszcze pokusi. Po za tym nikogo bym więcej w przetargu nie oczekiwał.

  • tantus – 10.05.2016

    "solarisowi150" chodziło chyba o przetarg na autobus międzymiastowy/turystyczny

  • Brawo Ja – 10.05.2016

    Ale to przetarg JEDNOCZĘŚCIOWY, więc oferta musi być od razu na dwa wozy

  • www – 10.05.2016

    @Brawo JaChopie! Daj na luz i nie wypowiadaj się! W Warszawie codziennie jeździmy Solbusami i żyjemy. Te nasze autobusy są jak najbardziej ok. Czy Solarisy są lepsze od Solbusów? W Warszawie na pewno nie są.

  • wufi – 10.05.2016

    Takie przetargi to głupi pomysł, szkoleniówki powinny być kupowane w ramach rozszerzeń podstawowych zamówień - żeby była pełna unifikacja taboru szkoleniowego z eksploatowanym. Kierowcy się uczą na jakichś karakanach Kapeny albo Autosana, a potem resztę kariery spędzają w Solarisach.

  • Kuba – 11.05.2016

    @wwwTy też się już lepiej w kwestii warszawskich solbusów nie wypowiadaj.

  • Qvax – 11.05.2016

    @wufiPrawo jazdy robi się na autobusy wszystkich marek a nie tylko na daną markę (nie ma czegoś takiego jak prawo jazdy na Solarisa lub Autosana), tak więc nie ma to znaczenia na jakiej marki autobusie się szkolisz a jaką będziesz jeździł.

  • wufi – 11.05.2016

    Tak samo się mówiło przez ostatnich kilkanaście lat, gdy kierowcy uczyli się na Autosanach H9 a potem musieli od nowa uczyć się korzystać z nowoczesnych funkcji współczesnych autokarów turystycznych i niskopodłogowych autobusów miejskich. No to jak to nie ma znaczenia to dlaczego nie uczyć się na ciężarówkach? Gabaryty te same, zresztą Kapena MZA jest na podwoziu ciężarówki.W Tramwajach Warszawskich uczysz się na tym, na czym będziesz jeździł. W MZK i MZA przez lata też tak było, dopiero od paru lat są oddzielne przetargi. Poza obniżeniem wartości praktycznej szkolenia taka różnorodna flota sprawia problemy w serwisowaniu i ogranicza możliwości wykorzystania w ruchu liniowym. Dobrą praktyką było też przekazywanie na cele szkoleniowe wycofanych z ruchu liniowego autobusów - często są częściami liczniejszych serii, więc wciąż szkolenie na takim autobusie ma większy sens niż na jakimś Autosanie Liderze.

  • Marcinek – 11.05.2016

    A czy nie taniej byłoby przerobić na szkoleniowego jednego z posiadanych już solarisów U18?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....