TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Wrocław z nowymi Solarisami
WROCLAW.PL - Opublikowano: 28.08.2014 21:11:50 28 komentarzy
MPK Wrocław z nowymi Solarisami
28 sierpnia na pl. Solnym MPK Wrocław zaprezentowało swój nowy autobus Solaris Urbino 12. Już jutro pierwszych dziewięć egzemplarzy tego typu wyjedzie na trasy i zabierze pasażerów. To pierwsze we flocie wrocławskiej firmy pojazdy z logo jamnika. Pojazdy pojawią się m.in. na linii K, 115 i 129. Do końca listopada br. Solaris dostarczy do Wrocławia łącznie 57 sztuk niskopodłogowych autobusów, w tym się 45 w wersji standardowej o długości 12 m (Solaris Urbino 12) oraz 12 przegubowych o długości 18 m (Solaris Urbino 18). Będą one docierały do stolicy Dolnego Śląska partiami po 9 pojazdów. W ostatnich transzach znajdą się pojazdy przegubowe. Przypomnijmy, że umowę na dzierżawę pojazdów MPK Wrocław podpisało pod koniec marca tego roku z konsorcjum, składającym się z producenta –firmy Solaris Bus &Coach oraz banku Millenium Leasing. Całkowity koszt dzierżawy przez okres dziesięciu lat wynosi nieco ponad 77,5 mln zł. Wszystkie pojazdy trafią do zajezdni na ulicy Obornickiej, która aktualnie przechodzi modernizację. Zakończenie budowlanych prac prowadzonych przez firmę Skanska ma nastąpić do końca br. Pierwsze we flocie MPK Wrocław autobusy marki Solaris zostały wyposażone w silniki Paccar (DAF) MX-11 Euro 6 o mocy 240 kW (w pojazdach solo) i 270 kW w pojazdach przegubowych. To zupełna nowość we Wrocławiu, dlatego zajezdnia MPK przy ul. Obornickiej otrzymała wewnętrzną autoryzację serwisową i aktualnie prowadzone są tam intensywne szkolenia pracowników. Zastosowane jednostki napędowe współpracują z 4-stopniowymi automatycznymi skrzyniami biegów Voith DIWA.6. Taka kompletacja układu napędowego powinna przynieść oszczędności w zużyciu paliwa na poziomie 39 l /100 km dla Urbino 12 (wg SORT 2). Dla porównania aktualna średnia spalania dla wrocławskich Ciatro to 43 l / 100 km. Z kolei wrocławska hybryda Volvo notuje spalanie już na poziomie 29 l / 100 km. Co wraz z nowymi pojazdami zyskują pasażerowie? Przed wszystkim komfort podróżowania w jasnym, przestronnym, dobrze oświetlonym wnętrzu. Także hałas jednostek napędowych Euro 6 powinien być niższy niż w dotychczas eksplodowanych pojazdach Mercedes-Benz czy Volvo. Kolejne plusy to: - fotele o zwiększonej wytrzymałości obite wysokiej klasy tapicerką (Kneitz), - klimatyzacja z wydajnym nawiewem w całym pojeździe (Spheros) –warto tutaj dodać, że będą to pierwsze autobusy we MPK z fabrycznie zamontowaną klimą. W ostatniej partii Mercedesów Ciatro klimatyzacja została zainstalowana już po dostawie w ramach osobnego zamówienia. - przyciski opisane alfabetem Braille’a dla osób niewidomych, - jaskrawe tablice numeryczne na zewnątrz pojazdów dla osób niedowidzących + ekrany LCD z informacją pasażerską. (całość systemu informacji pasażerskiej i monitoring dostarczyła firma SIMS), - informację głosowa wewnątrz i na zewnątrz pojazdów, - monitoring z lampami podczerwieni zapewniające lepszą rejestrację kamer w nocy,Z kolei kierowcy MPK Wrocław na pewno docenią całkowicie wydzieloną przeszkloną ścianą kabinę. Dokładnie tego typu rozwiązanie zostało po oraz pierwszy zastosowane w pojazdach Solaris Urbino i jest własną koncepcją dolnośląskiego przewoźnika. Wyróżnia się skośną poprowadzoną ścianą, w pełni oddzielającą kabinę od przestrzeni pasażerskiej, co z jednej strony zapewnia prowadzącemu dobrą widoczność w prawym lusterku, zaś z drugiej –chroni przednią szybę przed nadmiernym parowaniem –szczególnie w deszczowe i chłodne dni podczas przewozu większej liczby pasażerów. Ponadto wrocławscy kierowcy mają do swojej dyspozycji górną półkę, gdzie został poprowadzony nawiew od klimatyzacji, wieszaki na ubiór, dodatkową nagrzewnicę nóg, kamerę cofania, możliwość logowania do komputera pokładowego za pomocą karty pracowniczej. Dzięki systemowi automatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika oraz wspomnianej kabinie wrocławscy kierowcy mogą czuć się naprawdę bezpiecznie w najnowszych Solarisach. MPK Wrocław posiada w tej chwili ponad 340 autobusów. Miejski przewoźnik postawił sobie ambitny cel: do końca 2015 r. wszystkie autobusy powinny być niskopodłogowe. Dzierżawa Solarisów to początek szerszego procesu odnowy floty we Wrocławiu. Do końca tego roku wycofanych z ruchu zostanie 55 najstarszych autobusów (6 Ikarusów, 45 Jelczy, 4 Jelcz-Volvo). W tej chwili trwają przygotowania do sprzedaży wysłużonych pojazdów. Kolejnym krokiem będzie oddanie obsługi niektórych linii prywatnemu podwykonawcy. MPK stawia jednak twarde warunki, także dotyczące taboru. Prywatna firma musi posiadać pojazdy nowoczesne –niskopodłogowe oraz klimatyzowane. Otwarcie ofert w przetargu na obsługę części linii odbędzie się już w przyszłym tygodniu. Sam przetarg cieszy się on się sporym zainteresowaniem, o czym świadczą …liczne protesty i zapytania. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowy przewoźnik z nowymi autobusami we wrocławskich brawach wyjedzie na ulice stolicy Dolnego Śląska z początkiem lutego 2015 r.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
MPK Wrocław
Solaris
  • Neiko – 28.08.2014

    Dlaczego tak wiele miast uparcie trzyma się tego pseudowarszawskiego zółto-czerwonego malowania? Ani to ładne ani praktyczne. Autobusy są w pewnym sensie wizytówką miasta i powinny się jakoś wyróżniać na tle innych. Wrocław - niby takie nowoczene, modne miasto nie jest w stanie opracować spójnego i oryginalnego malowania autobusów i tramwajów - to jest wizerunkowy koszmar! Zobaczcie jak wyglądają nowe wozy np: dla Olsztyna i Rzeszowa i przemalujcie swoje pojazdy.

  • jwed – 28.08.2014

    Wrocław powinien sie wyróżniać ,niebieskie autobusy jak tramwaje lepiej by wyglądało.Wyróżnia sie ten autobus jasrawością to fakt niestety .Różnice w kolorach wnętrz potrafią mieć różne podejścia do jednego modelu

  • difr – 28.08.2014

    Niezbyt ładne kolory

  • fifg – 28.08.2014

    Chcą wycofać najstarsze autobusy ale dlaczego chcą sie pozbyć części jelczy 121 mając wysokopodłogowe 21 sztuk volvo b10m

  • sjsqa – 28.08.2014

    @fifg Bo jelcze są w dużo gorszym stanie niż Volvo choć ten sam rocznik gdyby nie presja niskiej podłogi volvo b10 jeszcze spokojnie by pojezdziło

  • sjsqa – 28.08.2014

    Ciekawe jaki prywatny przewożnik będzie i jakie autobusy

  • – 28.08.2014

    Wreszcie nowe autobusy

  • as – 28.08.2014

    Tak długa przerwa w nie kupowaniu autobusów w mpk to przegięcie

  • – 28.08.2014

    Nowe autobusy nowa jakość

  • wsq – 28.08.2014

    Kolejne miasto z solarisem(MPK)

  • ajsa – 28.08.2014

    Kolor brzydki powinno sie wyróżniać jakoś te autobusy lepiej

  • dede – 28.08.2014

    Komfort podróżowania wzrośnie

  • Nuxxx – 29.08.2014

    a komin musi być hehe

  • VHH – 29.08.2014

    Moze jak VHH Hamburg? Depresive-szary?

  • olaf – 29.08.2014

    uchylne szybki, a przecież co będzie jak temperatura nie będzie duża a klima nie będzie działała?

  • Autosan – 29.08.2014

    Malowanie VHH bardzo dobrze sie prezentuje na Mercedesach, do Solarisa by raczej nie pasowalo.

  • Ale tandeta... – 30.08.2014

    Kolejny autobus z kolorystyką nie pasującą do Volvo ani Citaro z poprzednich zakupów.

  • VHH – 30.08.2014

    Solaris w kolorze depresyjno-szarym takze mozna spotkac w Hamburgu. Na lotnisku. Szare po prostu oblesne.

  • – 30.08.2014

  • w stylu rodem z PRLu – 30.08.2014

    malowanie jak jelcze M121 z zajezdni grabiszyńska, aż się łezka w oku kręci mimo że tym razem nie dostałem gazem od zomo

  • rewolucja:-) – 30.08.2014

    rewelacja to będzie jak zaczną tą klimatyzacje włączać a nie tylko się nią chwalić...

  • Pozdrowienia dla wiceprezesa – 30.08.2014

    Pan wiceprezes jaki zadowolony - w gminie Stoszowice takich autobusów nie było? Czemu ten autobus nie ma rejestracji DZA? Było by taniej prawda Panie Wójcie?

  • ak – 30.08.2014

    Autobusy spoko, ale malowanie okropne - jedno z najpowszechniejszych i najbrzydszych w kraju.

  • MIG – 30.08.2014

    Warto zaznaczyć, że nie są to pierwsze Solarisy we Wrocławiu. Urbino 12 zadebiutowało w 2005 roku na liniach 900L, 900P, 910 i 901, obsługiwanych przez Polbus-PKS (w tym 3 fabrycznie nowe Urbino III), później 5 Solarisów Urbino zakupiło od MPK Łódź wrocławskie DLA. No i jeszcze Marco Polo na liniach 8xx gminy Kobierzyce eksploatuje od kilku lat Solarisa Valettę.

  • Tomm – 01.09.2014

    Daje ręke, że nowy przewoźnik wejdzie z MB Conecto. ;p

  • Jarko – 01.09.2014

    Nie kracz nie chce tego syfu na Wrocławskich ulicach.Mam nadzieje na Many Lions albo Solarisy IV :)

  • Teofilow – 01.09.2014

    Conecto.. haha Szmelc z Turcji. Wstyd, kupowac taka patologiczna TRUMNE.

  • nie tylko kupować, ale serwisować... – 03.09.2014

    skoro ma system gaszenia komory silnika to już w ogóle nie będą serwisować autobusów. Kilkuletnie autobusy MPK kopcą jak Ikarusy. Dawno nie było kontroli ITS ciekawe jakby wypadła? A może znów wkrótce usłyszymy o pożarze autobusu nie wyposażonego w ten rewelacyjny system... System gaszenia komory silnika to potwierdzenie patologi w polskim transporcie - zwłaszcza utrzymania stanu technicznego pojazdów którymi wozi się ludzi

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....