TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Wrocław z kolejnymi Mercedesami Citaro?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.01.2020 16:00:12
MPK Wrocław z kolejnymi Mercedesami Citaro?

Jedna oferta wpłynęła w przetargu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu na dzierżawę 60 nowych autobusów. Przedstawił ją EvoBus Polska. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić przewyższa ona szacunki wrocławskiej spółki. Nie jest to jednak duża rozbieżność.

Przypomnijmy, że MPK chce wziąć w dziesięcioletnią dzierżawę łącznie 60 nowych autobusów. Najwięcej, bo 31 będzie klasy MAXI. Pozostałe będą przegubowcami. Ich dostawy mają ruszyć najpóźniej w 180 dniu od podpisania umowy. Ostatnie będą przekazane spółce najpóźniej w 222 dniu od zawarcia kontraktu. Wszystkie muszą być objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową. Pewna premia jest jednak za wydłużenie tego okresu.

Klasa MAXI
"Dwunastki" mają one mieć nadwozia o długości 11,5 - 12,5 m, szerokość do 2,55 m oraz wysokość do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 osobom na miejscach siedzących. Przynajmniej siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 200 kW mocy, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1000 Nm. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec której MPK nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jej charakterystyki pracy czy ilości przełożeń. Warunkiem jest natomiast to, aby kompletacja napędu gwarantowała zużycie paliwa na nie więcej niż 41 l na 100 km w warunkach testu SORT2. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Klasa MEGA
Całkowicie niskopodłogowe przegubowce mają mieć nadwozia o długości 17,5 - 18,75 m, szerokość do 2,55 m oraz wysokość do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 133 pasażerom, w tym nie mniej niż 32 osobom na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 230 kW mocy i maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1250 Nm. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec której MPK nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jej charakterystyki pracy czy ilości przełożeń. Grunt, aby średnie spalanie w warunkach testu SORT2 nie przekroczyło 57 l na 100 km. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Wrocławski standard
Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. W przypadku "dwunastek" moc agregatu to min. 27 kW, a w przegubowcach to nie mniej niż 44 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz uchylne okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. Na wyposażeniu mają się znaleźć diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości, które mają się składać z dwóch pól święcących w dwóch kolorach- bursztynowym do prezentacji kierunku oraz białym w przypadku linii. Idziemy do środka. Tutaj znajdą się dwa typy tablic LCD. Bą montowane w układzie V monitory podsufitowe o przekątnej 19". Z boku, przed drugimi drzwiami zainstalowany będzie monitor 38", czyli tzw. "e-korale". Do tego oczywiście nie zabraknie głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością sterował autokomputer z dotykowym interfejsem.

Będą kolejne Citaro?
Dziś, 30 stycznia minął termin składania ofert. MPK nie opublikowało jeszcze protokołu z otwarcia ofert. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić przewoźnik przyjął budżet w wysokości ok. 118 mln PLN brutto.

Jedyna oferta, którą otwarto dziś nieznacznie przewyższa te szacunki. Przedstawiło ją konsorcjum EvoBus Polska oraz PeKaO Leasing. Jego oferta ma opiewać na ok. 122 mln PLN brutto. Nie wiemy natomiast co jeszcze może się w niej kryć.

Pozostaje więc czekać na kolejne informacja.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Wrocław
Mercedes
EvoBus
PeKaO Leasing
wynajem
dzierżawa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....