TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Wrocław z jedną zajezdnią
WROCLAW.PL Janusz Krzeszowski - Opublikowano: 29.03.2015 17:02:53 3 komentarze
MPK Wrocław z jedną zajezdnią

27 marca MPK Wrocław pokazało swoją nową halę obsługi autobusów, która stanęła przy rozbudowanej zajezdni przy ul. Obornickiej. Robi naprawdę duże wrażenie. W nocy do powiększonego obiektu po raz pierwszy zjechały wszystkie autobusy MPK ?także te z opuszczanej zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej. 28 marca rozpoczęły one pracę z jednego miejsca - z zajezdni przy ul. Obornickiej.  ??Obiekt jest bardzo zaawansowany technologicznie, ma własną stację paliw, która pozwala w minutę zatankować 120 litrów paliwa. W myjni wykorzystywana jest woda deszczowa, przy kanałach do obsługi autobusów są specjalne instalacje, które podają płyny eksploatacyjne. Żeby szybciej i skuteczniej sprzątać zainstalowano centralny odkurzacz??wylicza Marek Szempliński, z Wrocławskich Inwestycji, które prowadziły nadzór nad budową. W myjni jeden z kanałów dostosowany jest nawet do mycia podwozia i silnika. Hala i cały ciąg technologiczny jest dobrze przemyślany. Przez najbliższy miesiąc zainstalowane wyposażenie będzie ustawiane i kalibrowane pod potrzeby MPK Wrocław.Powierzchnia użytkowa samej hali to blisko 2 000 metrów kwadratowych, plac jest blisko 10 razy większy. Inwestycja pochłonęła 22,5 mln złotych. Cała konstrukcja została zaprojektowana specjalnie pod obsługę autobusów. Inwestycję realizowała firma Skanska.

Cała operacja przeprowadzki zorganizowana została tak, by nie zakłócić bieżącej działalności MPK. Jednocześnie nie ma możliwości, by operację tę sfinalizować jednego dnia. W związku z tym w ciągu najbliższych tygodni kierujący będą pracować tak jak dotychczas, jednocześnie stopniowo wdrażając się i testując nowy ciąg technologiczny na przebudowanej zajezdni. Wszystkie zgłaszane przez MPK uwagi będą na bieżąco analizowane i wdrażane przez wykonawcę. ??Całą operację przeprowadzki przygotowaliśmy w taki sposób, by była jak najmniej odczuwalna dla pasażerów. Jednak ze zmianą zajezdni MPK nieodłącznie związana jest także korekta rozkładów jazdy ?chodzi o kursy wyjazdowe i zjazdowe na zajezdnie ?mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznika prasowy MPK Wrocław.?Dlatego od 28 marca będą obowiązywać nowe rozkłady jazdy. Aby przygotować pasażerów na te zmiany - zebraliśmy w jednym miejscu informację o zmianach, z którą pasażerowie mogą się wcześniej zapoznać.?To łącznie aż kilkadziesiąt zmian.

Z kolei w zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej powstanie Centrum Historii Zajezdnia. Miasto otrzyma z Minerstwa Kultury na budowę i wyposażenie muzeum 15 milionów złotych. To o 10 milionów mniej niż początkowo zakładano. Ośrodek Pamięć i Przyszłość realizuje merytoryczną część projektu. Przygotuje m.in. pierwszą wystawę w zajezdni. ??Ta kwota pozwoli w pełni zrealizować ten projekt. Cieszymy się, że ministerstwo wzięło nasze argumenty i otrzymamy dotację. To projekt międzynarodowy i taką będzie pełnić rolę. Teraz czekamy na rozstrzygnięcie przetargu. Uważam, że muzeum zacznie funkcjonować w sierpniu 2016 roku???deklaruje Marek Mutor, dyrektor Ośrodka Pamięć i Przyszłość. W Centrum Historii Zajezdnia zaprezentowana zostanie najnowsza historia Wrocławia od roku 1945 do współczesności. W muzeum będą ekspozycje, przedstawiające historię przesiedlenia ludności z Kresów, ale też dotyczące, między innymi, Pomarańczowej Alternatywy oraz wydarzeń związanych z wrocławską ?Solidarnością?.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Wrocław
zajezdnia
  • MIG – 30.03.2015

    Trochę mało - jedna zajezdnia MPK na cały Wrocław. Pozostają jeszcze zajezdnie innych przewoźników - DLA, Sevibus, ITS (niebawem) i... TRAKO przy ul. Krasińskiego.

  • Za Śląsk za WKS – 30.03.2015

    Słaby pomysł - jedna zajezdnia na tak duże miasto. Trafi się kolejna powódź, albo rozszczelnienie gazociągu w okolicy i... nie ma autobusów. Wrocław to dziwne miasto. Na WKS i Stadion kasy zabraknąć nie może. A komunikacja jest zacofana.

  • Busiak – 30.04.2015

    "Zajezdnia" bez autobusów.- Centrum historii zajezdnia, a to miasto nie ma ani jednego zabytkowego autobusu. Nawet unikatowe pojazdy są regularnie wyprzedawane lub/i cięte na złom. Coś nie widze na trasach Jelczy M180. Wrocław miał 7szt.z 8 jakie kiedykolwiek powstały. Co miasto z nimi zamierza zrobić? I to jest właśnie historia po wrocławsku, oby "zajezdnia" nie okazała się kolejną biedronką

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....