TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Tarnów znów bez ofert na używane gazowce
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.12.2018 12:30:41
fot. MPK Tarnów

Kupić używane autobusy na gaz i jeszcze względnie młode nie jest łatwo. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Tarnowie już drugi raz próbowało w formie leasingu pozyskać takie pojazdy. I znów bez skutku.

Przypomnijmy, że od kilku miesięcy przewoźnik z Tarnowa chciał pozyskać maksymalnie ośmioletnie autobusy na CNG. MPK tak jak to miało miejsce przy poprzednich zakupach “z drugiej ręki" jasno zakreśliło krąg interesujących przewoźnika marek. I tym razem w grę wchodziły tylko MAN-y, Scanie, Solarisy lub Volvo.

Nowy przetarg na ich dostawę w formie siedmioletniego leasingu operacyjnego pięciu używanych autobusów na CNG ogłoszono w drugiej połowie listopada. Spółkę dalej interesowały wyłącznie autobusy klasy MAXI. Musiały to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 - 12,1 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,3 m. Każdy gazowiec miał zapewniać podróż min. 76 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy musiały być napędzane silnikiem gazowym o pojemności 8 - 12 l i mocy powyżej 198 kW. Jednostka miała zostać zblokowana z automatyczną skrzynią biegów ze zwalniaczem hydraulicznym uruchamianym pedałem hamulca. Na dachu miały się znaleźć kompozytowe zbiorniki do magazynowania CNG. MPK wymagało aby posiadały dokumentację pozwalającą na użytkowanie przynajmniej do 2028 roku.

Autobusy musiały być ponadto wyposażone przynajmniej w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy. W tym celu autobusy miały posiadać na dachu agregat o mocy min. 30 kW. Wentylacja przestrzeni pasażerskiej miała być realizowana przez nie mniej niż dwa uchylne luki dachowe.

Przewoźnik dwukrotnie zmieniał termin składania ofert. Teoretycznie wydawało się więc, że jest firma, która jest w stanie sprowadzić dla MPK interesujące przewoźnika autobusy. A więcej czasu na przygotowanie ofert mogło sprzyjać uzyskaniu dostępności pojazdów w najlepszym dla obu stron momencie.

Tak się jednak nie stanie. 27 grudnia tarnowski przewoźnik unieważnił postępowanie z powodu braku ofert. Czy spróbuje jeszcze raz poszukać dosyć "świeżych gazowców z drugiej ręki"? Jak to przy zakupach używanych autobusów bywa ważne jest, aby "wstrzelić się" w odpowiednim momencie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Tarnów
CNG
używane
leasing
wynajem
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....