TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Świdnica z ofertą od Solarisa [aktualizacja]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.09.2017 13:40:19 12 komentarzy
fot. MPK Świdnica

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne "Świdnica" otrzymało jedną ofertę w powtórzonym przetargu na dostawę dziewięciu nowych autobusów. Przedstawił ją Solaris. Propozycja mieści się w środkach, które na zakup zamierzał przeznaczyć przewoźnik.

Przypomnijmy, że świdnicka spółka musiała powtórzyć przetarg na dziewięć nowych całkowicie niskopodłogowych autobusów miejskich. W poprzednim przetargu nie wpłynęła żadna oferta. Jeszcze raz ma to być siedem pojazdów klasy MAXI oraz dwa MIDI. Na ich zakup przewoźnik ma przygotowane nieco więcej w porównaniu z pierwszym podejściem. To 11 070 000 PLN brutto (9 000 000 PLN netto). Daje to średnio niespełna 1 000 000 PLN netto za jeden autobus.

Wszystkie pojazdy mają być całkowicie niskopodłogowe. Dwa MIDI mają mieć nadwozia o długości 8,5 – 10,65 m, szerokości do 2,55 i wysokości do 3,2 m. Musza umożliwiać podróż przynajmniej 59 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Z kolei siedem autobusów klasy MAXI ma posiadać nadwozia o długości 11,8 – 12,15 m, szerokości do 2,55 i wysokości maksymalnie 3,2 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 89 pasażerom, w tym chociaż 28 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony także dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy musza być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Musza to być jednostki o pojemności 6 – 8 l. W autobusach MIDI silnik musi mieć moc min. 150 kW i maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 750 Nm. W przypadku dłuższych pojazdów minimum to odpowiednio 200 kW i 1000 Nm. MPK dodatkowo wymaga, aby zużycie paliwa w warunkach testu SORT2 nie przekraczało 37 l na 100 km. Silniki będą zblokowane z automatyczną minimum czterobiegową skrzynią biegów. Przekładnia ma posiadać oprogramowanie, które umożliwi redukcję spalania paliwa. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Autobusy będą klimatyzowane i monitorowane. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez boczne okna i wentylatory nadmuchowe umiejscowione nad sufitem. System informacji pasażerskiej będzie się składał z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych, jednej wewnętrznej tablicy LCD 22" oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Wczoraj, 4 września upłynął termin składania ofert. MPK otrzymało jedną, którą przedstawiły Solaris. Mieści się ona w szacunkach przewoźnika. Za 8 162 000 PLN brutto (nieco ponad 6 635 770 PLN netto) producent z Bolechowa chce dostarczyć do Świdnicy siedem Nowych Urbino 12. Daje to cenę jednostkową w wysokości niespełna 948 000 PLN netto. Z kolei dwa Nowe Urbino 10,5 Solaris wycenił na 2 260 000 PLN brutto (niespełna 1 837 400 PLN netto). Daje to cenę jednostkowo za "MIDI - jamnika" na poziomie niespełna 918 700 PLN netto. Łącznie więc propozycja Solarisa opiewa na 10 422 000 PLN brutto (niespełna 8 473 400 PLN netto).

"Bardzo cieszę się, że dostaliśmy dobrą ofertę i że znalazła się w niej długa gwarancja" – powiedział po otwarciu oferty Solarisa Tomasz Kurzawa, prezes Zarządu MPK Świdnica - "obejmująca 48 miesięcy, bo to oznacza, że już za kilka miesięcy będziemy mieli bardzo nowoczesny tabor, którego połowa ma cztery i mniej lat. Dla naszych pasażerów to gwarancja komfortu i niezawodnej pracy każdego dnia."

Pozostaje zatem czekać na decyzję MPK Świdnica. A ta wydaje się być formalnością i może być tylko jedna- akceptacja oferty Solarisa. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Świdnica
Solaris
przetarg
tabor
  • Wroc – 04.09.2017

    Ciekawe czemu Autosan nie wystartował? Założyli duże wymagania w temacie doświadczenia?

  • a – 04.09.2017

    @wroc: ponieważ tego badziewia nikt nie chce.

  • Szeryf – 04.09.2017

    Foto bez zgody autora !

  • Wroc – 05.09.2017

    @a chce nie chce, to nie ma znaczenia. Jak startują w przetargu i go wygrywają. Pytanie tylko dlaczego nie wystartowali

  • Szeryf – 05.09.2017

    Szanowna redakcjo. Zdjęcie nie pochodzi od MPK Świdnica, a ze strony kmswidnica.pl MPK Świdnica nie posiada swojej własnej galerii zdjęć i odnosi się do mojej strony internetowej. Zazwyczaj nie robię problemów z upublicznianiem moich fotografii, ale BARDZO nie lubię jak ktoś publikuje je bez mojej zgody ! Widzę, że poszła aktualizacja wiadomości, ale ta kwestia pozostała bez zmian.

  • Janek – 05.09.2017

    To dziwne, że wybrali badziew od solarisa...

  • yh – 05.09.2017

    @wroc: zamilcz już.@janek: to dziwne, że dalej udzielają sie tu spamboty traktora.

  • Redakcja – 05.09.2017

    @ Szeryf: Najmocniej przepraszamy za nasz błąd. Zdjęcie już podmienione i będziemy pamiętali o Tobie w przyszłości :)

  • Wroc – 05.09.2017

    @yh - możesz wypowiedzieć się merytorycznie? Zadalem normalne pytanie, jesli nie jesteś w stanie odpowiedziec, to poczekaj jak ktos kompetentny zabierze głos. W ten sposób możesz się zwracać do swoich znajomych, jak Ci na to pozwalają. Po to są komentarze, aby się wypowiedzieć.

  • q – 05.09.2017

    @wroc: nie zadawaj pytań na poziomie przedszkolaka, ale jak chcesz to rób dalej z siebie błazna. Dobrze ci idzie.

  • Kris – 06.09.2017

    A gdzie oferty od firmy Ursus i Autosan? Celowe zagranie czy nie byli w stanie zbudować takich autobusów?

  • haha – 06.09.2017

    @kris: i dobrze, że ich nie ma bo pewnie spóźniliby sie o 20 minut ;)))

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....