TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Świdnica bez ofert na 9 autobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.07.2017 13:57:39 9 komentarzy
MPK Świdnica bez ofert na 9 autobusów

Do 5 lipca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji "Świdnica" czekało na oferty w przetargu na zakup dziewięciu nowych autobusów. Na razie jednak z zakupu nic nie wyjdzie. Przetarg zorganizowany przez przewoźnika nie spotkał się z zainteresowaniem producentów.

Na celowniku przewoźnika było pozyskanie dziewięciu autobusów. Najwięcej, bo siedem miało być klasy MAXI. Całkowicie niskopodłogowe pojazdy o długości 11,8 – 12,15 m i trzem wejściom w układzie 2-2-2 miały umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom. Nie mniej niż 28 osób miało mieć zapewnione miejsce siedzące.

Pozostałe dwa pojazdy miały być klasy MIDI. MPK chciało by miały nadwozia o długości 8,5 – 10,65 m. Miały pomieścić przynajmniej 60 pasażerom, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Przewidziano trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Ponadto przewoźnik chciał by autobusy były monitorowane i klimatyzowane. Nie mogło także zabraknąć bogatego systemu informacji pasażerskiej. Prócz zapowiedzi głosowych miał on się składać z dwukolorowych diodowych wyświetlaczy zewnętrznych oraz dwóch wewnętrznych tablic LCD (o przekątnej 22" i 38").

Przewoźnik chciał także, aby autobusy spalały nie więcej niż 37 l na 100 km w warunkach drogowych testu SORT2. Wszystkie miały być napędzane silnikami diesla Euro 6 o pojemności 6 – 8 l i mocy minimum 150 kW. Jednostki miały być zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. W komorze silnika miał ponadto się znaleźć system detekcji i gaszenia pożaru.

Realizację dostaw podzielono na trzy partie w następujących terminach:

  • do 31 stycznia 2018 r. - trzy pojazdy klasy MAXI
  • do 30 marca 2018 r. - trzy pojazdy klasy MAXI
  • do 25 czerwca 2018 r. - jeden pojazd klasy MAXI, dwa typu MIDI

Na tak wyposażonych dziewięć autobusów MPK już na początku zdradziło w ogłoszeniu o zamówieniu jego szacunkową wartość. Była to kwota 8,7 mln zł netto. A to dawało średnio niespełna 970 tys. zł netto wyceny za jeden autobus. A więc całkiem sporo.

A mimo to nikt nie zgłosił się do świdnickiego przetargu. W konsekwencji formalnością się stało jego szybkiego unieważnienie. Zamówienie MPK nie było zbytnio wygórowane pod względem terminów dostaw, warunków gwarancji czy kar umownych. A jednak czegoś zabrakło, by została przedstawiona chociaż jedna oferta. Czyżby jednak był to termin pierwszej dostawy? Jeśli tak to znaczy, że świdnickie MPK nieco spóźniło się ogłoszeniem przetargu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Świdnica
przetarg
tabor
  • Wujek dobra rada – 07.07.2017

    MPK Świdnica jeszcze nie pojęła, że teraz jest rynek producenta. Trzeba obniżyć wymogi, zwiększyć budżet i czekać, może ktoś się zgłosi. A kiedy już ktoś złoży ofertę, jak najszybciej podpisywać, by się nie rozmyślił.

  • TomTom – 07.07.2017

    Termin dostawy – oto problem.

  • Marcinek – 07.07.2017

    W powyższym artykule nie ma słowa o terminie dostawy...

  • TomTom – 07.07.2017

    No, ale to jest właśnie problem. Świdnica chciała autobusy jeszcze w tym roku, a to już prawie niemożliwe.

  • ktoś – 07.07.2017

    Brak ofert bo zamawiający chce żeby autobusy jeździły o kropli paliwa 100 km.To nie realne hehe

  • alojz – 07.07.2017

    Autosan by im dostarczył z pocałowaniem ręki.

  • Bartek – 07.07.2017

    Solaris jest zapchany zamówieniami na ten rok

  • jb – 09.07.2017

    Brak autosana zaskakuje. Moglibyście u źródła podpytać co ich zniechęciło.

  • alojz – 10.07.2017

    Autosan nie spełniał postawionego przez MPK warunku doświadczenia.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....