Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Siedlce z pierwszymi Autosanami. Pierwsze SanCity 12LF z rekuperacją!

infobus
27.12.2017 08:31
0 Komentarzy

SiedleckieMiejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne przekazało siedlczanom gwiazdkowyprezent w postaci dwóch nowych autobusów Autosan Sancity M12LF. Pojazdy zostałydostarczone 20 grudnia.

Przypomnijmy,że MPK Siedlce zamówiło autobusy pod koniec lipca pisaliśmy o tym tutaj. Za dwaSanCity 12LF Autosan zainkasuje 1 936 512 PLN brutto. Daje to cenę 787 200 PLNnetto za jeden autobus tego typu.

Obecnietrwają prace nad przystosowaniem ich do warunków miejskiego przewoźnika. Pojazdyz logo bociana muszą przejść procedurę programowania autokomputerów, wgrywaniarozkładów jazdy i taryf biletowych, oklejenia emblematami i danymiidentyfikacyjnymi przewoźnika.

Przedwyjazdem na drogi na początku przyszłego roku, pojazdy – które otrzymały numerytaborowe 101 i 102 – zostaną jeszcze zarejestrowane i ubezpieczone.

Siedleckie”bociany” to autobusy klasy MAXI. Umożliwiają podróż 105 pasażerom, wtym 26 na fotelach typu Ster MX. Z niskiej podłogi jest dostępnych osiemsiedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2.Autosan wykorzystał system firmy Rawag z Rawicza. Naturalna wentylacjaprzestrzeni pasażerskiej jest zapewniona przez siedem przesuwnych okien. Niezabrakło ponadto klimatyzacji i monitoringu.

Czasna technikę. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to niezależna typuRL82EC. Jako napędową wykorzystano portalowy most AV132/80. Za jednostkęnapędową posłużył Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowy silnik omocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został on zblokowany zautomatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6. Absolutną nowością w siedleckich „bocianach” jest układ hamowania rekuperacyjnego. To pierwsze autobusy z fabryki w Sanoku, w którym fabrycznie zastosowano to rozwiązanie. Dzięki temu zużycie paliwa powinno spaść o ok. 5%.

Autosanrealizując siedleckie zamówienie powoli wchodzi w nowy rok. Dla producenta zSanoka będzie on wyjątkowo pracowity. Portfel zamówień jest dosyć obiecujący, apodkreślić należy, że wśród klientów Autosana są także tacy, którzy pierwszyraz postanowili zaufać sanockiej marce.

Komentarze