TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Rzeszów testuje hybrydę Volvo i Autosana Euro 6
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 23.01.2015 15:26:25 7 komentarzy
MPK Rzeszów testuje hybrydę Volvo i Autosana Euro 6

Do poniedziałku na rzeszowskich liniach '0?, '18?i '19?będzie można spotkać hybrydowy autobus Volvo 7900. Testy mają potwierdzić jego atrakcyjne wyniki w zakresie zużycia paliwa. Równolegle MPK Rzeszów sprawdza midibus Autosan 10 LF z silnikiem diesla Euro 6.  Testy tego konwencjonalnego pojazdu rozpoczęły się 14. stycznia i potrwają do końca miesiąca. To element przygotowań przewoźnika do odnowy nowej floty. Wstępne plany spółki przewidywały zakup nowych pojazdów pod obsługę linii 19, jednak miały to być autobusy o dużej pojemności. Stąd też kwietniowe testy hybrydowego egzemplarza MAN  Lion`s City Hybrid , a jesienią ?przegubowego Urbino 18 Hybrid. A teraz dość niespodziewanie w Rzeszowie pojawia mały spalinowy Autosan. Czyżby zmiana koncepcji?  Przypomnijmy, że tego typu pojazdów Rzeszów ma najwięcej w Polsce. W 2013 r. w ramach unijnych zakupów miasto nabyło m.in. 20 szt. Sancity 10 LF z silnikami Euro 5. Dodatkowo Rzeszów kupił też 60 jednoczłonowych pojazdów Mercedes-Benz Citaro klasy maxi, w tym 30 szt. w wersji z silnikiem diesla i 30 szt. w wersji z silnikiem CNG. Teraz firma chce sprawdzić model Sancity 10 LF z najnowszym silnikiem Cummins ISB6.7E6 280B Euro 6 o pojemności 6,7 l i mocy maksymalnej 280 KM (206 kW). W jego układzie napędowym zastosowano także automatyczną skrzynię biegów Voith DIWA.6 (864.6). Przypomnijmy, że debiut ?dziesiątki?w wersji Euro 6 miał miejsce podczas targów TRANSEXPO 2014 ?wraz z większym bratem Sancity 12 LF. Oba modele (plus wcześniejszy debiutant Sancity 9 LE z silnikiem Cummins ISB4.5E6 210B) mają już w pełni zakończony proces homologacyjny. Warto dodać, że ?testowe?linie '0?, '18?i '19?są od stycznia taktowane, czyli odjazdy autobusów z przystanków odbywają się w równych odstępach czasu. ?co 10 minut. Dzięki czemu pasażer ma pewność, że jeśli spóźni się na jeden kurs, za chwilę pojedzie następnym. Pozostałe rzeszowskie linie będą funkcjonować w podobny sposób, ale dopiero na wiosnę, po uruchomieniu systemu elektronicznego sterowania ruchem i informacji pasażerskiej. Za kilka miesięcy ZTM planuje także wprowadzenie do oferty biletu elektronicznego. W tym celu modernizowane są kasy biletowe a na przystankach stają pierwsze biletomaty, w których elektroniczna kartę będzie można doładować.   W zbliżającym się unijnym rozdaniu pieniędzy na lata 2014-2020 premiowane mają być pojazdy niskoemisyjne. Dlatego Rzeszów sprawdza już trzeci autobus z hybrydowym układem napędowym. Po modelach MAN Lion`s City Hybrid i Solaris Urbino 18 Hybrid przyszedł teraz czas na Volvo 7900, które jest produkowane we wrocławskich zakładach firmy. Jego znakiem charakterystycznym jest mniejsze ?zdaniem producent nawet o ponad 30 procent mniej ?zużycie oleju napędowego niż tradycyjny autobus. Klucz do tego sukcesu tkwi w zastosowanym równoległym układzie hybrydowym, gdzie pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Energia wytwarzana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa. Zaletą technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. ??Testy, które dotychczas przeprowadziliśmy na liniach komunikacji miejskiej różnych miast Polski potwierdzają, że autobus hybrydowy Volvo sprawdza się również w polskich warunkach, uzyskując niskie zużycie paliwa ?od 26 do 30 litrów na 100 km, w zależności od trasy. Otrzymaliśmy również bardzo pozytywne opinie od firm, które wcześniej testowały autobus, zarówno jeżeli chodzi o warunki pracy kierowcy, jak i dynamikę pojazdu. Jesteśmy zadowoleni, że produkowany we Wrocławiu najnowszy model naszego autobusu hybrydowego ?Volvo 7900 Hybrid zostanie przetestowany w regularnym ruchu w kolejnych miastach i że z bliska będą mogli mu się przyjrzeć zarówno przewoźnicy, jak i mieszkańcy polskich miast? ?mówi Małgorzata Durda, Dyrektor ds. Sprzedaży Autobusów, Volvo Polska.  Na zakończenie warto dodać, że ten rok będzie przełomowy dla sprzedaży autobusów hybrydowych Volvo w Polsce. Po zeszłorocznej dostawie czterech tego typu pojazdów dla PKM Świerklaniec (w tym jednego nowego modelu 7900), w tym roku aż 10 takich autobusów najprawdopodobniej pojedzie do Włocławka (plus dwa elektrobusy marki Solaris). To przełom, który pozwoli Volvo ponownie zaistnieć na rynku autobusów miejskich w Polsce. Warto zauważyć, że na ten sukces firma zapracowała m.in. dzięki dziesiątkom hybrydowych testów zorganizowanych w naszym kraju. Od 2011 roku przeprowadzono prezentacje m.in. we Wrocławiu, Lublinie, Tarnobrzegu, Białymstoku, Siedlcach, Gliwicach, Warszawie, Olsztynie, Gdyni, Szczecinie, Opolu, Łomży, Ełku, Bielsku-Białej, Krakowie, Elblągu, Trójmieście, Inowroclawiu, Jarocinie, Kędzierzynie i Jeleniej Górze, Ełku, Włocławku, Grudziądzu czy Płocku. Od stycznia 2014 roku autobus hybrydowy Volvo jeździ w ramach dzierżawy na regularnej linii komunikacji miejskiej obsługiwanej przez MPK Wrocław, a w lipcu 2014 r. PKM Świerklaniec zakupił z własnych środków cztery autobusy hybrydowe marki Volvo, w tym jeden nowy egzemplarz 7900H Euro 6 (pierwszy tego typu w Polsce) oraz trzy używane egzemplarze 7700H.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
Volvo
Euro 6
hybryda
MPK Rzeszów
Rzeszów
  • Torens – 23.01.2015

    Te 10 hybryd Volvo i 2 elektrobusy Solarisa pojadą do Inowrocławia.

  • bolo – 24.01.2015

    rzeszow za wszelka cene powinien ratowac autosana kupujac ich autobusy maja politechnike powini sie wykazac ale rzeszow to ukraina o polsce nie mysli ale w polsce jest wiee baranow np. ostatni przetarg w bialymstoku oni tez zadbali o polaka

  • MichalK – 24.01.2015

    Lepiej zainwestować w pojazdy LNG a nie hybrydy. Hybryda pomimo że oszczędna - to charakteryzuje się o wiele bardziej skomplikowaną konstrukcją - autobus LNG nie dość że jest równie oszczędny, to jeszcze emituje mniej szkodliwych substancji do atmosfery niż nawet najlepsza hybryda.

  • bolo – 25.01.2015

    w tarnowie jest ok. 12 hybryd mercedesa krótko mówiac porażka

  • józek – 26.01.2015

    Przecież Rzeszów ma "Autosana". Nie rozumiem sugestii. MPK to firma państwowa, musi wybrać korzystniejszą ofertę. Jechałem Autosanem - i był bardzo ok, choć silnik nieco głośny. Jechałem Volvem - i muszę przyznać, na prawdę super, ale wyraźnie czuć spadek mocy przy przełączaniu silnika elektrycznego na diesela. Jechałem też Solarisem i Manem w Rzeszowie i mój ranking to: Man Volvo Autosan Solaris Choć mam duży sentyment do Autosanu, wypadł gorzej niż Volvo i Man - ale też inna technologia więc :) Być może koszty serwisowania będą niższe, i wygra przetarg:) Chociaż zapewne, to będzie jakiś zupełnie inny przetarg, na minibusy.

  • MP-kowy kierowca – 27.01.2015

    Wolę 100% Autosana od Mercedesa ! Zrywne, szybkie zwinne i całkiem pozytywne autko. Pojeździłem także ich nową zresztą bardzo ładną dziewiątką Świetne przyjemne autko prawie jak osobówka. A to niby stara konstrukcja. Naprawdę tylko sprzedawać.

  • – 21.02.2015

    To sukcesu zyczyć

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....