TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Poznań wybrało 21 'tytanowych' elektrobusów Solarisa!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.10.2018 16:20:40
MPK Poznań wybrało 21 'tytanowych' elektrobusów Solarisa!

Aż cztery miesiąc musieliśmy czekać na ten werdykt. Dziś, 9 października Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu zaakceptowało oferty Solarisa, które wpłynęły w dwuczęściowym przetargu na zakup 21 elektrobusów. Tym samym stolica Wielkopolskim będzie kolejnym miastem w Polsce, w którym będą eksploatowane pojazdy z bateriami LTO.

Przypomnijmy, że poznański przetarg ogłoszono na początku kwietnia. Jego warunki formalne omówiliśmy tutaj. MPK chce jako pierwsze w Polsce kupić elektrobusy z bateriami litowo-tytanowymi, które najlepiej się nadają do szybkich i częstych ładowań prądem o dużej mocy. Szczegółowo wymagania spółki wobec nowych nabytków opisaliśmy tutaj.

Przewoźnik w podzielonym na dwie części postępowaniu chce pozyskać sześć pojazdów klasy MAXI i 15 sztuk przegubowych wraz z dedykowanymi wolnymi ładowarkami. “Elektryki" standardowej długości mają trafić do Poznania do końca lutego 2020 r. Firma, która przekaże przegubowce na prąd będzie musiała to zrobić szybciej, bo do 16 grudnia 2019 r. Nie były to więc wyśrubowane terminy dostaw.

8 czerwca upłynął termin składania ofert. Poznańskie MPK za “elektryczne" zakupy przygotowało 69 741 000 PLN brutto, co oznacza, że średni koszt pozyskania jednego elektrobusa wraz z ładowarką oszacowano na 2 700 000 PLN netto. Do przetargu zdecydował się stanąć jeden producent. Jego oferty o niespełna 4,23 mln PLN brutto przewyższały szacunki miejskiego przewoźnika.

Obie przedstawił Solaris. Za dostarczenie sześciu elektrobusów klasy MAXI wraz z ładowarkami zajezdniowymi producent z Bolechowa chciał zarobić 16 221 240 PLN brutto. Jeden elektryczny nU12 wraz z pakietem do ładowania wyceniono więc na 2 198 000 PLN netto. Z kolei 15 sztuk Nowego Urbino 18 electric z ładowarkami zostało wycenionych na 57 748 500 PLN brutto. Jeden z pakietem do ładowania zaproponowano więc poznańskiemu MPK w cenie 3 130 000 PLN netto.

Ceny, które zaproponował Solaris nie odbiegały radykalnie od elektrobusów z bateriami litowo-jonowymi, które na razie cieszą się największą popularnością w Polsce. Oczywiście tyczy się to wyłącznie “elektryków" w standardowym rozmiarze. W przypadku przegubowców cena wzrosła o ok. 20%. Warto jednak pamiętać, że ostatnie tego typu elektrobusy zamawiani dwa lata temu, a wtedy były zupełnie inne realia. Nie zmienia to faktu, że ruch był po stronie MPK. Rozbieżność między szacunkami przewoźnika a cenami Solarisa wynosiła ok. 6%.

Długo, bo aż cztery miesiące musieliśmy czekać na rozstrzygnięcie. Poznańska spółka poszukała dodatkowych pieniędzy i dziś zaakceptowała oferty Solarisa. Pozostaje więc czekać na podpisanie umów. Już dziś natomiast wiadomo, że elektryczne Nowe Urbino 12 i 18 będą między kursami uzupełniały prąd w bateriach za pomocą szybkich ładowarek Ekoenergetki.

Poznań stanie się kolejnym miastem w Polsce, w którym będą eksploatowane elektrobusy z bateriami LTO. Pierwszym stał się Rzeszów. Solaris właśnie realizuje dostawę dziesięciu Nowych Urbino 12 electric. Następny w kolejności będzie Nowy Sącz. Tamtejsze MPK z Ursusem podpisze umowę na dostawę dwóch elektrycznych City Cmile 12LFE.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Poznań
Solaris
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...