TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Poznań szykuje do ruchu Nowe Urbino 18 electric
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.11.2019 15:00:41
fot. Mirek Nader, poznanskie-autobusy.pl

Poznań czeka na swoje pierwsze w historii elektrobusy. Dostarczy je Solaris. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne przeprowadziło już test jednego z nich. Chodziło o sprawdzenie szybkiego ładowania.

Dziś, 11 października na krańcu Osiedle Sobieskiego pojawił się dziś elektryczny Solaris Urbino 18 na próbne ładowanie. Wkrótce do MPK Poznań 15 sztuk takich pojazdów. Do tego dojdzie jeszcze sześć elektrycznych "dwunastek". O obydwu umowach między MPK a Solarisem pisaliśmy tutaj. Pojazdy będą ładowane przez urządzenia, które dostarczyła zielonogórska EkoEnergetyka.

Wszystkie poznańskie elektrobusy stacjonować będą w zajezdni przy ulicy Warszawskiej. "Osiemnastki" zostaną skierowane zostaną do obsługi linii 174. Koszt pozyskania jednej wyniósł 3 130 000 PLN netto. Cała piętnastka jest warta 57 748 500 PLN brutto.

Co i jak?
Pierwsze elektrobusy w Poznaniu umożliwiają podróż maksymalnie ok. 120 pasażerom. 35-40 osób ma zagwarantowane podróżowanie na fotelach typu Ster 8MU Ultra Light. Zapewne 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład autobusu można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Zastosowany drzwi firmy Ventura. Pierwsze otwierają się do środka, natomiast pozostałe są odskokowo-przesuwne.

Elektryczne autobusy Solaris Urbino 18 electric dla MPK Poznań wyposażone są w baterie Solaris High Power. A więc tak jak przewoźnik chciał ma pojazdy dostosowane do reżimu częstych i mocnych ładowań. A to dzięki pantografowi firmy ECE z Krakowa. Wpierw należy go podnieść, następnie najechać na szynę ładującą i wtedy zaczyna się cały proces.

Poznańskie MPK również postawiło na nowe elektrobusy z silnikami w piastach kół. Solaris zastosował oś elektryczną ZF AVE130. Zabudowano w niej dwa asynchroniczne silniki trakcyjne, każdy o mocy 125 kW. Wysoka moc i doskonałe przyspieszenie gwarantowane. Całością steruje impulsowy napęd stołecznego Medcomu,

W elektrycznych "jamnikach" nie zabrakło ponadto klimatyzacji i monitoringu. Są także inne udogodnienia tj. gniazda USB oraz WiFi.

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach dwóch firm. Autobusy są wyposażone w zewnętrzne diodowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości produkcji bydgoskiego Pixela. W środku znajdujemy dwa typu tablic. Za kabiną kierowcy oraz tuż za przegubem zamontowana tablice Pixel XTL16x120. Z kolei po lewej stronie przy platformach dla wózków umieszczono monitory LCD mieleckiej R&G Plus. To urządzenia typu ETM38, czyli nic innego jak "e-koraliki". Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

Podsumowując...
MPK Poznań ma czego chciało w skali 1:1. Elektryczne nU18 idealnie spełniają wymagania, które się stawia elektrobusom. Pozostaje mieć nadzieję, że uruchomienie pójdzie zgodnie z planem i nie będzie żadnych nieprzewidzianych przeszkód. A tych niestety trochę się zdarza przy okazji wprowadzania do ruchu e-busów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Poznań
Solaris
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....