TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Poznań kupi 21 'tytanowych' elektrobusów od Solarisa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.06.2018 16:30:46 1 komentarz
MPK Poznań kupi 21

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu chce być pierwszym w Polsce użytkownikiem elektrobusów z bateriami LTO. Do dziś, 8 czerwca przewoźnik czekał na oferty w przetargu na zakup 21 pojazdów tego typu. Jako jedyny do przetargu stanął Solaris. Jego propozycje przewyższają szacunki przewoźnika o ok. 4,23 mln PLN brutto.

Przypomnijmy, że poznański przetarg ogłoszono na początku kwietnia. Jego warunki formalne omówiliśmy tutaj. MPK chce jako pierwsze w Polsce kupić elektrobusy z bateriami litowo-tytanowymi, które najlepiej się nadają do szybkich i częstych ładowań prądem o dużej mocy. Szczegółowo wymagania spółki wobec nowych nabytków opisaliśmy tutaj.

Przewoźnik w podzielonym na dwie części postępowaniu chce pozyskać sześć pojazdów klasy MAXI i 15 sztuk przegubowych wraz z dedykowanymi ładowarkami. “Elektryki" standardowej długości mają trafić do Poznania do końca lutego 2020 r. Firma, która przekaże przegubowce na prąd będzie musiała to zrobić szybciej, bo do 16 grudnia 2019 r. Nie są to wyśrubowane terminy.

“Jest w tych autobusach wiele rozwiązań, które od pewnego czasu stały się już standardem w naszych kolejnych przetargach" – wskazuje Marek Grzybowski, zastępca Prezesa ds. technicznych poznańskiego MPK – “klimatyzacja i system monitoringu, energooszczędne oświetlenie w technologii LED, dodatkowe miejsce dla wózka dziecięcego, miejsce do bezpiecznego przewozu roweru, wewnętrzne i zewnętrzne tablice informacji pasażerskiej wykonane w energooszczędnej technologii – to tylko niektóre z nich. Absolutną nowością jest zastosowanie napędu elektrycznego. Decydując się na dostawę pojazdów elektrycznych wskazujemy jakie znaczenie ma dla nas czyste powietrze."

Dziś upłynął termin składania ofert. Poznańskie MPK za “elektryczne" zakupy przygotowało 69 741 000 PLN brutto, co oznacza, że średni koszt pozyskania jednego elektrobusa wraz z ładowarką oszacowano na 2 700 000 PLN netto.. Do przetargu zdecydował się stanąć jeden producent. Jednak jego oferty o niespełna 4,23 mln PLN brutto przewyższają szacunki miejskiego przewoźnika.

Obie przedstawił Solaris. Za dostarczenie sześciu elektrobusów klasy MAXI wraz z ładowarkami producent z Bolechowa chciałby zarobić 16 221 240 PLN brutto. Jeden elektryczny nU12 wraz z pakietem do ładowania kosztowałby więc 2 198 000 PLN netto. Z kolei za 15 sztuk Nowego Urbino 18 electric z ładowarkami zostało wycenionych na 57 748 500 PLN brutto. Jeden z pakietem do ładowania kosztowałby więc poznańskie MPK 3 130 000 PLN netto.

Ceny, które zaproponował Solaris nie odbiegają radykalnie od elektrobusów z bateriami litowo-jonowymi, które na razie cieszą się największą popularnością w Polsce. Oczywiście tyczy się to wyłącznie “elektryków" w standardowym rozmiarze. W przypadku przegubowców cena wzrosła o ok. 20%. Warto jednak pamiętać, że ostatnie tego typu elektrobusy zamawiani dwa lata temu, a wtedy były zupełnie inne realia.

Nie zmienia to faktu, że ruch po stronie MPK. Rozbieżność między szacunkami przewoźnika a cenami Solarisa to ok. 6%. Wydaje się więc, że przewoźnik raczej poszuka dodatkowych pieniędzy. Sytuacja jest o tyle sprzyjająca, że spółka ma potwierdzone dofinansowanie w ramach programu GEPARD w wysokości 12 mln PLN na zakup sześciu elektrobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Poznań
Solaris
elektrobus
  • Mateusz Czechak – 08.06.2018

    Genialne autobusy

  • Jan Kucharczyk – 08.06.2018

    "Kartonowe"

  • Francuz – 11.06.2018

    Jak Poznań chce być pierwszy w Polsce z bateriami LTO to musi się śpieszyć by zdążyć przed Zieloną Górą, bo tam w Ursusach też będą baterie LTO.

  • Jano Osowiecki – 14.06.2018

    Jano Osowiecki

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....