TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Nowy Sącz bierze przykład z Poznania. "Tytanowe" elektrobusy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.07.2018 11:00:22
MPK Nowy Sącz bierze przykład z Poznania. "Tytanowe" elektrobusy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Nowym Sączy prowadzi zapowiadany przetarg na dostawę 2 elektrobusów klasy MAXI wraz dedykowanym systemem ładowania. Minęło parę dni od jego ogłoszenia i jest to dobry moment by zajrzeć w szczegóły postępowania.

Warunki formalne postępowania opisaliśmy tutaj. MPK podało w ogłoszeniu o zamówieniu szacunkową wartość zamówienia. To 5 273 190 PLN netto. W tej cenie oprócz 2 elektrobusów przewoźnika chce także dostać 4 ładowarki- dwie do wolnego ładowania na zajezdni oraz tyle samo szybkich. Wedle tych szacunków jeden elektrobus wraz z systemem ładowania miałby kosztować nie więcej niż 2 636 595 PLN netto. Pojazdy mają zostać przekazane MPK w ciągu 230 dni od podpisania umowy.

Wybór najlepszej ofery

Ocena ofert zostanie dokonana przy pomocy dwóch kryteriów. Cena ma 80% wagi. Maksymalnie 20% można wywalczyć w ocenie technicznej. Nowosądecka spółka preferuje w niej:

  • Elektrobusy z najniższym zużyciem energii w warunkach testu SORT2 - 10 pkt
  • Udzielenie gwarancji na baterie na 15 000 cykli pełnego ładowania, ale nie krócej niż na 10 lat - 6 pkt
  • Wysokość wejść do 320 mm - 0,8 pkt
  • Minium 13 foteli dostępnych z niskiej podłogi - 1,2 pkt
  • Poszycia boczne dzielone pionowo i poziomo - 1,2 pkt
  • Trzyczęściową szybę przednią - 0,8 pkt

Jakie elektrobusy?

Pojazdy muszą posiadać nadwozia o długości 11,5 – 12,5 m i wysokości do 3,4 m. Umożliwią podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 na miejscach siedzących. Min. 6 foteli maja być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub 1-2-2.

MPK daje dostawcy swobodę w doborze zabudowy silników trakcyjnych. Może to być jednostka zabudowana centralnie, można również zaoferować oś elektryczną. Moc układu napędowego nie może być mniejsza niż 150 kW. Przewoźnik wymaga zamontowania baterii, które najlepiej się nadają do szybkich ładować. Elektrobusy mają być wyposażone w baterie litowo-tytanowe o pojemności min. 100 kWh, które będą przystosowane do szybkiego ładowania o mocy 300 kW. MPK Nowy Sącz będzie więc drugim w Polsce przewoźnikiem po poznańskim MPK, który postawił na magazyny energii wykonane w tej technologii.

Elektrobusy będą ładowane na dwa sposoby. Pierwsze to złącze plug-in. Ma ono być przystosowane do kontaktu z wolną ładowarką w standardzie CCS2, Type 2, Mode 4. MPK dostawcy pozostawiło wybór rodzaju ładowania pantografem.

Nie zabraknie klimatyzacji i monitoringu. Wentylacja naturalna będzie zapewniona przez przesuwne okna. Pasażerowie będą mieli do swojej dyspozycji gniazda USB. System informacji pasażerskiej będzie się składał z zewnętrznych tablic diodowych, tablicy LCD o przekątnej min. 21" oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerów będą poręcze z diodowym podświetleniem.

Typujemy...

W nowosądeckim przetargu cena odgrywa główną rolę. Ponadto MPK postawiło na elektrobusy, które mają być przede wszystkim ładowane szybko. Jeżeli przyjąć za prognostyk przetarg w Poznaniu to oferent powinien być teoretycznie jeden. Ale czy tak będzie w praktyce?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Nowy Sącz
elektrobus
  • Bartosz Puczyński – 03.07.2018

    Ofetantem może być tylko Solaris i on jest niezawodny i napewno wygra trzymam kciuki za niego osobiście :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....