TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Lublin wybiera dzierżawę. 10 x MAXI i 15 x MEGA
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.06.2017 14:52:45 7 komentarzy
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło dziś dwuczęściowy przetarg na dostawę w formie dziesięcioletniej dzierżawy 10 autobusów klasy MAXI i 15 przegubowych. Mimo, że postępowanie było zapowiadane już od dłuższego czasu dopiero dziś przewoźnik zdecydował się na jego start i po siedmioletniej przerwie przeprowadzenie próby pozyskania nowych autobusów. Czego oczekuje i wymaga?

W pierwszym zadaniu ma zostać wyłoniony dostawca i wydzierżawiający 10 standardowych, całkowicie niskopodłogowych autobusów. Mają to być pojazdy z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m i szerokości 2,5 – 2,55 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom. Minimum 25 osób ma mieć zagwarantowane podróżowanie na miejscu siedzącym. Co najmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, każde o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

MPK wymaga wyposażenia tych pojazdów j silniki wysokoprężne spełniające normę Euro 6. Silniki mają mieć pojemność skokową minimum 7,5 l oraz osiągać przynajmniej 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostki ni mogą być słabsze niż 180 kW. Zostaną zblokowane z automatyczną, przynajmniej czterobiegową skrzynia biegów, której charakterystyka pracy ma być dobrana pod kątem jak najmniejszego zużycia paliwa. Ponadto w komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

W drugiej części przewoźnik z Lublina stawia sobie za cel wyłonienie firm, które dostarczą i wydzierżawią mu 15 nowych, w pełni niskopodłogowych autobusów przegubowych. W ich przypadku nadwozia mają być o długości 17,5 – 18,75 m i szerokości także 2,5 – 2,55 m. Umożliwią podróż przynajmniej 137 osobom. Nie mniej niż 38 osób ma mieć zapewnione miejsce siedzące, a minimum 14 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład pojazdów będzie się można dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, każde również o prześwicie minimum 1200 mm..

Czas na napęd. W tej kwestii wymagania MPK z oczywistych względów są większe. Naturalnie będą to silniki na olej napędowy spełniające normę Euro 6, lecz większe bo o pojemności minimum 10,5 l, mocniejsze, ale nie mniej niż 240 kW i z maksymalnym momentem obrotowym nie mniejszym niż 1400 Nm. Wymagania w kwestii skrzyni biegów są analogiczne jak w przypadku autobusów z pierwszego zadania. W przegubowcach także nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnikowej.

Wszystkie pojazdy będą bardzo bogato wyposażone. Nie zabraknie klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Pojazdy będą wyposażone w bogaty system informacji pasażerskiej, który będzie się składał m.in. z diodowych zewnętrznych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznych tablic LCD 38" (popularne "e-korale") oraz głosowych zapowiedzi przystanków. MPK wymaga także montażu gniazdek USB, monitoringu, automatu biletowego z możliwością płatności bilonem oraz kartą oraz systemu zliczania pasażerów. Jest to więc ten standard wyposażenia, który już od kilku lat sukcesywnie wprowadzany jest i wymagany przez lubelski ZTM.

Oferty, na które MPK wstępnie czeka do 24 lipca będą oceniane przy pomocy czterech kryteriów. Oczywiście najważniejsza jest cena, gdyż dzięki niej można wywalczyć maksymalnie 70% przetargowych punktów. 15% przeznaczono na ocenę techniczną. Premiowane w niej będzie zaoferowanie sześciu rozwiązań:

  • maksymalny moment obrotowy 1600 Nm w autobusach klasy maxi i 2000 Nm w przegubowcach
  • oś przednia zależna
  • trzyczęściowy zderzak tylni
  • umiejscowienie wydechu w dolnej części nadwozia
  • trzyczęściowa szyba przednia
  • zlokalizowanie zewnętrznych przycisków do otwierania drzwi w poszyciu, poniżej okien pasażerskich

Kolejne 10% przeznaczono na ocenę terminu dostawy. Komplet zyska się jeśli zaoferuje się dostawy autobusów w obu częściach w ciągu 90 dni od podpisania umowy. Dla porównania maksymalny czas na przekazanie pojazdów MPK, jaki przewiduje kontrakt to 150 dni. Brakujące 5% punktów uzyska każdy, kto zaproponuje lubelskiej spółce dostawy autobusów z panelami fotowoltaicznymi.

Jeżeli zamówienie dojdzie do skutku to będą to pierwsze od 2008 i 2009 roku nowe fabrycznie autobusy spalinowe we flocie przewoźnika komunalnego z Lublina. Przypomnijmy, że dziewięć lat temu MPK zakupiło 20 Solarisów Urbino 12 oraz dwa Mercedesy Conecto LF. Rok później flotę przewoźnika zasiliło łącznie 30 pojazdów z rodziny Conecto. Było to dziesięć autobusów przegubowych oraz 20 standardowych. W 2010 roku spółka próbowała kupić jeszcze pięć nowych pojazdów klasy MEGA, ale zamówienie nie doszło do skutku.

Nie zmienia to faktu, że przełom bieżącego i przyszłego roku będzie pod względem zakupów nowego taboru w Lublinie bardzo ciekawy. ZTM już wybrał Ursusa jako dostawcę 15 przegubowych trolejbusów. W toku jest ocena ofert na zakup łącznie 23 autobusów. W efekcie jeśli zamówienia dojdą do skutku to już niedługo w Lublinie komunikacja miejska odmłodnieje o  63 fabrycznie nowe pojazdy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
przetarg
tabor
dzierżawa
  • Hehuh – 20.06.2017

    Ciekawe na przełomie którego roku Ursus dostarczy przegubowe trolejbusy...

  • sopbus – 20.06.2017

    HALO !!!!. A Autosany 09LE i 12LF i to w niemałych ilościach ,w 2011 roku jeśli się nie mylę.

  • sophos – 20.06.2017

    Wymieniony przez Ciebie tabor nie jest własnością MPK, lecz ZTM.

  • sopbus – 20.06.2017

    A to przepraszam ,nie wiedziałem.

  • Nuxxx – 20.06.2017

    panie redaktorze tylni zderzak, litości

  • Evobas – 20.06.2017

    Sronekto jak w morde czesane.

  • solaris2284 – 23.06.2017

    I tak nic z tego nie będzie bo przy takich wymaganiach ,firmy produkujące autobusy tak poszybują z cenami dzierżawy,że i tak MPK L stwierdzi,że nie stać ich na to,ale...przecież próbowali i znów będą posiłkować się pojazdami ZTMu i dalej obiecywać kupno własnych aut.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....