TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Lublin wybiera dzierżawę. 10 x MAXI i 15 x MEGA
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.06.2017 14:52:45 7 komentarzy
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie ogłosiło dziś dwuczęściowy przetarg na dostawę w formie dziesięcioletniej dzierżawy 10 autobusów klasy MAXI i 15 przegubowych. Mimo, że postępowanie było zapowiadane już od dłuższego czasu dopiero dziś przewoźnik zdecydował się na jego start i po siedmioletniej przerwie przeprowadzenie próby pozyskania nowych autobusów. Czego oczekuje i wymaga?

W pierwszym zadaniu ma zostać wyłoniony dostawca i wydzierżawiający 10 standardowych, całkowicie niskopodłogowych autobusów. Mają to być pojazdy z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m i szerokości 2,5 – 2,55 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom. Minimum 25 osób ma mieć zagwarantowane podróżowanie na miejscu siedzącym. Co najmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, każde o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

MPK wymaga wyposażenia tych pojazdów j silniki wysokoprężne spełniające normę Euro 6. Silniki mają mieć pojemność skokową minimum 7,5 l oraz osiągać przynajmniej 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostki ni mogą być słabsze niż 180 kW. Zostaną zblokowane z automatyczną, przynajmniej czterobiegową skrzynia biegów, której charakterystyka pracy ma być dobrana pod kątem jak najmniejszego zużycia paliwa. Ponadto w komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

W drugiej części przewoźnik z Lublina stawia sobie za cel wyłonienie firm, które dostarczą i wydzierżawią mu 15 nowych, w pełni niskopodłogowych autobusów przegubowych. W ich przypadku nadwozia mają być o długości 17,5 – 18,75 m i szerokości także 2,5 – 2,55 m. Umożliwią podróż przynajmniej 137 osobom. Nie mniej niż 38 osób ma mieć zapewnione miejsce siedzące, a minimum 14 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład pojazdów będzie się można dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, każde również o prześwicie minimum 1200 mm..

Czas na napęd. W tej kwestii wymagania MPK z oczywistych względów są większe. Naturalnie będą to silniki na olej napędowy spełniające normę Euro 6, lecz większe bo o pojemności minimum 10,5 l, mocniejsze, ale nie mniej niż 240 kW i z maksymalnym momentem obrotowym nie mniejszym niż 1400 Nm. Wymagania w kwestii skrzyni biegów są analogiczne jak w przypadku autobusów z pierwszego zadania. W przegubowcach także nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnikowej.

Wszystkie pojazdy będą bardzo bogato wyposażone. Nie zabraknie klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Pojazdy będą wyposażone w bogaty system informacji pasażerskiej, który będzie się składał m.in. z diodowych zewnętrznych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznych tablic LCD 38" (popularne "e-korale") oraz głosowych zapowiedzi przystanków. MPK wymaga także montażu gniazdek USB, monitoringu, automatu biletowego z możliwością płatności bilonem oraz kartą oraz systemu zliczania pasażerów. Jest to więc ten standard wyposażenia, który już od kilku lat sukcesywnie wprowadzany jest i wymagany przez lubelski ZTM.

Oferty, na które MPK wstępnie czeka do 24 lipca będą oceniane przy pomocy czterech kryteriów. Oczywiście najważniejsza jest cena, gdyż dzięki niej można wywalczyć maksymalnie 70% przetargowych punktów. 15% przeznaczono na ocenę techniczną. Premiowane w niej będzie zaoferowanie sześciu rozwiązań:

  • maksymalny moment obrotowy 1600 Nm w autobusach klasy maxi i 2000 Nm w przegubowcach
  • oś przednia zależna
  • trzyczęściowy zderzak tylni
  • umiejscowienie wydechu w dolnej części nadwozia
  • trzyczęściowa szyba przednia
  • zlokalizowanie zewnętrznych przycisków do otwierania drzwi w poszyciu, poniżej okien pasażerskich

Kolejne 10% przeznaczono na ocenę terminu dostawy. Komplet zyska się jeśli zaoferuje się dostawy autobusów w obu częściach w ciągu 90 dni od podpisania umowy. Dla porównania maksymalny czas na przekazanie pojazdów MPK, jaki przewiduje kontrakt to 150 dni. Brakujące 5% punktów uzyska każdy, kto zaproponuje lubelskiej spółce dostawy autobusów z panelami fotowoltaicznymi.

Jeżeli zamówienie dojdzie do skutku to będą to pierwsze od 2008 i 2009 roku nowe fabrycznie autobusy spalinowe we flocie przewoźnika komunalnego z Lublina. Przypomnijmy, że dziewięć lat temu MPK zakupiło 20 Solarisów Urbino 12 oraz dwa Mercedesy Conecto LF. Rok później flotę przewoźnika zasiliło łącznie 30 pojazdów z rodziny Conecto. Było to dziesięć autobusów przegubowych oraz 20 standardowych. W 2010 roku spółka próbowała kupić jeszcze pięć nowych pojazdów klasy MEGA, ale zamówienie nie doszło do skutku.

Nie zmienia to faktu, że przełom bieżącego i przyszłego roku będzie pod względem zakupów nowego taboru w Lublinie bardzo ciekawy. ZTM już wybrał Ursusa jako dostawcę 15 przegubowych trolejbusów. W toku jest ocena ofert na zakup łącznie 23 autobusów. W efekcie jeśli zamówienia dojdą do skutku to już niedługo w Lublinie komunikacja miejska odmłodnieje o  63 fabrycznie nowe pojazdy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
przetarg
tabor
dzierżawa
  • Hehuh – 20.06.2017

    Ciekawe na przełomie którego roku Ursus dostarczy przegubowe trolejbusy...

  • sopbus – 20.06.2017

    HALO !!!!. A Autosany 09LE i 12LF i to w niemałych ilościach ,w 2011 roku jeśli się nie mylę.

  • sophos – 20.06.2017

    Wymieniony przez Ciebie tabor nie jest własnością MPK, lecz ZTM.

  • sopbus – 20.06.2017

    A to przepraszam ,nie wiedziałem.

  • Nuxxx – 20.06.2017

    panie redaktorze tylni zderzak, litości

  • Evobas – 20.06.2017

    Sronekto jak w morde czesane.

  • solaris2284 – 23.06.2017

    I tak nic z tego nie będzie bo przy takich wymaganiach ,firmy produkujące autobusy tak poszybują z cenami dzierżawy,że i tak MPK L stwierdzi,że nie stać ich na to,ale...przecież próbowali i znów będą posiłkować się pojazdami ZTMu i dalej obiecywać kupno własnych aut.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....