TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Lublin walczy o unijne granty
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.10.2015 14:34:11 5 komentarzy
MPK Lublin walczy o unijne granty

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie chce powalczyć o dofinansowanie unijne dla dwóch projektów. Pierwszy miałby obejmować ok. 22 km przestarzałych odcinków trakcji trolejbusowej. Drugi zaś zakładałby zakup 30 autobusów niskoemisyjnych klasy maxi jak i mega. Wartość obu inwestycji to co najmniej 78 mln zł, z czego 48 mln zł to koszt remontu samej sieci trolejbusowej.

Modernizacja starych odcinków sieci

Pierwszy projekt miałby obejmować remont ok. 22 km trakcji trolejbusowej wybudowanej jeszcze między 1953 r. a końcem lat 80. XX w. Mowa tutaj m.in o sieci nad ulicami Droga Męczenników Majdanka, Zamojska, Lubartowska, Głęboka i Kunickiego.

Przestarzała infrastruktura oznacza straty dla przewoźnika. To spadki napięcia i straty prądu sięgające nawet 11% na tych trasach jak wskazuje prezes lubelskiego MPK Tomasz Fulara. Wymiana starej sieci umożliwiłaby miejskiemu przewoźnikowi odzyskać przynajmniej ok 300 - 400 tys. zł. W zależności od tego jak będzie skonstruowany terminarz konkursów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego lub Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na lata 2014-2020 prace modernizacyjne mogłyby się rozpocząć już na przełomie 2016 i 2017 roku.

Nowe autobusy

Drugi projekt to zakup 30 autobusów niskoemisyjnych. Koszt jednego pojazdu prezes Fulara szacuje na ok. 1 mln zł. Na autobus klasy maxi zasilany olejem napędowym być może to wystarczy, ale na hybrydę, pojazd na gaz czy elektrobus zdecydowanie nie.

A trzeba mieć na uwadze, że MPK Lublin ma jeszcze do wycofania Jelcze M11, M121M, Neoplany N4020 oraz Mercedesy O405N2. Ponadto lubelska spółka posiłkuje się zlecając część swoich zadań przewozowych podwykonawcom. W niedalekiej przyszłości obsługa części tych zadań zostanie przekazana do zakładu trolejbusowego MPK. Jednak ten zabieg nie pozwoli na wycofanie wszystkich starych autobusów.

Przypomnijmy, że ostatnie nowe pojazdy na olej napędowy spółka kupiła w 2009 roku. Było to 20 sztuk Mercedesów Conecto LF oraz 10 egzemplarzy Conecto G. Potem MPK pozyskało jeszcze jedną sztukę używanego Mercedesa O405NG z PKS Łódź. I na tym skończyły się zakupy autobusów przez MPK. Spółka otrzymała co prawda 100 pojazdów kupionych przez miasto w ramach projektu "Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego", jednak i to nie umożliwiło wycofania wszystkich leciwych autobusów.

Kiedy lubelskie MPK mogłoby rozpocząć zakupy? To też jest uzależnione od harmonogramu konkursów na unijne granty. Ale to nie jedyny projekt transportowy, który w najbliższych latach zostanie zrealizowany w Lublinie. Miasto już planuje kolejny etap modernizacji transportu publicznego, w którym ma zostać pozyskanych przynajmniej 100 kolejnych pojazdów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
  • Polak z Polski – 23.10.2015

    Jaki piękny widok na zdjęciu. Aż serce się raduje. Tylko dobra w jednym miejscu.

  • www – 23.10.2015

    Projekt modernizacji sieci trolejbusowej: tak, zakup autobusów: nie. Środki UE nie powinny być marnowane na realizację projektów odtworzeniowych taboru autobusowego. Nowe autobusy w miejsce starych powinien zapewnić przewoźnik. W całej Polsce tak jest, a w Lublinie nie. Dlaczego? Chyba już przyszedł czas na przyjęcie w Lublinie rozwiązań organizacyjnych z innych miast.

  • Niemiec – 23.10.2015

    @polak z pl: No niestety, ale to nie jest Conecto! ;)

  • xD – 24.10.2015

    Polak z Polski zmien nick na Turek z Niemiec. Nudzisz już tym Conecto co artykuł.

  • POlak – 26.10.2015

    @polak z polski-taki znawca a nawet autobusów odróżnić nie potrafi, skończ człowieku z tą nagonką, bo monotematyczny, żałosny i sfrustrowany jesteś. nic nie wnosisz do dyskusji poza smrodem, po twoich komentarzach pozostaje tylko wielki niesmak (aha nie ukrywaj się pod różnymi nickami, bo sposób wypowiedzi od razu cię zdradza)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....