TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Lublin testuje Citaro C2
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.08.2015 11:46:47 8 komentarzy
Zdjęcie: MPK Lublin

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie od 19 sierpnia przeprowadza testy demonstracyjnego Mercedesa 628.02 Citaro C2. Lubelski sprawdzian potrwa 3 tygodnie. Czy ta próba to przymiarka do zakupu nowych autobusów? Na razie to tylko plotki.

Testowany w Lublinie Mercedes został wyprodukowany w tym roku na potrzeby polskiego dealera marki- spółki EvoBus Polska. Od początku  wakacji autobus zaliczył już wizyty w gdańskim Zakładzie Komunikacji Miejskiej oraz Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej w Czechowicach-Dziedzicach. Testy w MPK Lublin są trzecim sprawdzianem dla tego egzemplarza.

Pojazd ma długość 12,135 m. Jednostka napędowa to stojący Mercedes OM936LA, który spełnia normę czystości spalin EURO6. Silnik ma pojemność 7,7 l, 220 kW mocy oraz 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz jest wyposażony w system detekcji i gaszenia pożaru. Zblokowano go z automatyczną, sześciobiegową skrzynią biegów typu ZF 6AP1200B Ecolife. Tak dobrana kompletacja napędu ma według producenta umożliwiać redukcję spalania oleju napędowego o 5% oraz o zużycie AdBlue o 40% w stosunku do silników spełniających normę EURO5 w autobusach klasy maxi. 

Autobus jest klimatyzowany oraz monitorowany. Umożliwia podróż 98 pasażerom. 27 osób może liczyć na miejsce siedzące na fotelach typu CSE. 8 siedzeń jest dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Dodatkowym udogodnieniem dla pasażerów jest diodowe podświetlenie pionowych poręczy. Ponadto w środkowej części autobusu wydzielono pokaźną platformę dla wózków inwalidzkich oraz pasażerów stojących. System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca.

Na wstępie postawiliśmy pytanie czy lubelskie testy Citaro nie są przymiarką do zakupów. Na forach internetowych można znaleźć plotkę o rzekomych planach MPK pozyskania 10 autobusów w celu zastąpienia ostatnich Jelczy M11 oraz najbardziej wyeksploatowanych egzemplarzy modelu M121M. Jeżeli okazałoby się to prawdą byłoby to pewną zmianą w dotychczasowym postępowaniu przewoźnika. Przypomnijmy, że spółka do tej pory wielokrotnie podkreślała, że zakupy 100 autobusów jakich dokonało miasto w ramach projektu "Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego" w zupełności zaspokajają potrzeby taborowe MPK. Czy coś z tego wyjdzie czas pokaże. Ostatni raz przewoźnik nowe autobusy pozyskał w 2009 r. Spółka zakupiła wtedy 10 sztuk przegubowych Mercedesów Conecto G oraz 20 egzemplarzy wariancie maxi. 

Na razie spółka inwestuje w Wi-Fi  w swoich autobusach oraz trolejbusach. Do końca sierpnia w urządzenia zapewniające pasażerom dostęp do internetu ma być wyposażonych 50 pojazdów. W efekcie już 110 autobusów i trolejbusów należących do przewoźnika posiadałoby takie udogodnienie. Do końca roku MPK planuje wyposażyć wszystkie swoje pojazdy w Wi-Fi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
Mercedes
  • Komornik – 21.08.2015

    Ale brzydki, przypomina Jelca Beriet-a

  • ms – 21.08.2015

    He podróż komfotowa

  • Groszek – 21.08.2015

    Naprawde rewelacyjnie duzo siedzen z niskiej podlogi!Nawet Nowy Urbino z polskiej produkcji (!) ma wiecej (!) niz ten z niemieckiej. Ale coz, przekrecony Y w kolku i oczewiscie od razu najlepszy. A co tam, ze ma az 4 siedzen mniej z niskiej podlogi jak konkurencja z Polski!

  • Kamil_380 – 22.08.2015

    A co to za różnica ile miejsc z poziomu podłogi, skoro mohery i tak się biją o miejsce przy pierwszych drzwiach ( na podeście) ;)

  • farafiu – 22.08.2015

    Znaczy różnica jest :) Jedno siedzenie to w zasadzie 2-4 miejsca stojące. W miastach takich jak Łódź, Kraków, gdzie jest bardzo dużo osób starszych ma to znaczenie, bo im więcej tych miejsc jest, tym lepiej dla nich. Z kolei, gdy jest mały tłok ktoś inny może usiąść i poczuć komfort dechy lub ciepłego miękkiego siedzenia ;) A co do Mercedesa, ilość tych miejsc może wzrosnąć lub spaść w wypadku Solarisa.

  • Groszek – 22.08.2015

    Wielka. Najpierw chwala sie ogromnie niskim wejsciem (zaledwie 320mm) ale zeby konsekwentnie trzymac sie tych udogodnien dla niepelnosprawnych to juz byli za glupie, by te 4 siedzenia usytuowac bez podesztu. Jeszcze bardzie chore w tym jest, ze pod tym podesztem sie zupelnie NIC nie znajduje! Pusty hol pod nim! Kiedys byla tam bateria, ale teraz tam naprawde nie ma nic. Wiec po co utrudniaja nadal pasazerom zycie? W Solarisie to chociaz troche pomysleli. I w krotkim i w przegubowym (bo zbiornik AdBlue jest tak usytuowany, ze zmieszcza sie tam az 2 siedzenia, w dodatku do kierunku jazdy. A glupki od MB? Tylko 1 i w dodatku tylko bokiem.

  • pasażer – 22.08.2015

    To że w solarisie nie ma podestu za drugimi drzwiami i siedzenia są z niskiej podłogi, to jest ok ale dlaczego tam jest tak q..... mało miejsca na nogi w porównaniu do innych marek. I ciągle ktoś ci nogą wali w plecy hwd z tym.

  • Groszek – 23.08.2015

    W nowym Urbino IV? Raczej nie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....