TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Łomża o hybrydowych testach Volvo 7900
MPK ŁOMŻA - Opublikowano: 03.12.2014 22:34:32 1 komentarz
MPK Łomża o hybrydowych testach Volvo 7900
 W listopadzie br. MPK Łomża testowało hybrydowy autobus Volvo 7900 Hybrid Euro 6, który szybko wśród pasażerów i kierowców zyskał nową nazwę …„Biała Brygida”. Pojazd został oceniony jako elegancki, ekonomiczny i komfortowy. Wszyscy zwrócili uwagę na jego stronę stylistyczną. Zdaniem użytkowników hybrydowe Volvo jest bardzo eleganckie –począwszy od kolorów na zewnątrz i we wnętrzu, pastelowych wykończeń, wygodnych, miękkich siedzeń aż po solidnie wykonane elementy wyposażenia. Jasne, ledowe oświetlenie sprawia, że tym pojazdem chce się podróżować. Do tego chodzi całopojazdowa klimatyzacja i ogrzewanie sterowane elektronicznie, z termostatem, który włącza je automatycznie przy spadku temperatury w pojeździe. Autobus cicho rusza z przystanków –dzięki silnikowi elektrycznemu. Również elektryczny jest napęd drzwi. Kierowca MPK Łomża, Pan Zbyszek, który na co dzień jeździ Scanią Omnicity –wysoko ocenił parametry pracy silników, skrzyni biegów, ale także przydatność wyposażenia dodatkowego - na przykład prostą, intuicyjną obsługę systemów elektronicznych, elektryczne wspomaganie kierownicy, wygodny, obracany fotel kierowcy z zamontowanym mikrofonem do rozmów z pasażerami. Jak mówi, autobus prowadzi się tak lekko, że chwilami czuł się niczym w „melexie”, a nie 12-metrowym autobusie. Jednak tym co zaintrygowało go najbardziej był sposób uruchamiania pojazdu. Okazało się, że w testowym pojeździe zamontowany został specjalny system kontroli trzeźwości kierowcy, który pozwala uruchomić pojazd dopiero po dmuchnięciu w alkomat. Ponadto kierowcy podkreślali płynne działanie dwunastobiegowej, automatycznej skrzyni biegów Volvo I-shift. Dopracowane zawieszenie idealnie amortyzuje nierówności na drodze, a ksenonowe światła zapewniają doskonałą widoczność po zmierzchu. I najważniejsze –wyniki spalania Volvo 7900 Hybrid Euro 6. Średnie zużycie paliwa autobusu szwedzkiego producenta odnotowane przez MPK Łomża wahało się między 24 a 26 l / 100 km, czyli o kilka litrów mniej niż w podobnych pojazdach z silnikami wysokoprężnymi, użytkowanymi przez podlaskiego przewoźnika. Pan Zbyszek –drugi kierowca testujący „hybrydę”uważa, że po dłuższym użytkowaniu takiego autobusu i opanowaniu najbardziej ekonomicznego sposobu jazdy zużycie paliwa udałoby się jeszcze zmniejszyć. Podkreślił również bardzo dobre współdziałanie obu silników. Jego zdaniem na silniku elektrycznym można przejechać niemal pół miasta (np. od ul. Rządowej do Sikorskiego) przy prędkości ok. 50 km/h. Akumulatory doładowują się w trakcie hamowania na tyle, że dostarczają potrzebnej do jazdy energii, a silnik spalinowy włącza się dopiero przy większym przyśpieszeniu. Na początku kierowcy obawiali się, że mały silnik spalinowy (o pojemności 5 litrów) nie podoła pokonywaniu wzniesień, lub innych obciążeń. Okazało się jednak, że w trudniejszych momentach oba silniki „współpracują”i pojazd jest nawet szybszy niż przy napędzie tradycyjnym. Jak zauważają prowadzący MPK, jedyną rzeczą, która powodowała dyskomfort była przeszklona obudowa kabiny kierowcy, w której po zmierzchu odbijały się światła samochodów jadących z naprzeciwka i przeszkadzały w prowadzeniu autobusu. Zdaniem łomżyńskich kierowców jest jednak na to sposób –wystarczy wstawić matową lub przyciemnioną szybę. Na pytanie czy takim autobusem chcieliby jeździć na stałe, obaj Zbyszkowie odpowiedzieli bez chwili zastanowienia –oczywiście, że tak.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łomża
Volvo
hybryda
  • ekolog – 04.12.2014

    Czy auto spala też AdBlue? Jeśli tak, to ile poszło na 100 kilometrów tego dodatku?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....