TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Łódź testuje hybrydę Solarisa
MPK ŁÓDŹ/INFOBUS - Opublikowano: 18.07.2012 22:04:34 2 komentarze
MPK Łódź testuje hybrydę Solarisa

Przez najbliższe dwa tygodnie MPK Łódź będzie testować udostępniony przez firmę Solaris Bus &Coach S.A. najnowszy hybrydowy autobus Solaris Urbino 12 Hybrid, który został zbudowany we współpracy z doświadczonym amerykańskim partnerem - firmą Eaton. Równoległy system hybrydowy zastosowany w pojeździe jest połączeniem napędu elektrycznego i spalinowego. Ta inteligentna mieszanka mocy sprawia, że hybrydowy Urbino 12 to pojazd niezwykle przyjazny środowisku i kieszeni. Dzięki wykorzystywaniu w sposób maksymalny mocy silnika elektrycznego i ograniczaniu do minimum pracy silnika spalinowego zredukowano zużycie paliwa nawet o 30%. Niższe zużycie paliwa oraz zastosowanie silnika spalinowego spełniającego normy emisji spalin EEV, sprawia że Urbino 12 Hybrid, to pojazd bardzo ekologiczny w eksploatacji. Jego walory powinni docenić także pasażerowie –pojazd bowiem jest niezwykle cichy. Solaris Urbino 12 Hybrid wykorzystuje rozwiązanie łączące pracę silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego. Dzięki zaawansowanemu sterowaniu, silnik cały czas pracuje w optymalnym zakresie obrotów, zaś nadwyżka jego mocy ładuje baterie podczas jazdy.

Technologia ta pozwala również na odzyskiwanie energii pochodzącej z hamowania pojazdu, gromadzenie jej w bateriach i ponowne wykorzystanie do przyspieszenia autobusu.  Dieslowską część napędu stanowi silnik firmy Cummins. Drugim elementem napędu autobusu i zarazem jego główną częścią jest system elektryczny firmy Eaton. Odpowiednio przetworzona energia, odzyskiwana w trakcie procesu hamowania, gromadzona jest w specjalnych bateriach zamontowanych na dachu autobusu. Dzięki temu baterie nie wymagają doładowywania z zewnętrznych źródeł energii.

Niezwykle istotny jest również fakt, iż zaawansowany technologicznie układ napędowy jest sterowany automatycznie. Prowadzenie Solarisa Urbino 12 Hybrid nie oznacza dla kierowcy żadnej zmiany w technice jazdy. Komputer sterujący sam decyduje, kiedy wykorzystać moc silnika spalinowego lub elektrycznego. Kierowca może skupić się tylko na drodze.

Solaris Urbino 12 Hybrid jest wyposażony w automatyczny system start/stop. Gdy autobus podjedzie na przystanek i otworzą się drzwi silnik wyłącza się. W momencie gdy ostatnie drzwi zamykają się silnik zostaje uruchomiony. Co najważniejsze kierowca nie musi w tym czasie wykonywać żadnych dodatkowych czynności.

Chcemy zobaczyć, czy taki autobus sprawdzi się w Łodzi –powiedział Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź. Zadowalającym dla nas wynikiem byłoby zmniejszenie spalania o 20%. Nie zapadły jeszcze decyzje czy MPK zdecyduje się na zakup autobusów hybrydowych. Na razie pojazd testujemy, decyzje zapadną później –mówi Papierski. Autobus hybrydowy kosztuje około 1,5 mln zł. To o pół miliona więcej niż tradycyjny pojazd dieslowski.  

Aktualnie tabor MPK Łódź liczy 395 autobusów, z czego 350 to pojazdy niskopodłogowe. Taka liczba wozów niskopodwoziowych stanowi 90 procent całego taboru autobusowego w MPK Łódź.

Dołącz do nas na facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Łódź
Solaris
hybryda
test
  • Torunianin – 23.07.2012

    No ładnie, piszecie słowo w słowo to co na stronie MZK Toruń - "inteligentna mieszanka mocy sprawia...". Aż sobie myślę, czy nie lepiej dać ludziom z Solarki uprawnienia administratora w tym serwisie, szybciej, taniej, sprawniej.

  • łodzianin – 24.07.2012

    to auto ma baterie w podeście a nie na dachu, poza tym to żadna nowość, w sprzedaży od 3 lat na export

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....