TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Łódź sprzedaje dwa Jelcze Vero. Ostatnie?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.06.2020 14:00:53
fot. Robert Chojnicki, phototrans.pl

Eksploatacja Jelczy powoli dobiega końca w kolejnym mieście. Wygląda na to, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi jest w trakcie sprzedaży swoich ostatnich Jelczy Vero. Nie są to jedna ostatnie autobusy spółki z fabryki w Jelczu.

MPK do 4 czerwca czekało na oferty na zakup dwóch Jelczy Vero. To autobusy o numerach inwentarzowych 2630 i 2634. Oba pochodzą z partii 17 sztuk Vero, które w 2006 r. trafiły do Łodzi. Oprócz nich w 2005 i 2006 r. MPK pozyskało 34 egzemplarze Jelczy M121MB3 Mastero w dwóch odsłonach. 

Warto dodać, że Mastero i Vero były ostatnimi autobusami, które łódzki przewoźnik zakupił od Jelcza. Dla producenta była to jednocześnie jedna z ostatnich dużych dostaw przed bankructwem, które miało miejsce w 2008 r.

Każdy z 17 łódzkich Vero umożliwiał podróż 36 pasażerom, w tym 15 na miejscach siedzących, głównie fotelach Astromal AM2000 City. Jak to w Jelczach M081 nie było zbyt niskopodłogowo. Niska podłoga była tylko na tylnym zwisie. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 0-2-2. Jelcz w Vero stosował drzwi odskokowo przesuwne.

W łódzkich Vero Jelcz zastosował komplet, który był u niego standardem od chwili wejścia normy Euro 3. Sercem napędu jest silnik Mercedes OM904LA/III. To jednostka typowa dla autobusów tej klasy. Ma ona niespełna 4,25 l pojemności skokowej. Ma ona 100 kW mocy oraz osiąga 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z mechaniczną przekładnią ZF S5-42.

Jak na tamte czasy łódzkie Vero miały dosyć standardowe wyposażenie. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniały przesuwne okna. Autobusy nie posiadały klimatyzacji, nawet dla kabiny kierowcy. Mało kto wtedy jeszcze poważnie o tym myślał. Liczyła się przede wszystkim cena.

System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach mieleckiego R&G. Na zewnątrz zamontowano trzy wyświetlacze diodowe. Za kabiną kierowcy zamontowano LED typu ETL416120. Całością sterował poczciwy autokomputer SRG3000P.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
używane
MPK Łódź
Jelcz

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....