Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Łódź przebuduje zajezdnie i kupi elektrobusy

infobus
13.01.2016 15:02
0 Komentarzy

Przeniesienie siedziby, modernizacja zajezdni orazzakup autobusów elektrycznych- to plany Miejskiego PrzedsiębiorstwaKomunikacyjnego w Łodzi. Operator chce je zrealizować do 2018 roku. Wstępneszacunki spółki zakładają, że wydatki na ten cel wyniosą ok. 160 mln zł.

Na początek MPK chce się przenieść ze swojejdotychczasowej siedziby przy ul. Tramwajowej. Na razie mieści się tam biurozarządu, pion administracyjny oraz zakład techniki, w którym m.in. sąprzeprowadzone zaawansowane remonty i przebudowy tramwajów. Wspomniananieruchomość znajduje się w tzw. Nowym Centrum Łodzi i jest to bezpośrednie sąsiedztwomodernizowanego Dworca Fabrycznego. W przyjętym przez miasto planiezagospodarowania przestrzennego tereny między m.in. Tramwajową a Kopcińskiego miałybybyć dedykowane budynkom biurowym i mieszkalnym.

Wobec takiego obrotu spraw MPK podjęło decyzję osprzedaży swoich działek w tej części miasta i przeniesieniu swojej siedziby nateren zajezdni autobusowej na Limanowskiego. Jak powiedział prezes spółkiZbigniew Papierski dziennikarzom Dziennika Łódzkiego i Gazety Wyborczejinwestycja zostanie miałaby zostać zrealizowana w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego.

Prezes Papierski przekonywał, że prywatny inwestorpodjąłby się budowy budynku, natomiast MPK przez 15 lat spłacałoby go. Upływietego okresu prawo własności obiekty zostałoby przeniesione na przewoźnika. Spółkajednak zaznacza, że nie zajmie całości budynku. Można zatem domniemywać, żeczęść, która pozostanie w gestii inwestora będzie wynajmowana zewnętrznym podmiotom.Dzięki temu udałoby się zmniejszyć czynsz, który uiszczałoby MPK. Nowybiurowiec ma powstać do 2018 roku. Jednak to nie jedyne zmiany, które planujemiejska spółka.

Zbigniew Papierski podkreślał, że zapleczatechniczne posiadane przez MPK są już mocno przestarzałe. Kompleksowe modernizacjeprzejdą trzy zajezdnie należące do przewoźnika. To zakład autobusowy przyLimanowskie oraz tramwajowe naChocianowicach i Telefonicznej. Warto przy tym podkreślić, że na ostatnią zajezdnięz Tramwajowej trafi zakład techniki MPK. W efekcie to tam będą wykonywane remonty i gruntowneprzebudowy wagonów.

Ponadto pewne jest, że jeszcze w tym roku rozpocznąsię prace na zajezdni przy Limanowskiego. Wszystko po to, by wyrobić się do2018 roku. Na tym zakładzie powstanie także infrastruktura konieczna do obsługiautobusów elektrycznych. Takich pojazdów MPK chce pozyskać w 17 sztuk.

Realizacja wszystkich tych planów ma kosztowaćwedług szacunków łódzkiego przewoźnika ok. 160 mln zł. Spółka inwestycje chcesfinansować z trzech źródeł. Przede wszystkim będą to środki ze sprzedażynieruchomości przy Tramwajowej oraz dofinansowanie unijne. W ten sposób MPK mapozyskać ok. 110 mln zł. Do domknięcia projektu brakuje jednak ok. 50 mln zł.Jak powiedział Zbigniew Papierski spółka liczy na domknięcie finansowaniadzięki dokapitalizowaniu dodatkowymi funduszami przez miasto.

Komentarze