TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Łódź bez podwykonawcy na za-tramwaje
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.04.2019 14:00:01
fot. MPK Łódź

Bez rozstrzygnięcia w Łodzi. 11 kwietnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne unieważniło przetarg na obsługę dwóch zastępczych linii autobusowych. Jedyna oferta wypadła z gry z powodu niedopełnienia jednej formalności.

Czego chciało MPK?
Przypomnijmy, że łódzka spółka planowała przez trzy lata od momentu podpisania umowy współpracować z podwykonawcą. Ten z kolei miał mieć od tego momentu 14 dni na przygotowanie się do uruchomienia przewozów. Jego autobusy miały zostać skierowane do obsługi zastępczych linii Z45 i Z46. W trakcie obowiązywania umowy założono wykonanie pracy eksploatacyjnej w wymiarze do 2 328 500 wzkm.

Do wykonania tego zlecenia partner łódzkiego MPK musiał podstawić przynajmniej sześć autobusów. Wymagania nie były wygórowane. Chodziło o pięć przegubowców, każdy do przewozu min. 130 pasażerów. Do tego miał dojść jeden autobus klasy MAXI, który musiał zabierać na pokład przynajmniej 85 osób.

Autobusy musiały posiadać przynajmniej trzy wejścia oraz niekoniecznie być w pełni niskopodłogowe. Każdy z nich musiał posiadać wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości (cztery w przegubowcach, trzy w "dwunastkach").Ponadto wymagano montażu kasowników typu R&G KRG-6 KM oraz głosowych zapowiedzi przystanków. W trakcie obowiązywania umowy wszystkie autobusy miały mieć nie więcej niż 10 lat.

Zgodnie w wymaganiami MPK mieli je prowadzić kierowcy zatrudnieni na podstawie umów o pracę w wymiarze pełnego etatu.

Oferta w budżecie, ale bez wadium
5 kwietnia minął termin składania ofert. Łódzka spółka na zatrudnienie przez trzy lata podwykonawcy przewidziała wydatek w wysokości nie więcej niż 23 587 200 zł brutto. A to oznacza, że MPK założyło stawkę jednostkową nie wyższą niż 9,38 zł/wzkm netto. Trzeba przyznać, że to bardzo rozsądna wycena.

Wydawało się, że spółka będzie miała powody do zadowolenia, bo jedyna oferta z nawiązką zmieściła się w jej szacunkach. Przedstawiła ją firma BP Tour z Bełżyc, która coraz śmielej sobie radzi na zleceniach związanych z komunikacją miejską. Jej propozycja opiewa na 19 208 763,36 zł brutto. A to dawało stawkę w wysokości 7,64 zł/wzkm netto.

W tej sytuacji rozstrzygnięcie wydawało się być formalnością. Tak się jednak nie stało, gdyż jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach. 11 kwietnia MPK unieważniło przetarg. Poszło o w zasadzie brak wadium. BP Tour wniósł zabezpieczenie oferty w formie, na którą nie pozwalały przepisy.

Tak więc zapewne konieczne będzie przeprowadzenie nowego postępowania. Czy coś się zmieni? Teraz niewiele zabrakło, aby był szczęśliwy finał.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MPK Łódź
BP Tour
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....