TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Kraków zamawia autobusy hybrydowe. Używane!
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.12.2017 09:54:52 26 komentarzy
MPK Kraków zamawia autobusy hybrydowe. Używane!

Już nie pamiętamy, kiedy po raz ostatni Kraków kupował autobusy na rynku wtórnym, także zamówienie z 22 grudnia na łącznie 11 używanych autobusów hybrydowych wzbudził spore zaskoczenie.

Naszym zdaniem przewoźnik widząc coraz trudniejszą sytuacja na rynku nowych autobusów, postawił poszukać w miarę młodych, używanych pojazdów na europejskim rynku, które z jednej strony pozwolą mu spełnić ambitne założenia taborowe na rok 2020, a z drugiej strony realnie działać na rzecz poprawy powietrza w Krakowie.Na europejskim rynku flotowe wymiany taboru - także hybrydowego - nie są niczym nowym i zapewne w taką grupę pojazdów celuje MPK.

9 plus 2

Przetarg Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie dotyczy zakupu 11 szt. niskopodłogowych autobusów hybrydowych, nie starszych niż z roku 2014, w tym:

  • ZAMÓWIENIE PODSTAWOWE to dostawa 9 szt. autobusów standardowych hybrydowych z terminem dostawy do 4 tygodni od daty podpisania umowy.

  • ZAMÓWIENIE OPCJONALNE to dostawa nie więcej niż 2 szt. autobusów standardowych hybrydowych z terminem dostawy do 3 tygodni od daty przekazania pisemnej informacji o realizacji zamówienia.

Szacunkowa wartość całego kontraktu to 7 700 000.00 PLN netto. Jeżeli ta suma dotyczy tylko opcji podstawowej to daje to nam jednostkową cenę netto na poziomie 855 555 PLN. Najważniejsze wymagania finansowane w tym zamówieniu są następujące: środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000 PLN oraz wadium w wysokości: 180 000,00 PLN.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

  • Parametry techniczne: okres gwarancji, długość, liczba wszystkich miejsc pasażerskich, rodzaj zawieszenia przedniego, szyba przednia, wysokość poziomu podłogi drzwi wejściowych od poziomu jezdni: / Waga: 30 %

  • Cena - Waga: 70 %

O tym, jakie firmy powalczą o to zamówienie dowiemy się najwcześniej 1 lutego, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Naszym zdaniem największe szanse na zebranie takiej grupy pojazdów mają trzy marki: MAN, Solaris oraz Volvo. Nna koniec warto zauważyć, że całe zamówienie może trwać kilka miesięcy. Po wyborze opcji podstawowej zamawiający może dołożyć opcjonalne zamówienie nie później niż do 6 miesięcy od daty podpisania umowy.

Równoległe zakupy

Krakowska spółka do 2019 r. postawiła przed sobą ambitny cel. To pozyskanie ok. 300 nowych autobusów. Dzięki temu za dwa lata najstarsze pojazdy w krakowskiej komunikacji mają spełniać przynajmniej normę Euro 5. Aby podołać tym wyzwaniom spółka szybko przystąpiła do zakupów. W grudniu 2016 roku podpisano umowę na dostawę w formie siedmioletniego leasingu 77 Nowych Urbino 18, które zasiliły już flotę MPK. Wartość tego kontraktu to niespełna 121 mln zł.

Z kolei ogłoszone w tym roku przetargi pozwolą pozyskać aż 199 autobusów. To:

  • 78 nowych autobusów w ramach unijnego zamówienia o którym pisaliśmy TUTAJ  w tym: 56 autobusów standardowych klasy MAXI z silnikami Euro 6; 12 autobusów przegubowych hybrydowych klasy MEGA; 10 autobusów klasy MIDI z silnikami Euro 6 o długości ok. 9 m

  • 30 nowych autobusów klasy MAXI w ramach unijnego przetargu o którym pisaliśmy o czym pisaliśmy TUTAJ

  • 38 nowych autobusów przegubowych w ramach leasingu finansowego marki Solaris o czym pisaliśmy TUTAJ

  • 11 używanych autobusów (9 w standardzie +  2 w opcji) z najnowszego kontraktu na używane autobusy hybrydowe klasy MAXI

To oznacza, że firma za moment przekroczy poziom 230 szt. i znacznie przybliży się do realizacji ambitnego planu, na którego realizację przewoźnik ma jeszcze rok.



Sprawdź też:
przetarg
MPK Kraków
hybryda
używane
  • mechanik – 22.12.2017

    Litości... MPK Kraków testuje hybrydowego Urbino 12.9 INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.10.2017 13:26:05

  • Mati – 22.12.2017

    A wiecie coś o 3 autobusach MINI?

  • Tuleja – 22.12.2017

    Mini, pewnie jakaś przymiarka do wymiany ver

  • 321 – 22.12.2017

    *MPK Kraków zamawia solarisy hybrydowe. Używane!
    poprawka ;)

  • lecov – 22.12.2017

    Ciekawe gdzie ich nie chcieli :D

  • ela – 22.12.2017

    w wojniczu

  • farafiu – 22.12.2017

    A użyszkodnikowi 321 co nie pasuje? Że MPK zamawia porządne hybrydy? I bardzo dobrze, że U12,9 a nie Lionsy. Wóz BH100 obecnie testowy jest świetny stąd normalne, że przewoźnik zadecydował o ich zakupie w większej ilości.

  • Mt – 22.12.2017

    Ja mam nadzieję, że nie będą więcej stały niż jeździły, jak nasz BH071. Niby testy wyszły pomyślnie, a teraz rzadko się zdarza, żeby odpuścił warsztat.

  • Mt – 22.12.2017

    Opuścił*

  • Maciek_150 – 22.12.2017

    Zakupu tych Solarisów Urbino 12,9 jeszcze będziecie żałować. Popatrzcie na układ drzwi w nich. W godzinach szczytu, te wozy będą mieć spore opóźnienia. W nich przydałyby się jeszcze trzecie drzwi i pierwsze drzwi podwójne. Wtedy ten model miałby duże szanse jako używany w Polsce.

  • Hula – 22.12.2017

    Tylko że te Solarisy mają iść na linie aglomeracyjne, jeden PrzEcież już jest testowany od dłuższego czasu

  • lecov – 22.12.2017

    farafiu hahaha porządne. Co chwile widziane na mieście na holu hahaha
    polecam wreszcie przejrzeć na oczy, na prawde. Człowiek brzmiący mądrze nie znaczy że gada z sensem.

  • lecov – 22.12.2017

    farafiu hahaha porządne. Co chwile widziane na mieście na holu hahaha
    polecam wreszcie przejrzeć na oczy, na prawde. Człowiek brzmiący mądrze nie znaczy że gada z sensem.

  • Brociu – 22.12.2017

    @Maciek_150, tylko że MPK samo chciało kupić takie pojazdy, podmiejskie LE, na dłuższe linie, w zastępstwo Scanii CLL i też wymagało dwojga drzwi. Nie było chętnych, w międzyczasie Solaris dostał z powrotem 11 sztuk U12.9LE z leasingu, jedna trafiła do Krakowa na miesięczne testy, tymczasem stuknął jej właśnie drugi miesiąc eksploatacji u Nas i sprawuje się bez zarzutów, wobec czego Twój komentarz za bardzo sensu nie ma
    Tych autobusów nie spotkasz na liniach miejskich, a wyłącznie na bardzo długich aglo, gdzie się sprawdzą. Tak samo przez 10 lat eksploatowane były Castrosuy, które miały 18m długości i 2-2-2-0

  • jtc – 22.12.2017

    @Brociu - na których liniach aglo jeździły Castrosuy?

  • Henio – 22.12.2017

    @lecov Hybryda już drugi miesiąc jeździ, tyle że na aglo i spisuje się znakomicie. Coś sobie próbujesz wynagrodzisz pisząc kłamstwa?

  • Jo-jo – 22.12.2017

    112 to prawie jak aglo

  • TomT – 22.12.2017

    @lecov
    Któryś z przewoźników w Norwegii wziął je na trzyletni kontrakt w leasing, a potem oddał, bo skończył się kontrakt i nie pasowały już do żadnego przetargu.

  • q – 22.12.2017

    A odchodząc od meritum: "także" oznacza "również", natomiast synonimem "więc" lub "dlatego" jest zaś "TAK ŻE" pisane ODDZIELNIE!

  • farafiu – 22.12.2017

    @lecov
    Przejrzyj na oczy? A jakie masz informacje na ich temat? Co widzisz ściągane na holu? Tak się składa, że kierowcy chwalą ten wóz.
    @Henio
    Mylą mu się BH071 z BH100 i bredzi ;) A tak się składa, że 71 to kompletny trup. Reszta jest znakomita.

    Jeszcze odezwała się antysolarisowa szczujnia, którą chętnie zacytuję:
    "W pogoni za byciem "eko" chcą zakupić przechodzone trupy ze Skandynawii".
    Osoby, które ładnie napisały, jakoby to miały być złomy, trochę informacji na sam początek:
    - 3 letnie wozy, przebiegu nie pamiętam ile tam miał nasz rodzynek, ale dość mało
    - w środku w pieron miejsca i nie jest to żaden LE tylko zwykły LF
    - siedzenia mięciutkie, typowe fotele do dalekich podróży
    - kabina kierowcy wyposażona w pulpit VDO prościutki do ogarnięcia przez laika
    - układ drzwi 0-2-1 na aglo wystarczający, więc osoby, które mają mgliste pojęcie o krakowskich warunkach uprasza się o niekomentowanie zakupu.
    Jeździ bez zarzutu, nic nie skrzypi, świetnie zachowana, szyta wręcz na miarę. Po rozmowach z prowadzącymi stwierdzam, że zakup ten jest naprawdę dobrą alternatywą dla nówek. Pozostaje mieć nadzieję, że nie będzie z nimi problemu jak z BH071, ale skoro już jeden egzemplarz wyjeżdża praktycznie codziennie, świadczy o jej niezawodności w krakowskich warunkach.

  • Brociu – 22.12.2017

    @jtc: w sumie nie dokończyłem wiadomości - Castro nie jeździły na aglo, ale były wysyłane na takie linie (no czyli w sumie praktycznie tylko 112), gdzie charakter linii wymagał autobusu przegubowego, ale 2-2-2-0 było w zupełności wystarczające. Podobnie będzie zapewne z tymi hybrydami - nie będą na siłę wpychać ich tam, gdzie się nie sprawdzają.

  • sazonov – 22.12.2017

    Ja z doświadczeń linii aglo w krakowie stwierdzę że jedne podwójne drzwi by dały radę na większości linii. Problemy by były na ostatnich przystankach

  • 33n – 23.12.2017

    Niby przetarg, a totalna ustawka. Musi być przetarg, który nie jest przetargiem.

  • tramway – 23.12.2017

    A wiadomo co z przetargiem na nowe 18-metrowe , kto wygrał Volvo czy Solaris?

  • farafiu – 23.12.2017

    @33n
    A gdzie byłeś jak Słupsk, Police, Jelenia Góra, Gorzów, czy też Tarnów zamawiał swoich ulubieńców?

    Jeszcze nic nie wiadomo co będzie, ale raczej Volvo. Ciekawie może być z Evobusem, który został wezwany do uzupełnienia oferty ;) Na pkk pękną gacie z obstrukcji jak Citaro tym razem wyleci za kolejną głupotę ;))

  • jack – 23.12.2017

    Co do EvoBusa to chodzi o drugi przetarg na 30 szt

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...