TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Kraków z MEGA przetargiem na 50 autobusów elektrycznych
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.09.2019 10:00:08 1 komentarz
MPK Kraków z MEGA przetargiem na 50 autobusów elektrycznych

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie ogłosiło przetarg na dostawę 50. sztuk fabrycznie nowych przegubowych niskopodłogowych autobusów miejskich zasilanych energią elektryczną. Unijne dofinansowanie z CUPT do tego zakupu jest w drodze.

Krakowskie zamówienia obejmuje dostawę:

  • 50 sztuk autobusów przegubowych wraz z wyposażeniem elektronicznym;

  • 50 sztuk dedykowanych do każdego autobusu przegubowego urządzeń ładujących za pośrednictwem złącza plug-in.

Szacunkowa całkowita wartość tego MEGA zamówienia MPK Kraków to 129 000 000.00 PLN netto, co w przeliczeniu daje jednostkową cenę przegubowego elektrobusu na poziomie 2,58 mln PLN netto. To można powiedzieć poziom "warszawski" przy kontrakcie na 130 sztuk. Czy Kraków dostanie podobny rabat przy 50 egzemplarzach? Zobaczymy.

Kolejna ciekawostka to termin realizacji zamówienia, MPK daje wykonawcy rok od momentu podpisania umowy. Niezłe tempo zważywszy na fakt, że MPK nie ma jeszcze finansowej umowy z CUPT. Widocznie wszystko jednak jest na właściwej drodze.

Krakowskie wymagania

Od razu widać, że Krakowowi zależy na ofertach dużych graczy. MPK od razu uprzedza, że odrzuci ofertę w której udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw nie przekracza 50 %. Przewoźnik "nie szczypie się " także przy warunkach finansowych. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 50 000 000 PLN. Do tego dochodzi potężne wadium - w wysokości 3 870 000,00 PLN. Do tego firma chce dużych gwarancji finansowych - dostawca przed podpisaniem umowy ma wnieść zabezpieczenie na poziomie 7% wartości brutto kontraktu.

Podobnie jest z doświadczeniem. potencjalny oferent musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat należycie wykonał dostawy fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej co najmniej:

  • a) 15 sztuk zasilanych energią elektryczną lub których układ napędowy wspomagany jest silnikiem elektrycznym, o długości co najmniej 11 metrów każdy;

  • b) oraz 20 sztuk autobusów przegubowych.

MPK uzna też doświadczenie w postaci dostawy 20. fabrycznie nowych autobusów przegubowych, zasilanych energią elektryczną lub których układ napędowy wspomagany jest silnikiem elektrycznym.

W zakresie wyboru najbardziej korzystnej oferty mamy dwa kryteria:

  • Kryterium techniczne / Waga: 45

  • Cena - Waga: 55

Jak tylko poznamy lepiej SIWZ opiszemy, jakie techniczne rozwiązania preferuje MPK Kraków.

Krakowski standard

Jak na razie wiemy tyle, że nowe autobusy elektryczne będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej oraz platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach.

Będą wykorzystywane na czterech liniach 144, 173,179 i częściowo 503 kursujących przez Aleje Trzech Wieszczów, a wiec w rejonie miasta, gdzie odnotowywane są największe przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza.

Dofinansowanie w drodze

Jak informuje MPK Kraków, zamawiający planuje pozyskać dofinansowanie na realizację zamówienia z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, w ramach naboru ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych do konkursu nr POIiŚ.6.1/1/18. Co oznacza, że CUPT jeszcze nie podpisał umowy, ale wszystko wskazuje na to, że cała sprawa jest już finalizowana i dlatego krakowska spółka zdecydowała się przyspieszyć cały proces i zrobić krok naprzód, i ogłosić przetarg na elektryczny tabor. Dofinansowanie dojdzie po drodze.

O tym kto będzie się ubiegał o krakowski kontrakt dowiemy się najszybciej 17 października, kiedy wyznaczono termin składania ofert.

Unijny wniosek

MPK Kraków wysłało w lutym br. swój wniosek o dofinansowanie zakupu 50 autobusów elektrycznych klasy MEGA z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Weźmie on udział w konkursie ogłoszonym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Zawarty we wniosku szacunkowy koszt zakupu bezemisyjnych pojazdów to ok. 160 mln zł, z czego kwota dofinansowania ze środków UE to prawie 110 mln zł. Warto wspomnieć, że kwota środków UE, jaką CUPT przeznaczył na realizację projektów w tym konkursie wynosi 300 mln zł, zatem konkurencja jest duża.

Zakup 50 bezemisyjnych autobusów sprawi, że po krakowskich ulicach będzie kursować w sumie 76 tego typu pojazdów. To z kolei oznacza, że już w przyszłym roku elektryczne autobusy mogą stanowić prawie 14 proc. całego taboru MPK.

Przypomnijmy, że Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, w którym została uruchomiona regularna linia obsługiwana autobusami elektrycznymi. To również mieszkańcy stolicy Małopolski jako pierwsi w Polsce mieli możliwość podróżowania przegubowym bezemisyjnym autobusem elektrycznym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
elektrobus
MPK Kraków
  • Piotr Badowski – 12.09.2019

    Ta liczba robi wrażenie :)

  • Krzysztof Zięba – 12.09.2019

    Ciekawe że nigdy nie zaznacza się skąd jest prąd w większości w Polsce?

  • Mariusz Walter – 12.09.2019

    Białek z czego rży?

  • Eryk Złotowski – 12.09.2019

    Znając życie znowu Solaris...

  • Kamil Nowakowski – 12.09.2019

    Solaris jest generalnie obecnie liderem wśród elektryków, nie dziwie sie jesli wygra MAN i Mietek to taki rzadki widok jeśli chodzi o elektryki

  • Łukasz Ignacyk – 12.09.2019

    Autosan i Ursus startują?

  • Przemysław Mach – 12.09.2019

    Mega to powinny być kary dla miast za to że trwonią pieniądze podatników na autobusy które po kilku latach zostaną zezłomowane oni nie potrafią zwykłego taboru utrzymać w stanie dobrym nawet klimatyzacja nie jest czyszczona a oni kupują autobusy które wymagają potężnych nakładów finansowych po zakończeniu gwarancji producenta

  • Paweł Jan Czarnak – 12.09.2019

    50 autobusów to płotka w porównaniu na 130 elektryków dla Warszawy.Poza tym zamiast kasować pojazdy w mpk Kraków powinni zostawić przeguby które są w dobrym stanie technicznym i puszczać więcej ponieważ jest ich za mało.

  • Miłosz Olesiński – 12.09.2019

    "Dużych graczy" A kto jest niby tym dużym graczem? Jedyna marka spełniająca wymogi to Solaris. Mercedes nawet nie zdążył wprowadzić na rynek przegubowych eCitaro ( tylko zamówienie dla Hamburga ), Yutong i BYD nie spełniają wymogów dot. produkcji dla Unii a inni nie robią przegubowych elektryków.

  • Jerzy Gicala – 12.09.2019

    Jest "myk" by mogło startować Volvo

  • Aurelia – 13.09.2019

    Chyba powinniśmy się cieszyć, że potentat z polskim rodowodem produkuje autobusy elektryczne w polsce i dostarcza je na polski rynek. Chociaż w czymś przebijamy zagraniczne rynkowe potęgi.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....