TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Kraków z kolejnym Mercedesem Conecto G?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.11.2019 16:00:06
fot. Komunikacja Miejska w Krakowie (strona prywatna), facebook.com

Jedna oferta wpłynęła w przetargu na dostawę używanego autobusu przegubowego dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie. Przedstawił ją EvoBus Polska. Otwarte pozostaje pytanie którego Conecto G zaoferowano dla MPK.

ABC przetargowe
Przypomnijmy po krótce historię tego przetargu. Od początku października MPK poszukiwało maksymalnie rocznego przegubowca. Pojazd ma być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2018 r. mieć przebieg nie większy niż 80 000 km. Ma on być objęty przynajmniej roczną gwarancją całopojazdową. Autobus ma zostać dostarczony do Krakowa w ciągu maksymalnie dwóch tygodni od podpisania umowy.

Autobus ma mieć długość 17,5 - 18,75 m, szerokość 2,5 - 2,55 m i wysokość maksymalnie 3,3 m. Muszą umożliwiać podróż minimum 140 pasażerom, w tym 38 - 45 na miejscach siedzących. Na pokładzie autobusu nie zabraknie oczywiście wydzielonej platformy dla pasażerów stojących z jednym miejscem przystosowanym dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Przewoźnik chce aby jednostką napędową był silnik diesla spełniający normę Euro 6. Ma on mieć pojemność w od 10 do 12 l oraz moc w zakresie 250 - 285 kW. Co ciekawe brak jakichkolwiek wymagań w kwestii skrzyni biegów. Zestrojenie napędu na zapewniać średnie zużycie paliwa na poziomie nie wyższym niż 55 l / 100 km.

Krakowski standard
Wymuszona wentylacja przestrzeni pasażerskiej będzie się odbywała poprzez przesuwne okna (mają być one zamontowane przynajmniej na 70% wyklejanych szyb bocznych), luki dachowe oraz wentylatory nawiewowe. Nie zabraknie oczywiście klimatyzacji, która będzie się składać z trzech niezależnych urządzeń chłodzących. Dwa dla przestrzeni pasażerskiej, trzecie natomiast będzie przeznaczone dla kabiny kierowcy. Nie sprecyzowano minimalnej mocy urządzeń klimatyzujących.

Nie zabraknie oczywiście bogatego wyposażenia dodatkowego. System informacji pasażerskiej będzie oparty na zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości (przód min. 192x24 pkt, bok min. 128x24 pkt, tył min. 48x24 pkt), dwóch wewnętrznych tablic LCD (boczna o przekątnej 38" i umieszczona pod sufitem 22") oraz modułu zapowiedzi głosowej przystanków. Ponadto oczywiście na pokładzie autobusów znajdzie się automat do sprzedaży biletów, kasowniki typu R&G KRG8 oraz monitoring składający się z przynajmniej pięciu kamer.

Jedna oferta
Do dziś, 20 listopada MPK czekało na propozycje od możliwych sprzedawców prawie nowego autobusu. Nie wiemy póki co jakim budżetem dysponuje krakowski przewoźnik na jego zakup. Wiemy natomiast, że pojawił się jeden chętny.

To EvoBus Polska, a więc główny przedstawiciel handlowy Daimler Buses w naszym kraju. Zaproponował on MPK Mercedesa Conecto G w cenie 1 167 000 PLN netto. Nie wiemy w pakiecie z jak długą gwarancją, a także, który dokładnie egzemplarz.

Nasze przeczucia mówią jednak nam, że to egzemplarz, który na początku roku był testowany przez krakowską spółkę. Pisaliśmy o nim tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
Mercedes
EvoBus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....