TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Kraków nie zwalnia tempa. Będzie leasing 75 autobusów!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.06.2017 14:57:24 47 komentarzy
fot. MPK Kraków

Krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zdecydowało się na pozyskanie kolejnych autobusów w formie leasingu. Przewoźnik chce w ten sposób zdobyć kolejnych 75 pojazdów, z czego większość będzie klasy MEGA. Pozwolić na to mają dwa przetargi, które spółka ogłosiła w sobotę.

O planach krakowskiego przewoźnika do 2019 roku pisaliśmy tutaj. MPK postawiło sobie wtedy ambitny cel. Ma nim być pozyskanie ok. 300 nowych autobusów. Dzięki temu za dwa lata najstarsze pojazdy w krakowskiej komunikacji mają spełniać przynajmniej normę Euro 5. Plan ten jednak może ulec niewielkiej korekcie w przypadku, kiedy miasto zdecydowałoby się powierzyć spółce dodatkowe przewozy. Założono wtedy wykorzystanie niewielkiej ilości autobusów z silnikami Euro 4.

Aby podołać tym wyzwaniom spółka szybko przystąpiła do zakupów. W grudniu ubiegłego roku podpisano umowę na dostawę w formie siedmioletniego leasingu 77 Nowych Urbino 18, które od kilku dni są przekazywane MPK. Wartość tego kontraktu to niespełna 121 mln zł. Z kolei ogłoszone w sobotę przetargi pozwolą pozyskać kolejne 75 nowych autobusów. W efekcie na półmetku będzie realizacja planu, który przewoźnik chce wykonać do 2019 roku.

W ramach pierwszego z postępowań krakowska spółka chce pozyskać w formie leasingu 38 autobusów przegubowych. Ich szacunkową wartość określono na nieco ponad 61,6 mln zł netto. Na realizację dostaw wybrany producent będzie miał siedem miesięcy. Po przekazaniu pojazdów rozpocznie się ośmioletni okres ich leasingu, który zapewne zakończy się ich wykupem.

Drugi przetarg podzielono na dwa zadania. W ramach pierwszego za 35,74 mln zł netto MPK chce pozyskać 30 autobusów klasy maxi, które spółka oznaczyła jako typ A. W części drugiej za cel przewoźnik postawił sobie wybór dostawcy siedmiu autobusów standardowych typu B. Na to zadanie spółka chce przeznaczyć nieco ponad 8,1 mln zł netto. Dostawy autobusów z tego przetargu mają się rozpocząć także w ciągu siedmiu miesięcy od podpisania umów. Również i w ich przypadku leasing potrwa osiem lat i wiele na to wskazuje, że również skończy się wykupem.

Czas przyjrzeć się warunkom formalnym obu postępowań. W każdym wspólne są kryteria oceny ofert. Do 60% punktów można wywalczyć dzięki cenie. Pozostałe 40% przeznaczono na ocenę techniczną oferowanych pojazdów. W pierwszym z przetargów minimum dla oferenta w zakresie zdolności finansowej to minimum 50 mln zł. Warunek doświadczenia MPK uzna za spełniony, jeśli zainteresowany producent udowodni, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał dostawy przynajmniej 30 autobusów przegubowych.

Pora na drugi przetarg. W zadaniu pierwszym minimalna zdolność finansowa to 30 mln zł, natomiast w drugim to 7 mln zł. Zatem w przypadku składania oferty na obie części należy potwierdzić, że nie będzie ona mniejsza niż 37 mln zł. Warunek doświadczenia w pierwszej części zostanie uznany, jeżeli oferent udowodni w ciągu ostatnich trzech lat dostawy minimum 20 autobusów klasy maxi. W zadaniu drugim na potwierdzenie trzeba będzie przedstawić dokumenty poświadczające przynajmniej dwie dostawy, każda po minimum pięć sztuk autobusów.

W obydwu postępowaniach wstępny termin składania ofert jest identyczny. MPK wyznaczyło go na 1 sierpnia. W każdym z nich spółka dała sobie po 90 dni wybór zwycięzców. Na razie jednak pozostaje czekać na publikację SIWZ, której oczywiście się przyjrzymy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
przetarg
tabor
leasing
  • Maciek – 26.06.2017

    W sobotę?! Przecież według ustawy o zamówieniach publicznych przetargi ogłaszane w dni wolne od pracy są nieważne!

  • Marek – 26.06.2017

    Chyba czas na Autosana...

  • Marek – 26.06.2017

    Chyba czas na Autosana...

  • Marek – 26.06.2017

    Chyba czas na Autosana...

  • Mirek – 26.06.2017

    Autosan ma dobrą renomę w Krakowie, mógłby wystartować.

  • Mariusz – 26.06.2017

    Dokładnie, trzeba popierać polskie, jeszcze Ursus wchodzi w grę.

  • Mateusz – 26.06.2017

    Czy aby nie przeinwestowali z tyloma nowymi autobusami?

  • Maciej – 26.06.2017

    Chcą przegonić Warszawę, dlatego. To takie kompleksiki byłej stolicy :)

  • TomTom – 26.06.2017

    @MaciekPublikacja w TED to trochę coś innego niż publikacja papierów przetargowych na stronie spółki. Zwróć uwagę, że TED ukazuje się od wtorku do soboty a nie od poniedziałku do piątku.

  • Hehuh – 26.06.2017

    Czy redakcja czytała w ogóle to ogłoszenie w TED? Jest tam wyraźnie napisane, że drugi przetarg dotyczy w całości autobusów standardowych - 12m (37 sztuk) tylko z podziałem na typy A i B.

  • krakowianin – 26.06.2017

    Ważne aby to były autobusy polskiej produkcji !

  • Lew – 26.06.2017

    @up No to może być MAN :)

  • 123 – 26.06.2017

    @Maciek Informacja ukazała się w sobotę, ale przetarg został ogłoszony w środę...

  • jack – 26.06.2017

    Tylko Mercedes

  • 113 – 26.06.2017

    @jackNa jakiej podstawie tak sądzisz?

  • advisor – 26.06.2017

    Jak to ktoś stwierdził - istnieje zagrożenie zwiększenia liczebności PESY w Krakowie, więc trzeba dokupić autobusów, by realizować komunikację zastępczą :DChciałbym zobaczyć Autosana - przyjemne wozy, w Krakowie je znają, Solarisów już chyba troszkę wystarczy. Mercedes po ostatnich ekscesach wyjątkowo mało prawdopodobny, a MAN... może MPK odwołało już focha za NG313? Choć testowane pojazdy jakoś szczególnie nie zachwyciły. Do wycinki pójdzie zapewne reszta Jelczy i Scanii, zostaną wyłącznie autobusy z silnikami EURO V i wyżej.

  • alojz – 26.06.2017

    Autosan nie spełnia wymagań przetargowych.

  • Fan Pis – 26.06.2017

    Tylko Solaris

  • 123 – 26.06.2017

    alojz S@kąd możesz wiedzieć, że nie spełnia jak SIWZu jeszcze nie ma.

  • 321 – 26.06.2017

    SIWZ już od paru godzin jest.

  • O0o – 26.06.2017

    @321 Mógłbyś wkleić link?

  • 321 – 26.06.2017

    http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-ogloszenia/zawowienia/news,7209,dostawa-w-formie-leasingu.html

  • Krakus – 27.06.2017

    18,75m: Solaris Urbino 18,75 III vs Man Lion's City GL12m:Solaris Urbino 12 IV vs Man Lion's City vs Scania CityWide vs Mercedes Citaro/Conecto(pfff) LE 12m:Solaris Urbino 12LE IV vs Mercedes Citaro LE vs Man Lioncs City vs Scania CityWide LEAutosana pewnie braknie (doświadczenie). Bardzo elastyczny przetarg.

  • Malopolska – 27.06.2017

    Dlaczego Solaris Urbino 18.75 w 3 gen.? Na pewno już opracowali 4 gen a jak nie to zrobią. Kraków w końcu dobry klient Solarisa

  • :? – 27.06.2017

    A skąd wiadomo, że 18.75 m?

  • Krakus – 27.06.2017

    Wymagania napisane w SIWZ oceniają najwyżej pojazd o takiej długości. Najciekawsze jest to, że MPK lotto jakie zawieszenie będzie i czy pojazdy są zgodne z normami 29 i 66.

  • volferssj – 27.06.2017

    Długość 18.75 jest jednym z punktowanych kryteriów technicznych, więc bardzo prawdopodobne że właśnie takie się pokażą.

  • Krakow – 27.06.2017

    Ciekawi mnie dlaczego MPK się jeszcze nie pochwaliło tymi przetargi...

  • farafiu – 27.06.2017

    Spokojnie, przyjdzie czas na chwalenie się jak dostarczą wszystkie. Trzeba się cieszyć, że MPK zamawia kolejne wozy, zwłaszcza, że pierwsze Jelcze z 2005 roku poszły już do odstawki. A SIWZ co prawda to prawda, ale zapowiada niezłą batalię. Ciekawe co Mercedes zaoferuje?

  • Krakow – 27.06.2017

    @farafiu MPK zawsze pisało coś typu: "MPK SA w Krakowie kupuje kolejne nowe autobusy" czy coś w stan stylu.

  • Krakow – 27.06.2017

    Czy cos w tym stylu...*

  • M. – 27.06.2017

    A na co im LE? oO

  • 123 – 27.06.2017

    @farafiu O jakich Jelczach piszesz?

  • Kamil – 27.06.2017

    @M. Z tego co słyszałem na bazie są plany na linię pospieszną do Myślenic :)Kiedy otwarcie ofert?

  • 114 – 27.06.2017

    @KamilJest jak byk napisane że 1 sierpnia.

  • farafiu – 27.06.2017

    @Krakow - już na stronie napisali. @123 - Jelcze #DD456 i 457 odstawiono ostatnio.

  • 123 – 27.06.2017

    Czyli starsze przeżyły młodsze :/W sumie faktycznie - dawno ich nie widziałem...

  • farafiu – 27.06.2017

    Tak czasem bywa... Szkoda mi ich, lubię te wozy pomimo wad, które posiadają, dużej awaryjności, a także bylejakości jak na przykład rozwalające się schody w ostatnich drzwiach czy nawet rozwalania się przewodów w poręczach :P

  • chris – 30.06.2017

    Zapowiada się że może wpłynąć sporo ofert. Ale i tak największa walka to będzie chyba pomiędzy Solarisem i MAN a na to wskazuje wyższa ocena za dzieloną przednią szybę. Z taborem "A" Solaris zaś zgarnie komplet za większą niż 12 liczbę siedzeń z poziomu podłogi Z drugiej strony warbusowska Scania CityWide z Jastrzębia bardzo nowocześnie się prezentuje a MPK premiuje drzwi odskokowo przesuwne, które chyba w Scanii występują jako standard. Scania musiałaby zaoferować dobrą konkurencyjną cenę (w co wątpię) to wtedy miałaby szanse powalczyć o kawałek tortu. Suma sumarum moim zdaniem Solaris będzie świętować co najmniej podwójne zwycięstwo

  • Krakus – 30.06.2017

    Masz na myśli wymianę Scanii na Scanie? ;) Nie pogardziłbym, zwłaszcza, że w Tarnowie zaproponowali bardzo konkurencyjną ofertę na 950 tysięcy za sztukę.

  • chris – 01.07.2017

    @Krakus 950 tys/szt to chyba w netto? Wydaje mi się że Solaris potrafi zjechać jeszcze niżej co przy lepszej dla niego ocenie technicznej pozbawia szans Scanii na ten kontrakt . Jak napisałem że jakieś szanse są ale musieliby chyba z ceną jeszcze bardziej zejść.

  • Krakus – 03.07.2017

    Netto ;) Racja, Solaris potrafi zjechać niżej, ale tutaj wątpię, bo tutaj liczy się także gwarancja, a swoje kosztuje. Zobaczymy co wyjdzie z tego, ale jeśli jamnik nie pokusi się o start we wszystkim, to duża szansa jest, że ktoś inny zgarnie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....