Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Kraków jutro włączy do ruchu 38 Nowych Urbino 18!

infobus
18.07.2018 17:11
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie jest wposiadaniu kolejnych Nowych Urbino 18. Jutro przewoźnik oficjalnie zaprezentujeautobusy i wprowadzi je do ruchu. Niewiele zabrakło aby pierwsza dwusetkarodziny Nowego Urbino padła w historycznej stolicy Polski.

Kolejne przegubowe “jamniki” krakowski przewoźnik zamówił wlistopadzie 2017 roku. MPK będzie je przez osiem lat leasingować od MilleniumLeasing, a po upływie tego okresu wykupi pojazdy stając się ich właścicielem.Transakcja opiewa na 61 030 821 PLN netto, co daje jednostkową cenę na poziomie1 606 074,2 PLN netto.

Nowe Urbino 18, których komplet jest już w Krakowie spełniająwszystkie wymagania MPK. Autobusy umożliwiają podróż ok. 145 pasażerom. 40 osóbma zagwarantowane podróżowanie na fotelach typu Ster 8MU Ultra Light. 16siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Jako ciekawostkę należy uznaćzastosowanie kolejny raz w krakowskiej wersji Nowego Urbino 18 układu”prezesowskiego” na prawym przednim nadkolu.

Na pokład autobusu możnasię dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Jednak wporównaniu z ubiegłorocznymi dieslami inaczej rozwiązano kwestię drzwi. MPKspodobało się rozwiązanie w elektrycznych i hybrydowych “jamników”. Solaris nażyczenie przewoźnika zastosował drzwi firmy Ventura. Pierwsze są otwierane dośrodka, natomiast pozostałe są odskokowo-przesuwne.

Autobusy są napędzane silnikamidiesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka napędowa to DAF MX-11. Ma ona 10,8l pojemności skokowej, moc 369 KM i osiąga 1600 Nm maksymalnego momentuobrotowego. Zblokowaną ją zapewne z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegówtypu ZF Ecolife. Dodatkowo aby Nowe Urbino 18 były ekonomiczne Solariszastosował kolejny raz dla Krakowa moduł rekuperacyjny. Powinno to zapewnićkilkuprocentowe oszczędności w zużyciu paliwa.

Naturalną wentylację zapewnia 11przesuwnych okien oraz umieszczone nad sufitem wentylatory nadmuchowe.Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana przy pomocy dwóch urządzeń,najprawdopodobniej produkcji firmy Spheros. Kierowca ma do dyspozycjiniezależną klimatyzację kabiny.

Dodatkowe udogodnienia to monitoring oraz gniazdka USB. Autobusyprzystosowano do montażu automatów biletowych. Tablice LED oraz LCD przeznaczone do wyświetlania treści informacji pasażerskiej dostarczyła firma RG, wszystkie informacje pochodzą z komputera pokładowego firmy Trapeze który jest podłączony do systemu dyspozytorskiego tejże firmy w MPK Kraków. Komputer Trapeze steruje również kasownikami, biletomatem i wygłasza głosowe zapowiedzi następnych przystanków. Generalnie cały info-system składa się z czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiejrozdzielczości oraz trzech wewnętrznych tablic LCD. Dwie są o przekątnej23″ i umiejscowiono je tuż przed przednim zwisem oraz za przegubem.Ostatnia 38″ (tzw. „e-korale”) została zamontowana po prawej stroniemiędzy pierwszymi a drugimi drzwiami. Nie zabrakło oczywiście głosowychzapowiedzi przystanków.

MPK Kraków pozostanie dalej największym użytkownikiem pojazdów z rodzinyNowego Urbino. Spółka ma na stanie aż 194 autobusy z tej serii. Niewiele więczabrakło a przewoźnik stałby się pierwszym klientem Solarisa, który posiadaponad 200 egzemplarzy z jego najnowszej autobusowejrodziny. Ale co się nieco odwlecze to nie uciecze.

Komentarze