TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Kielce chce kupić 15 autobusów. Wśród nich hybrydy na CNG!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.10.2018 17:00:27 1 komentarz
fot. kamS, phototrans.pl

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Kielcach chce 15 autobusów klasy MAXI. Nie byłoby w tym nic szczególnego gdyby nie fakt, w jaki zestaw napędów celuje przewoźnik. Wśród tych, których chce MPK są m.in... hybrydy na CNG!

Kieleckie MPK na podstawie nowej umowy, którą zawarło z miastem musi utrzymywać średnią wieku swojej floty na poziomie nie większym niż 8 lat. To oznacza, że do 2027 r. przewoźnik musi wymienić ok. 60 - 70 autobusów. Plan zakłada, że większość będzie zasilana CNG. Pierwszy krok do realizacji tej strategii został wykonany wczoraj. Spółka chce kupić 15 autobusów klasy MAXI. Liczy, że ich pozyskanie będzie możliwe dzięki udziałowi środków zewnętrzny. Mają to być pieniądze z dofinansowania ze środków Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020.

Przewoźnik chce kupić solówki z trzema rodzajami napędu, po pięć sztuk każdego. Od temu momentu zaczynają się ciekawostki. Pierwsze mają być klasyczne hybrydy spalinowo-elektryczne. Kolejne autobusy są najmniej "ekstrawaganckie" w tym zestawieniu. Będą to zwykłe gazowce. Ostatnia grupa autobusów jest najciekawsza. MPK chce bowiem kupić także hybrydy gazowe!

Co więcej cała piętnastka ma zostać pozyskana w ramach jednego zamówienia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem autobusy mają się pojawić w Kielcach w ciągu roku od zawarcia umowy, jednak nie później niż do 15 grudnia 2019 r.

Wszystkie solówki muszą być całkowicie niskopodłogowe i mieć nadwozia o długości 11 - 13 m. Każda ma umożliwiać podróż min. 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1180 mm.

Wymagania w zakresie napędu są bardzo ogólne. MPK stwierdza jedynie, że autobusy mają posiadać silniki przeznaczone do eksploatacji w warunkach komunikacji miejskiej. Z kolei skrzynia biegów ma posiadać przełożenia pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. W komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Autobusy będą klimatyzowane. Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez min. dwa wywietrzniki dachowe oraz równomiernie rozmieszczone na całej długości nadwozia okna boczne.

MPK wymaga, aby system informacji pasażerskiej był oparty na rozwiązaniach firmy R&G. Na zewnątrz znajdziemy trzy tablice diodowe o standardowej rozdzielczości. W środku będziemy mieli dwa monitory LCD- jeden o przekątnej 23" za kabiną kierowcy oraz boczny 38", czyli tzw. "e-korale". Do tego oczywiście nie zabraknie głosowych zapowiedzi przystanków i systemu GPS. Ponadto dostawca musi przygotować instalację elektryczną w taki sposób, aby możliwy był montaż kasowników KRG8 i KRG6. Całością ma sterować autokomputer typu SRG6000P.

Na oferty kielecka spółka czeka do 20 listopada. Oceni je przy pomocy dwóch kryteriów. Cena jest najważniejsza. Ma ona 60% wagi. Pozostałe 40% to ocena techniczna. A w niej MPK premiuje autobusy z:

  • silnikiem tego samego producenta co autobus - 20 pkt
  • silnikiem o pojemności powyżej 7 l - 8 pkt
  • osią przednią zależną - 4 pkt
  • ilością czynnika chłodzącego w klimatyzacji do 7 kg - 4 pkt
  • zasilanie pieca z bezpośrednio butli na gaz - 4 pkt

Zakup jest zaskoczeniem i to nie małym. Nie mniej zaskakuje dobór autobusów. Klasyczna hybryda, zwykły gazowiec i hybryda na CNG... Wygląda to interesująco, szczególnie jeżeli chodzi o te ostatni. Pytanie tylko brzmi, który producent ma w ofercie wszystkie trzy typy pojazdów? Solbusa nie już ma, Mercedes ma w ofercie Citaro C2 z modułem hybrydowym zarówno w wersji spalinowej jak i gazowej. Jednak preferowanie przez MPK zależnej osi przedniej nie premiuje zbytnio tego modelu. Pozostaje zatem czekać na rozwój wypadków. Będzie na pewno ciekawie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kielce
unia
hybryda
CNG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...