TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Częstochowa o pożarze hybrydy. Najważniejsze bezpieczeństwo
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.05.2017 16:54:25 16 komentarzy
MPK Częstochowa o pożarze hybrydy

MPK w Częstochowie informuje, jakie działania zostały podjęte po pożarze autobusu hybrydowo-gazowego Solbus SM18HL w dniu 28 kwietnia 2017 r. Spółka wymienia czynności jakie zostały podjęte przez odpowiednie służby oraz samo MPK:

  • po zakończeniu czynności na miejscu zdarzenia autobus został przetransportowany na teren zajezdni i zabezpieczony,

  • autobus został zbadany przez biegłego sądowego ds. pożarnictwa; odpowiednie czynności przeprowadziła także Policja,

  • zabezpieczone próbki trafiły do laboratorium, trwa wyjaśnianie przyczyn przez odpowiednie służby,

  • do momentu poznania przyczyny i pełnego wyjaśnienia sprawy autobusy hybrydowe zostały wycofane z ruchu ze względów bezpieczeństwa. To standardowa procedura w tego typu sytuacjach.

-"Trudno powiedzieć ile potrwa wyjaśnianie całej sprawy i kiedy należy spodziewać się ewentualnego powrotu autobusów na trasy – termin wyjaśnienia przyczyn nie jest zależny od MPK" – wyjaśnia spółka w przesłanym oświadczeniu. - "Należy zaznaczyć, że zastosowana w autobusach hybrydowych technologia pozwoliła na uniknięcie efektu gwałtownego rozszczelnienia i zapobiegła groźnym konsekwencjom tego typu wydarzeń. Jednocześnie należy przypomnieć, że do samozapłonów autobusów komunikacji publicznej o różnych napędach i technologiach dochodzi na terenie całej Polski kilka razy w roku. Niemniej MPK w Częstochowie we współpracy z odpowiednimi służbami zrobi bezwarunkowo wszystko, co będzie konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom."


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Solbus
pożar
wypadek
  • bun – 04.05.2017

    Co tu wyjaśniać, te autobusy płonęły już na testach.

  • www – 04.05.2017

    MPK wydało takie oświadczenie jakby przyznawali, że pożar wynika z ich winy. Dziwne. Tak skomplikowana budowa napędu jest bez sensu. Ile jeszcze Solbusów muszą puścić z dymem, żeby dojść do tego wniosku?

  • Strażak sam – 04.05.2017

    Zapewne zapalilo się poszycie dachu od wydechu tak było w Lisim ogonie i na mniejszą skalę kilka razy na testach w fabryce coś niby poprawiał ale jak widać kiepsko

  • Solbusiarz. – 04.05.2017

    Solbus chciał pokazać ze jednak uda sie zrobic pojazd z takim wyjątkowym napędem, lecz nie wyszlo. Ta technologia wymaga jeszcze poprawek i testów.

  • pasażer – 04.05.2017

    2 razy próbował, 2 razy prototypy się spaliły, 2 razy firma ogłosiła upadłość... oby nie do 3 razy sztuka.

  • Ja – 05.05.2017

    Strazak sam,co ty wiesz,zmienili konstrukcje by komin byl skierowany ku gorze aby ewentualny plomien,ktory wystapi w przypadku niezupelnego spalania kierowal sie do gory a nie do tylu i tyle...Do www, widocznie wiedza,ze cos zpartolili...

  • zenek – 05.05.2017

    wycofanie 40 autobusów w Częstochowie to chyba spory problem dla sprawnej obsługi linii??

  • Góra Jasna – 05.05.2017

    Niezupełnie, bo tych 40 autobusów wciąż nie jest w normalnej eksploatacji i utrzymywana jest znacznie większa rezerwa, m. in. dlatego wciąż są Ikarusy i są wypożyczane jakieś graty ze Śląska. No ale za samo to należałoby się odszkodowanie dla MPK - wynajem rupieci też swoje kosztuje.

  • marek – 05.05.2017

    Lezącego się nie kopie. Z perspektywy czasu widać ze solbus na prawdę się starał,zabrakło szczęścia.

  • Strażak Sam – 05.05.2017

    do Ja. Wiem i to dużo mój NICK nie jest przypadkowy:P poza pożarem w Lisim ogonie i tym ostatnim. W przeciągu 1,5 rocznej eksploatacji w tych autobusach były jeszcze 4 "zdarzenia pożarowe" w Częstochowie. Mało kto o tym wie bo były to pożary komory silnika, ale system automatycznego gaszenia spisał się bez zarzutów więc straty były minimalne. System jednak nie zabezpiecza dachu pojazdu. Tu nie chodzi o kierunek wydechu ale oto że od temperatury tak się rozgrzewa okolica wydechu, że nastepuje samozapłon poszycia dachowego. Na początku 2016 montowano już u przewoźnika dodatkowe osłony termiczne, ale jak widać to było za mało

  • ja – 05.05.2017

    wiem kim jesteś i że dostarczasz systemy gaszenia, ale spokojnie ja bardziej wiem co mówię, a osłony były montowane, żeby wysoka temperatura nie topiła wiązek elektrycznych, uwierz mi wiem lepiej! i poczytaj, czy materiał typu Pecolit jest zdolny do samozapłonu i w jakiej temperaturze się zapala, przepraszam nie zapala tylko topi...

  • Troll – 06.05.2017

    Solbus to trup i zagrożenie dla pasażerów a to oświadczenie jest wyraźne wybłagane przez ludzi zamieszanych w ten skandaliczny kontrakt. Ile jeszcze czasu będziemy tolerować gangsterów ?

  • Yolo – 06.05.2017

    Solbus wchodzi 3 raz na rynek autobusowy juz 3 raz jako 2G Bus & Coach. Ponoć robia midi elektryczne. Ciekawe czy rynek im wybaczy.

  • Spawacz II – 06.05.2017

    Jak ktoś wymyślił w Częstochowie dziwną hybrydę/ zresztą nie za swoją kasę/ to tylko Solbus stojący nad grobem podjął się tego wyzwania.Te autobusy to prototypy i powinny być testowane i poprawiane a nie dopuszczone do eksploatacji, ale teraz to i tak zupa po musztardzie.

  • A tak na poważnie... – 26.07.2017

    Zastanówmy się co nastąpi wcześniej: Solbus nauczy się robić hybrydy gazowe, czy ostatecznie zbankrutuje. A może należałoby zaprzestać eksperymentów kosztem klientów "drogi" Solbusie

  • Solbusiaz – 10.12.2017

    Do strażaka samaNa zdjęciu jest autobus, ktòry palił się w Lisim Ogonie, a nie ten z Częstochowy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....