TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MPK Częstochowa o pożarze hybrydy. Najważniejsze bezpieczeństwo
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.05.2017 16:54:25 16 komentarzy
MPK Częstochowa o pożarze hybrydy

MPK w Częstochowie informuje, jakie działania zostały podjęte po pożarze autobusu hybrydowo-gazowego Solbus SM18HL w dniu 28 kwietnia 2017 r. Spółka wymienia czynności jakie zostały podjęte przez odpowiednie służby oraz samo MPK:

  • po zakończeniu czynności na miejscu zdarzenia autobus został przetransportowany na teren zajezdni i zabezpieczony,

  • autobus został zbadany przez biegłego sądowego ds. pożarnictwa; odpowiednie czynności przeprowadziła także Policja,

  • zabezpieczone próbki trafiły do laboratorium, trwa wyjaśnianie przyczyn przez odpowiednie służby,

  • do momentu poznania przyczyny i pełnego wyjaśnienia sprawy autobusy hybrydowe zostały wycofane z ruchu ze względów bezpieczeństwa. To standardowa procedura w tego typu sytuacjach.

-"Trudno powiedzieć ile potrwa wyjaśnianie całej sprawy i kiedy należy spodziewać się ewentualnego powrotu autobusów na trasy – termin wyjaśnienia przyczyn nie jest zależny od MPK" – wyjaśnia spółka w przesłanym oświadczeniu. - "Należy zaznaczyć, że zastosowana w autobusach hybrydowych technologia pozwoliła na uniknięcie efektu gwałtownego rozszczelnienia i zapobiegła groźnym konsekwencjom tego typu wydarzeń. Jednocześnie należy przypomnieć, że do samozapłonów autobusów komunikacji publicznej o różnych napędach i technologiach dochodzi na terenie całej Polski kilka razy w roku. Niemniej MPK w Częstochowie we współpracy z odpowiednimi służbami zrobi bezwarunkowo wszystko, co będzie konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerom."


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Solbus
pożar
wypadek
  • bun – 04.05.2017

    Co tu wyjaśniać, te autobusy płonęły już na testach.

  • www – 04.05.2017

    MPK wydało takie oświadczenie jakby przyznawali, że pożar wynika z ich winy. Dziwne. Tak skomplikowana budowa napędu jest bez sensu. Ile jeszcze Solbusów muszą puścić z dymem, żeby dojść do tego wniosku?

  • Strażak sam – 04.05.2017

    Zapewne zapalilo się poszycie dachu od wydechu tak było w Lisim ogonie i na mniejszą skalę kilka razy na testach w fabryce coś niby poprawiał ale jak widać kiepsko

  • Solbusiarz. – 04.05.2017

    Solbus chciał pokazać ze jednak uda sie zrobic pojazd z takim wyjątkowym napędem, lecz nie wyszlo. Ta technologia wymaga jeszcze poprawek i testów.

  • pasażer – 04.05.2017

    2 razy próbował, 2 razy prototypy się spaliły, 2 razy firma ogłosiła upadłość... oby nie do 3 razy sztuka.

  • Ja – 05.05.2017

    Strazak sam,co ty wiesz,zmienili konstrukcje by komin byl skierowany ku gorze aby ewentualny plomien,ktory wystapi w przypadku niezupelnego spalania kierowal sie do gory a nie do tylu i tyle...Do www, widocznie wiedza,ze cos zpartolili...

  • zenek – 05.05.2017

    wycofanie 40 autobusów w Częstochowie to chyba spory problem dla sprawnej obsługi linii??

  • Góra Jasna – 05.05.2017

    Niezupełnie, bo tych 40 autobusów wciąż nie jest w normalnej eksploatacji i utrzymywana jest znacznie większa rezerwa, m. in. dlatego wciąż są Ikarusy i są wypożyczane jakieś graty ze Śląska. No ale za samo to należałoby się odszkodowanie dla MPK - wynajem rupieci też swoje kosztuje.

  • marek – 05.05.2017

    Lezącego się nie kopie. Z perspektywy czasu widać ze solbus na prawdę się starał,zabrakło szczęścia.

  • Strażak Sam – 05.05.2017

    do Ja. Wiem i to dużo mój NICK nie jest przypadkowy:P poza pożarem w Lisim ogonie i tym ostatnim. W przeciągu 1,5 rocznej eksploatacji w tych autobusach były jeszcze 4 "zdarzenia pożarowe" w Częstochowie. Mało kto o tym wie bo były to pożary komory silnika, ale system automatycznego gaszenia spisał się bez zarzutów więc straty były minimalne. System jednak nie zabezpiecza dachu pojazdu. Tu nie chodzi o kierunek wydechu ale oto że od temperatury tak się rozgrzewa okolica wydechu, że nastepuje samozapłon poszycia dachowego. Na początku 2016 montowano już u przewoźnika dodatkowe osłony termiczne, ale jak widać to było za mało

  • ja – 05.05.2017

    wiem kim jesteś i że dostarczasz systemy gaszenia, ale spokojnie ja bardziej wiem co mówię, a osłony były montowane, żeby wysoka temperatura nie topiła wiązek elektrycznych, uwierz mi wiem lepiej! i poczytaj, czy materiał typu Pecolit jest zdolny do samozapłonu i w jakiej temperaturze się zapala, przepraszam nie zapala tylko topi...

  • Troll – 06.05.2017

    Solbus to trup i zagrożenie dla pasażerów a to oświadczenie jest wyraźne wybłagane przez ludzi zamieszanych w ten skandaliczny kontrakt. Ile jeszcze czasu będziemy tolerować gangsterów ?

  • Yolo – 06.05.2017

    Solbus wchodzi 3 raz na rynek autobusowy juz 3 raz jako 2G Bus & Coach. Ponoć robia midi elektryczne. Ciekawe czy rynek im wybaczy.

  • Spawacz II – 06.05.2017

    Jak ktoś wymyślił w Częstochowie dziwną hybrydę/ zresztą nie za swoją kasę/ to tylko Solbus stojący nad grobem podjął się tego wyzwania.Te autobusy to prototypy i powinny być testowane i poprawiane a nie dopuszczone do eksploatacji, ale teraz to i tak zupa po musztardzie.

  • A tak na poważnie... – 26.07.2017

    Zastanówmy się co nastąpi wcześniej: Solbus nauczy się robić hybrydy gazowe, czy ostatecznie zbankrutuje. A może należałoby zaprzestać eksperymentów kosztem klientów "drogi" Solbusie

  • Solbusiaz – 10.12.2017

    Do strażaka samaNa zdjęciu jest autobus, ktòry palił się w Lisim Ogonie, a nie ten z Częstochowy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....