Jeden z największych operatorów komunikacji miejskiej w Europie, moskiewska firma GUP Mosgortrans rozpoczęła testy standardowego elektrobusu LiAZ-6274.
Podobnie jak w Berlinie, początkowo pojazd kursuje bez
pasażerów. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze wejdzie do regularnej obsługi
wybranych linii. Łącznie test tego pierwszego rosyjskiego elektrobusu klasy MAXI
potrwa 6 miesięcy, tak aby przewoźnik ? oraz zaangażowane w ten projekt podmioty
? mogły ocenić jego wydajność w różnych warunkach pogodowych.
-"Elektryczny
autobus to nowoczesny, przyjazny dla środowiska i bardzo mobilny środek miejskiego
transportu pasażerskiego. Obecnie
podstawowym zadaniem dla producentów i przewoźników jest stworzenie podstaw do
dalszego rozwoju tego rodzaju transportu. Dlatego
moskiewskie testy są bardzo ważne i dlatego potrwają sześć miesięcy w każdych
warunkach pogodowych i przy różnym obciążeniu "- powiedział główny
inżynier Mosgortrans, Paweł Hmielew.
Użytkowany
przez Moskwę elektrobus LiAZ-6274 może pomieścić do 86 osób, w tym 20 miejsc
siedzących. Jego
prędkość maksymalna to 80 km / godz. Akumulatory
ładowane są z napięciem sieciowym 380 woltów. Elektryczny
autobus został zaprojektowany w oparciu o jego starszego brata, niskopodłogowy
autobus LiAZ-5292 z silnikiem diesla. O modelu 6274 pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Taka tam scania po rosyjsku. A właściwie tyle tam rosyjskiej technologii ile w parówkach mięsa.
Właściwie to dziwne że taka wielka rosja a autobusu sama nie zrobi.
Bo nie od dziś wiadomo że ich produkcja nastawiona jest na czołgi i samoloty... :-D
Ruską produkcją od zawsze opierała się na modelu kopiuj-wklej. Jedyne co ruski wynalazł to rower ale było to u niemca na strychu.
No, to jeśli się uda ruskim, to misterny plan elektromobilności Morawieckiego ? wylądował.Podobnie zresztą z planami tych z Bolechowa.Ursus powinien się z powrotem przenieść na produkcję podstawową, bo autobusy zostaną w sferze marzeń.Nawet SOR dostanie po tyłku, bo ruskie będą dużo tańsze.A miało być tak pięknie.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.