Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Moskwa ma już 300 elektrobusów i 26 e-linii

infobus
05.06.2020 10:00
0 Komentarzy

W czerwcu br. moskiewskie autobusy elektryczne zaczęły kursować na już 26. zelektryzowanejlinii w stolicy Rosji. To imponujący wynik.

Nowa trasa to … T34 na zachodzie Moskwy, przebiegająca odstacji kolejowej Dworzec Kijowski do stacji metra Yugo-Zapadnaya.

30 milionów

Zdaniem moskiewskiego organizatora, Państwowego JednostkiGospodarczej Mosgortrans, z elektrobusów korzysta codziennie ponad 160 tysięcypasażerów. Od momentu ich wprowadzenia, czyli we wrześniu 2018 r. przewiozłyone ponad 30 milionów pasażerów.

W styczniu br. po raz pierwsze ebusy wyjechały do obsługi nocnejtrasy N3 z ulicy Ussuriyskaya, we wschodniej części Moskwy, do stacji metraKitay-Gorod.

Narodowi dostawcy

Wszystkie te e-linie obsługuje już ponad 300 autobusów elektrycznych, które podobnie jak stacje ładowania, dostarczane zostałyprzez rosyjskich producentów – firmy KAMAZ i GAZ. Dostawcy ci są odpowiedzialni takżeza pełną operacyjność taboru i infrastruktury ładowania, i to przez 15 lat!

Moskwa dopracowała się też swojego schematu stołecznegoebusa. M.in. powinien on spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa, a jegominimalna pojemność w klasie MAXI to 85 pasażerów, w tym 30 miejsc siedzących.Ponadto te pojazdy wyposażony są we wszystko, co jest niezbędne do komfortowegoprzemieszczania się pasażerów, w tym także osób o ograniczonej sprawnościruchowej. Wszystkie autobusy elektryczne są niskopodłogowe, wyposażone wsystemy klimatyzacji i nadzoru wideo, ekrany LCD i gniazda USB do ładowaniaurządzeń mobilnych.

Rosjanie ładują elektrobusy poprzez pantografy zainstalowanena pojazdach, a szybkie stacje ładowania znajdują się na końcowychprzystankach, co zdaniem Moskwy czyni je bardziej mobilnymi niż trolejbusy. Idlatego sieć tras elektrycznego transportu autobusowego wciąż jest rozwijana. WedługMosgortrans, autobusy elektryczne uzupełniają energię w ciągu 6–10 minut, a zasięgkażdego pojazdu wynosi 40–50 kilometrów.

Wirusowa sytuacja

Przypomnijmy na koniec, że w Moskwie od 12 maja stosowaniemasek, respiratorów lub innego sprzętu ochrony dróg oddechowych, a takżerękawic, stało się obowiązkowe i to we wszystkich rodzajach transportupublicznego, a także w taksówkach. W miejscach publicznych nadal konieczne jestzachowanie odległości co najmniej półtora metra.

Poniżej e-linie w Moskwie:

Komentarze