Monachium z pierwszymi elektrobusami. Od Ebusco

infobus
25.10.2020 09:00
0 Komentarzy

5 października monachijski operator transportu publicznego(MVG) wprowadził na linie 8 nowych autobusów elektrycznych holenderskiej markiEbusco.

Tym samym trasa nr 144 będzie pierwszą w Monachiumelektryczną linią, czyli obsługiwaną w całości tylko elektrycznie autobusami. Drugataka linia jest w drodze i do końca br. linia 100 też przejdzie na stronęelektryczności.

Koszt zakupu 8 nowych autobusów i rozbudowy stacji ładowaniawyniósł prawie 6 mln euro, do której do kwoty MVG Monachium dostało dotację odrządu federalnego i kraju związkowego Bawarii. Wsparły one tę inwestycję kwotąokoło trzech milionów euro, czyli na poziomie 50%.

Elektryczne przejście

-„Elektryzując naszą flotę autobusową, w znacznym stopniuprzyczyniamy się do walki z zanieczyszczeniem powietrza, a tym samym do poprawyjakości życia w naszym mieście. Naszym celem jest przejście całej floty nanapęd elektryczny. Tym samym transport publiczny pozostaje prekursorem wdziedzinie ochrony środowiska.. Potrzebujemy alternatywy dla samochodu, a transportpubliczny jest tutaj wydajnym i atrakcyjnym rozwiązaniem ” – podsumował wejścieowych elektrobusów burmistrz Monachium Dieter Reiter.

Wtóruje mu Ingo Wortmann, dyrektor generalny MVG:

-„Naszymcelem jest prawie całkowite przekształcenie naszej floty w autobusy elektryczne.Chcemy to zrobić w ciągu najbliższych 10 lat i przy użyciu ekologicznej energiielektrycznej. Dwie w pełni elektryczne linie to dobry początek zdobywaniadoświadczenia. Warunkiem tej zrównoważonej transformacji jest to, aby autobusyelektryczne były tak samo wydajne, jak obecne autobusy z silnikiem diesla.Potrzebują mocnych baterii o dużym zasięgu. Z drugiej strony autobusy powinnymieć wystarczającą pojemność pasażerską, aby mogły obsługiwać nasze najbardziejruchliwe trasy. Bez spełnienia tych warunków taka eksploatacja będzie zbyt kosztowna.Dlatego wciąż jest dużo rzeczy do zrobienia „.

Holenderski kontrakt

Monachijska flota Ebusco liczy łącznie 12 egzemplarzy, któreobsługuję już linię 144, a niebawem wejdą też na trasę 100 (z DworcaCentralnego do Dworca Wschodniego). To:

  • 8 szt. autobusy miejskich Ebusco 2.2 dostarczonych jesienią;

  • 4 autobusy Ebusco 2.2 dostarczone do Monachium na początku roku.

-„Nasze autobusy mogą bez problemu przejechać do 300 km najednym ładowaniu akumulatora. W rezultacie muszą ładować tylko w nocy, aby móckorzystać z całej usługi w ciągu dnia ” – powiedział Peter Bijvelds, dyrektorgeneralny Ebusco.

Kolejnym ważnym krokiem w przejściu Monachium „na prąd” jestutworzenie infrastruktury ładowania w zajezdni MVG we wschodnim Monachium, którąteraz wzmocniono o 10 dodatkowych ładowarek Ebusco. Oznacza to, że obecie wzajezdni może jednocześnie ładować się 15 autobusów.

Komentarze