TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Modernizacja najstarszej łódzkiej zajezdni tramwajowej coraz bliżej
InfoTram.pl - Opublikowano: 02.10.2019 12:29:38
Modernizacja najstarszej łódzkiej zajezdni tramwajowej coraz bliżej (foto: UMŁ)

Modernizacja najstarszej, łódzkiej zajezdni tramwajowej coraz bliżej. Zarząd Inwestycji Miejskich podpisał umowę z firmą, która wykona projekt.

Obiekt pochodzący z 1901 r. zostanie rozbudowany i zyska nową halę do codziennej obsługi tramwajów. Hala dostosowana zostanie do 30 tramwajów niskopodłogowych, które Zarząd Inwestycji Miejskich wkrótce zakupi w ramach tego samego niskoemisyjnego projektu. Przetarg na zaprojektowanie zajezdni wygrała firma RYSY Architekci, która złożyła ofertę w wysokości ok. 1,9 mln zł. Za rok zamierzamy wyłonić wykonawcę modernizacji zajezdni – zapowiada Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor ZIM.

W nowej hali do codziennej obsługi tramwajów (powstanie na przedłużeniu kanału nr 8) mają powstać dwa równoległe stanowiska do sprzątania, mycia i obsługi technicznej tramwajów. Projekt ma też uwzględniać remont i przywrócenie użyteczności istniejącym pomieszczeniom serwisowym na kanałach od nr 2 do nr 8. Konieczne jest unowocześnienie wyposażenia obecnych hal by można było serwisować w nich wagony niskopodłogowe, które całą aparaturę mają na dachu – powiedział Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź Sp. z o. o.

Najstarsza część zajezdni, w której obecnie znajdują się kanały nr 5, 6, 7 i 8 pochodzi z 1901 r, natomiast fragment budynku z kanałami nr  3 i 4 powstał około 1938 r. Najnowsza część zajezdni, w której mieści się kanał nr 2 oraz budynek administracyjno –socjalny, została wybudowana w 1978 r.

Modernizacja ma też dotyczyć układu torowego przed halą. Po przebudowie ma on umożliwić zawracanie tramwajów na terenie zajezdni bez konieczności wyjazdu na tory miejskie.

Szacowany koszt modernizacji zajezdni to ok. 40 mln złotych. Zadanie jest częścią dużego projektu "Tramwaj dla Łodzi" w którym oprócz modernizacji zajezdni, zakupione zostanie 30 niskopodłogowych tramwajów i wykonane zostaną przebudowyi budowy 11 km torowisk w tym m.in. realizowana przebudowa ul. Dąbrowskiego i Rydza-Śmigłego, oraz planowane realizacje na ul. Rzgowskiej, Przybyszewskiego, czy skrzyżowania Kilińskiego / Przybyszewskiego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
zajezdnia
  • Łukasz Kołczyk – 02.10.2019

    Najstarsza jest Tramwajowa a nie Chocianowice, co prawda jest ona używana wyłącznie jako zakład remontu tramwajów.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....