Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mocne wejście Nowego Conecto. 77 Mercedesów dla Krakowa?

infobus
12.09.2016 12:03
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie dokonało dzisiaj otwarcia ofert w przetargu nasiedmioletni leasing 77 autobusów przegubowych. Tańszą propozycję przedstawiłEvoBus, który zaoferował nową serię Conecto G.

Warunki formalne krakowskie przetargu opisaliśmy tutaj.Przyjrzeliśmy się także pierwotnej wersji specyfikacji technicznej. Naszejuwadze nie umknęły także pytania potencjalnych oferentów oraz dokonane zmiany wSIWZ. Pisaliśmy o tym tutaj. Wartość zamówienia krakowskie MPK oszacowało na121 700 535,43 zł netto. Do dziś spółka ostatecznie czekała na oferty.

Jak poinformowali nas internauci z Platformy Komunikacyjnej Krakowa miejski przewoźnik otrzymał dwie propozycje. Obie mieszą się wmożliwościach finansowych MPK. Tańszą przedstawił EvoBus Polska. DealerMercedesa zaoferował dostawę oraz leasing 77 egzemplarzy nowego Conecto G za 111808 047,12 zł netto. Cena jednostkowa za jeden egzemplarz w takiej formiezakupu to 1 286 200 zł netto. To bardzo tanio jak na pojazd z tak bogatymwyposażeniem. Obsługą finansowania miałby się zająć PeKao Leasing.

Droższą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowawespół z PKO Leasing koszt siedmioletniego leasingu z wykupem wycenił na120 832 912,20 zł netto. Daje to cenę jednostkową za Nowego Urbino 18 wwysokości 1 389 000 zł netto. Wycena w zasadzie standardowa.

Obaj oferenci zadeklarowali identyczne warunki gwarancji. To54 miesiące na cały autobus oraz 60 miesięcy rękojmi na jednostkę napędową. Naocenę ofert MPK dało sobie 90 dni. Krakowska spółka będzie je sprawdzaćstosując dwa kryteria. Każde z nich ma po 50% wagi. Mowa o cenie oraz ocenietechnicznej.

W pierwszym z kryteriów EvoBus odskakuje o 3,7 pkt odSolarisa. Z informacji, które do nas dotarły od osób obecnych na otwarciu ofertwynika, że w ocenie technicznej nowy Conecto G powinien powiększyć swojąprzewagę nad Nowym Urbino 18. W konsekwencji powinno poskutkować to w końcowejpunktacji różnicą ok. 10 pkt na korzyść EvoBusa. Oczywiście pod warunkiempoprawnego przygotowania oferty. Ale o tym już zadecyduje MPK.

Mocne wejście Nowego Conecto na polski rynek nie powinnodziwić. Mercedes nie bez powodu wybrał nasz kraj jako miejsce światowejpremiery odświeżonej wersji swojego produktu budżetowego. Nieco zaskakującymoże być fakt, że pierwszy chrzest bojowy Conecto 2 może się odbyć w Krakowie.Do tematu jeszcze wrócimy. Na razie jednak powinniśmy się nastawić na długiproces analizy obu ofert.

Komentarze