TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis z Conecto w Krakowie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 04.04.2014 21:00:41 33 komentarze
Mobilis z Conecto w Krakowie
Mobilis oficjalnie poinformował, kto będzie dostawcą autobusów przegubowych do obsługi 10-letniego kontraktu w Krakowie. To Mercedes-Benz, który do sierpnia br. dostarczy przewoźnikowi 37 szt. pojazdów typu Conecto G z silnikami Euro 6. Przypomnijmy, że Mobilis już zamówił dla potrzeb tego zamówienia 26 szt. pojazdów w wersji MIDI i MAXI. Dostarczy je firma AMZ Kutno (5 szt. CitySmile 10 LF oraz 21 szt. CitySmile 12 LF), które będą wspólnie obsługiwać krakowskie linie z Mercedesami. Kto jeszcze dwa lata temuprzewidziałby taki mariaż… -„Cieszymy się, że spełniamy techniczne wymagania miasta Kraków do obsługi pasażerskiej, i że firma Mobilis wybierając nas na swojego partnera zdecydowała się na autobusy marki Mercedes-Benz i nasze usługi serwisowe. Za to zaufanie dziękujemy szczególnie –powiedział Antonio Cavotta, prezes zarządu EvoBus Polska. –Jednocześnie jest to dla nas duża odpowiedzialność i uczynimy wszystko, by firmę Mobilis optymalnie wesprzeć w trakcie obsługi linii. Od sierpnia po ulicach Krakowa będą jeździły autobusy Conecto G Euro 6 –bardzo ekologiczne autobusy z emisjami na granicy wykrywalności”.Krakowskie Conecto będą wyposażone w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy będą posiadać dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi (także na zewnątrz pojazdów). Bezpieczeństwo pasażerów podniesie monitoring wnętrza. Cały system informacji pasażerskiej dostarczy polska firma SiMS z Bydgoszczy. Pojazdy będą wyposażone w silniki Mercedes-Benz OM 470 Euro 6 o pojemności 10,7 l i mocy 265 kW (360 KM) przymomencie obrotowym 1700 Nm. Wersję Conecto z nowym standardem emisji spalin można łatwo poznać po jego tylnej części: Zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono u góry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi bardziej dynamiczną sylwetkę. Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewej stronie. W Polsce autobusy typu Conecto LF są doskonale już znane i można je spotkać na ulicach takich miast jak: Warszawa, Łódź, Gdańsk, Starogard Gdański, Białystok, Suwałki, Bydgoszcz, Lublin, Starachowice, Kielce, Rybnik, Sosnowiec, Bielsko-Biała oraz Zielona Góra. Najprawdopodobniej krakowskie Conecto LF G przeznaczone dla firmy Mobilis będą pierwszymi tego typu pojazdami dostarczonymi na polski rynek z silnikami Euro 6. Nie jest również wykluczone, że będzie to pierwsza tak duża dostawa autobusów miejskich z normą Euro 6 w naszym kraju. Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mobilis
Mercedes
Kraków
Conecto
  • e – 04.04.2014

    Czekamy na wypowiedź specjalisty, pana docenta, profesora, inżyniera, magistra, doktora Teofilowa. Oświeć nas. :)

  • Jacek Sanderski – 04.04.2014

    Brawo , Mercedesy w Krakowie , było by ich więcej gdyby nie wygrał Solaris przez "przykantowany" przetarg gdzie wygrał mimo ,że nie mógł wywiązać sie z umowy /samochód techniczny/ .

  • mikko – 05.04.2014

    Żadnej z tego korzyści dla Polaków. ŻADNEJ. Szwabski chłam produkowany w Turcji da miejsca pracy Niemcom i Turkom. A potem większość lamentuje na wszelkich możliwych forach jak to poskładali po 70 cv i żadnej odpowiedzi. Żeby chociaż wzięli Scanie wyprodukowaną w Słupsku albo Volvo wyprodukowane we Wrocławiu. A tu co ? Tureckie gó*wno.

  • Filip – 05.04.2014

    A Izmir kupuje polskie Solarisy, jest logika ? Nie!

  • mikko – 05.04.2014

    Filipie z Konopii A co minie Izmir obchodzi człowieku? Puknij ty się w głowę. To ja mam się troszczyć o tureckie czy o polskie miejsca pracy?

  • Lukasz – 05.04.2014

    Jeżeli chcemy być we wspólnej Europie, a nie odizolowani, to trzeba się z jednej strony dzielić, a z drugiej dopuścić konkurencję. Bez konkurencji towarzystwo by spoczęło na laurach, a tak Solaris się stara i dąży do coraz lepszych produktów. Chociaż zawsze będzie patrzył na tył Mercedesa, ale dzielnie go goni! Brawo Mobilis, brawo dla każdego myślącego i liczącego!

  • Jakub – 05.04.2014

    hahahah ale Mobilis zrobił wszystkich na szaro... Scania E6, AMZ Elektro... wielkie SHOW ! a teraz? Mercedes conecto który jest tanim badziewiem telepiącym się po kilkuset km i jakiś wynalazek od AMZ który mi najbardziej przypomina chińskie wynalazki, bo ani ładny nie jest, ani tak samo nie prezenuje wysokiej jakości. Mobilis mam nadzieję że popłynie na serwisowaniu i naprawach. Jakośc i komfort świadczonych usług diametralnie spadnie w Krakowie dzięki nim...

  • xxx – 05.04.2014

    znając ludzi to zaraz będzie że MPK kupuje starsze, tańsze modele citaro, a Mobilis kupuje nową generację conecto :D hahahah co za dramat.... conecto nie jest godne nosic znaczka gwiazdy na sobie... nic dziwnego że Solaris przegrał walkę cenową z conecto - co tanio to drogo, co drogo to tanio. o AMZ się już w ogole nie wypowiadam, bo jak ktoś robi najpierw karetki a później autobusy to gratuluję - jak ktoś jest od wszystkiego to jest do niczego, jeszcze ten design rodem z kraju kwitnacej wiśni, czy chin

  • pes – 05.04.2014

    A nie miało być 65 autobusów 40 mega i 25 - 12m...........????

  • pes – 05.04.2014

    W związku z tym Mobilis planuje zakup 65 nowych autobusów, w tym 40 pojazdów przegubowych, które będą spełniać najnowsze normy emisji spali Euro 6.-http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/1063043.html. To gdzie już 3 autobusy zginęły ???

  • pes – 05.04.2014

    http://infobus.pl/text.php?id=60025 "Przygotowując się do realizacji najnowszego kontraktu Mobilis planuje zakup 65 szt. nowych autobusów, w tym 40 szt. pojazdów przegubowych, które będą spełniać najnowsze normy emisji spalin Euro 6. Wśród potencjalnych dostawców przedstawiciele przewoźnika wymieniają takie firmy jak: Scania, Mercedes, MAN i Solaris. Decyzja ma zapaść w ciągu tygodnia, po ostatniej rundzie negocjacji z przedstawicielami producentów. Kartą atutową Mobilisa będzie tym razem podpisana umowa i wielkość zamówienia, opiewającego na czterdzieści pojazdów." Może się ktoś zainteresuje gdzie już wcięło 3 autobusy mega....a na Kraków i jego brak przegubowców to dużo

  • Teofilow – 05.04.2014

    Zysk nawet nie zostaje w UE. Ale jak chodzi o fundusze Europejskie to Polacy oczewiscie na pierwszym miejscu stoja na wycieraczce i zadaja pieniadze..

  • nsz – 05.04.2014

    Komfort podróżowania conecto jest niestety gorszy od citaro ale i tak dobrze że nie kupili mazów

  • Neiko – 05.04.2014

    Dobry wybór wg mnie. Conecto to taki trochę Citaro dla ubogich, ale zdecydowanie lepszy od Mazów :) 37 to ładna liczba - gratulacje dla Evobus.

  • Zamiast-Wprost-Wtył – 05.04.2014

    Wiec sprzedamy Polske Niemcom, zeby mieli wieksze granice kraju.

  • Neiko – 05.04.2014

    No (nie)stety takie jest prawo zamówień publicznych w UE. Każdy ma równe szanse w zdobyciu zamówienia. Zapisy typu: "autobus musi być produkowany w Polsce" jest naruszeniem i lobbowaniem lokalnego przemysłu. Tracą na tym polscy niszowi producenci tacy jak Autosan, AMZ czy Solbus, któym ciężko jest walczyć z potentatami typu MB, Man, Solaris itp. Zyskują natomiast przewoźnicy oraz pasazerowie, bo otrzymują porządny sprzęt.

  • KI / EL – 06.04.2014

    Dziwne, w Niemczech jest taka mozliwosc zapisu, ze autobus musi byc wyprodukowany w Niemczech. Np. w miescie Kiel tak jest. Dowod: Od kiedy MAN produkuje w Polsce, przedsiebiorstwo KVG przeszlo ponownie do Mercedesa..

  • VolferPR743 – 06.04.2014

    @Neiko: Prawo zamówień publicznych? Od kiedy Mobilis to firma publiczna? To jest prywaciarz i mogą kupić co im się podoba (nawet VDL).

  • Neiko – 06.04.2014

    No tak, Mobilisu się to nie tyczy. Sorki.

  • Go West – 06.04.2014

    Dlaczego przegubowe autobusy musza miec zawsze 4 drzwi? 3+4 sa prawie kolo siebie, to jest bez sensu. W Berlinie tez maja tylko 3 i nie ma problemu.

  • pes – 06.04.2014

    W Berlinie pomimo rozbudowanej komunikacji, większej ilości samochodów, autobusy jeżdżą częściej dzięki temu są mniej zatłoczone i 3 drzwi wystarczają płynnej wymianie pasażerów. A w Polsce zarządy komunikacji upychają na siłę pasażerów to 4 drzwi są niezbędne aby zachować płynność ruchu, wymiany pasażerów.....

  • Neiko – 06.04.2014

    Swego czasu we Włoszech widziałem jeszcze bardziej dziwaczny układ drzwi. W solowym autobusie miejskim (99% było to Iveco) zastosowano dwie pary podwójnych drzwi na jednej stronie i to zupełnie obok siebie.

  • wojtek27 – 06.04.2014

    Na Citaro nie stać? W zg Conecto całkiem, całkiem się spisują .

  • Go West – 07.04.2014

    W Hamburgu tez maja tylko 3 drzwi. A tam wlasnie jest kiepsko z KM, bo nie ma nawet tramwajow. Autobusy sa okropnie zatoczone a obowiazuje wsiadanie pierwszymi drzwiami. Dziwne, ze to tam funkcjonuje, a w Polsce nie.

  • Yanek – 08.04.2014

    Ja się cieszę z Conecto. W Lbn kursują 32 bodaj sztuki. Są wprawdzie mniej wygodne od Citaro, nie słyszałem nic złego na ich temat. Najważniejsze, że nie Solaris :)

  • Teofilow – 08.04.2014

    @Yanek: Powodzenia.. Na takie kretynskie ustawienie brak mi slow. Pracuj nadal za marny grosz w Polsce, a ja w Niemczech bede zarabial 10 razy tyle, za owiele mniej godzin dzennie.. ;)

  • Teofilow – 08.04.2014

    A z reszta w czym niby ma sie roznic Shitaro od Konserwy? Ten sam szajs..

  • chris – 08.04.2014

    Fajne autobusy. W Krakowie będą więc Citaro od MPK i Conecto od Mobilisa. Samo wyposażenie będzie bogate więc takich Conecto tylko pozazdrościć.

  • seymor – 08.04.2014

    Citaro i Conecto w Krakowie , nareszcie więcej Merców , a nie Solarisy co ,co dostawa to gorsze

  • Yanek – 09.04.2014

    Ja też się z tego cieszę. @Teofilow, Twoje argumenty są ni z gruchy ni z pietruchy. Powinniśmy kupować szmelc z Bolechowa tylko dlatego, że jest polski bez jakiegokolwiek szerszego spojrzenia? W Krakowie już były pierwsze przeboje z Solarisami z Euro VI. Żebyś w przyszłości nie wypominał mi germanofilii - wolę Autosana od Solarisa.

  • Bolec – 10.04.2014

    @Yanek-możesz napisać co za "przeboje" Z góry dziękuję.

  • e – 14.04.2014

    @Teofilow: skoro w Niemczech żyją tak poważni ludzie, na wyższym poziomie niż Polacy, to na pewno nie są na tyle potłuczeni, żeby zatrudnić kogoś o twoim poziomie umysłowym... kto by chciał takiego pracownika? o.O

  • Ruppert – 23.04.2014

    Oby Conecto miały malowanie takie jak krakowskie Citaro. Są jakieś wieści nt. wzoru malowania? Przecież auta już na pewno są zamówione.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....