TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis wybiera MAN Lion`s City Hybrid!
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.12.2017 10:39:22 18 komentarzy
Mobilis wybiera MAN Lion`s City Hybrid!

18 grudnia 2017 r. miało miejsce podpisanie umowy pomiędzy ZTM Warszawa a firmą Mobilis na obsługę pakietu linii autobusami hybrydowymi. Prywatny przewoźnik wybrał do realizacji tego zadania markę MAN.

Dwunastometrowe pojazdy MAN, które wyjadą na warszawskie ulice, będą w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w białe zewnętrzne tablice i biletomaty, wewnętrzne monitory do prezentacji informacji o trasie oraz znajdujących i na niej przystankach. System lnformacji Pasażerskiej dostarczy firma SIMS. Dodatkowo, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim podróżnym, pojazdy wyposażone są w monitoring

Hybrydowa innowacja

Jak podkreślił dyrektor ZTM Warszawa, Wiesław Witek to pierwsza taka "hybrydowa" umowa w historii stolicy. Zamówione przez przewoźnika autobusy marki MAN będą zarówno najliczniejszą flotą pojazdów hybrydowych zarówno w Warszawie, jaki w Polsce. To pokazuje, że Warszawa cały czas pracuje nad ograniczeniem emisji spalin i proekologicznymi rozwiązaniami.

Z kolei Katarzyna Strzegowska, zastępca dyrektora ZTM odpowiadając na pytanie dziennikarzy potwierdziła, że wszystkie nowe pojazdy pojawią się 9 czerwca 2018 roku na ulicach stolicy i będą nosiły już nowe logo stołecznej komunikacji.

Dariusz Załuska, prezes firmy Mobilis potwierdził, ż jego firma wybrała do realizacji najnowszego pakietu liniowego autobusy MAN Lion`s City Hybrid. Do 9 czerwca 2018 r. do Warszawy z fabryki MAN Bus w Starachowicach przyjedzie 61 takich autobusów, w tym 50 do ruchu liniowego + 11 jako rezerwa. Zastąpią one na stołecznych ulicach niskopodłogowe Scanie OmniCity należące do PKS Grodzisk Maz. Prezes Mobilisu zauważył, że to już siódma z kolei umowa spółki z ZTM Warszawa, także historyczne wprowadzeniu tylu ekologicznych autobusów hybrydowych na ulice Warszawy powinno być szczęśliwe. Na koniec Dariusz Załuska podkreślił, że aktualnie Mobilis jest największym niezależnym operatorem komunikacji autobusowej w Warszawie.

Największa zielona flota

Mobilis po wnikliwej analizie technicznej i ocenie finansowej ofert Volvo i MAN, zdecydował się na zakup autobusów MAN Lion`s City Hybrid. Będzie to największa flota hybrydowych pojazdów w Polsce i jednocześnie pierwsza umowa w Polsce na operowanie tak dużą liczbą autobusów niskoemisyjnych. Tym samym stołeczny tabor Mobilis powiększy się do ponad 220 autobusów. Kontraktu na świadczenie obsługi potrwa do 31.12.2025 r. Po rozpoczęciu realizacji umowy firma będzie obsługiwała aktualnie cztery umowy na rzecz warszawskiego ZTM-u.

-"Dzięki doświadczeniu, kompleksowej wiedzy, zasobom i zaangażowaniu całego zespołu, spółka Mobilis jest w stanie spełnić bardzo wysokie oczekiwania jakościowe stawiane przez Zarząd Transportu Miejskiego w każdym dniu trwania kontraktu - podkreślił Dariusz Załuska. - Firma jest obecna na warszawskim rynku od 2003 roku, będąc jednocześnie największym niezależnym operatorem komunikacji miejskiej w stolicy, z udziałem w rynku niezależnych przewoźników ponad 60%. W Warszawie Mobilis zatrudnia certyfikowanych kierowców oraz wysoko wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę managerską."

Historia kontraktu

Przypomnijmy, że liniowy przetarg na obsługę stołecznych linii autobusowych 50 nowymi pojazdami klasy MAXI ogłoszono w listopadzie 2016 roku. Zakładana roczna praca eksploatacyjna miała wynosić ok. 4 mln wzkm (+- 10%), a wybrany operator miał rozpocząć obsługę przewozów od … 1 września 2016 r.

9 stycznia 2016 r. otwarto oferty. Przedstawiły je cztery firmy. Najtańszą ze stawką 6,63 zł/wzkm brutto przedstawiła Europa Express City. Spółka dodatkowo zadeklarowała, że do przewozów będzie wykorzystywać elektrobusy Ursus CS12LFE. Prezes EEC, Hubert Kwieciński w trzyczęściowym wywiadzie dla naszego portalu wyjaśniał nam co spowodowało, że do warszawskiego przetargu wybrał e-busy producenta z Lublina. Rozmowa jest dostępna tutaj, tutaj, a także tutaj.

4 kwietnia warszawski ZTM zakończył ocenę ofert. Za najlepszą wskazano ofertę Mobilisu ze stawką 8,11 zł/wzkm brutto. EEC została wykluczona z powodu poświadczenia nieprawdy w dokumentach mających potwierdzić spełnienie warunku doświadczenia. Sprawa trafiła do KIO, a ta uwzględniła argumenty przegranej spółki. Pisaliśmy o tym tutaj.

Z wyrokiem KIO z kolei nie zgodził się ZTM i Mobilis. Stąd na orzeczenie Izby do warszawskiego Sądu Okręgowego skierowano dwie skargi. Rozpatrywanie sprawy trochę trwało, ale pod koniec października poznaliśmy wyrok. Sąd przychylił się do racji Mobilisu i warszawskich urzędników. Potwierdził, że ci drudzy mieli rację odrzucając ofertę EEC. To otworzyło drogę do podpisania kontraktu, co nastąpiło właśnie dzisiaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linia
ZTM Warszawa
Mobilis
hybryda
MAN
  • Gabi – 18.12.2017

    Super ,że MAN !!! Starachowice mają pełne ręce roboty. Coraz więcej miast kupuje te autobusy. Brawo!

  • Tylko Solar!!! – 18.12.2017

    @gabi: niestety będą mieli problem.

  • xewiK – 18.12.2017

    Ciekawi mnie kto tymi będzie jeździł, jak im ludzi brakuje

  • wiesio – 18.12.2017

    czy tylko mi się wydaje że ten przetarg nie był do końca czysty ? i nie chodzi tylko o EEC.

  • Zaprzepaszczona szansa – 18.12.2017

    Zaprzepaszczona szansa na czyste powietrze w Warszawie. ZTM odrzucił najtańszą i najbardziej ekologiczną ofertę EEC z elektrykami Ursusa.P.s. Czy ten post też admin mi smakuje?

  • Szansa – 18.12.2017

    Skasuje?

  • TomT – 18.12.2017

    Skoro odrzucił, a przeprawa w KIO i przed sądem potwierdziły ten werdykt to znaczy, że zamawiający miał rację.

  • trolu – 18.12.2017

    @szansa: powinni z automatu kasować twój niesmaczny spam!!!!!

  • MichalK – 18.12.2017

    Szkoda tylko że hybrydy Mana tak beznadziejnie wyglądają.

  • xyz – 18.12.2017

    @Zaprzepaszczona szansa. Dzięki Bogu nie ma EEC i Ursusa. Obydwie firmy krzak. Terminowość dostawy też kuleje. Na początku listopada Ursus miał do Łomianek dostarczył dwa spalinowe C12SLF i do tej pory ich nie widzieli...

  • super – 18.12.2017

    @michalK: dokladnie, tylko Solaris

  • Łomianki niedługo – 18.12.2017

    Z tego co wiem to już niedługo autobusy do Łomianek zostaną dostarczone. Chciałbym przy tym zauważyć że inne firmy też mają obsuwy w dostawach. To już jest taki element rynku autobusów.

  • T131 – 18.12.2017

    @Zaprzepaszczona szansaPisząc o "zaprzepaszczonej szansie" - na ekologiczne, elektryczne autobusy EEC (Ursus CS12E) - wydaje mi się, że Popełniasz pewien błąd w myśleniu. Oczywiście autobusy elektryczne są ekologiczne same w sobie, ale... nie do końca. Dlatego, że:>> po pierwsze posiadają one spalinowe ogrzewanie Webasto, które generuje spaliny, zapach i niebieski dym - i to wcale nie taki mały. Najgorzej jest chyba w Ursusach. Napotkane przeze mnie autobusy bardzo dymiły, co więcej zapach spalin czuć było w środku. W Solarisach (SU12Electric - MZA) też jest ogrzewanie spalinowe Webasto, ale dym pojawia się na krótko i nie jest tak odczuwalny - pod względem zapachu>> po drugie Zapominasz w jaki sposób produkuje się energię elektryczną... otóż w Polsce, a już na pewno w Warszawie energię elektryczną produkują elektrownie węglowe. To są ogromne ilości węgla i odczuwalne w mieście - szczególnie teraz - zanieczyszczenie powietrza. Kolejny problem, który całkowicie wyeliminował autobusy elektryczne, które oferowała firma EEC - to są ładowarki kolumnowe... nie ma takich na mieście. Jest tylko jedna na Spartańskiej, należy do MZA - ale i tak mogą z niej skorzystać tylko Solarisy, ponieważ decydenci MZA zamawiający Ursusy nie pomyśleli o ujednoliceniu końcówek. Coś ma się w tej kwestii zmienić, MZA zamówiło kolejne ładowarki kolumnowe (dwie na pętli Konwiktorska) i zdaje się, że również nowe końcówki do autobusów... Reasumując. Aby EEC mogło jeździć autobusami elektrycznymi, to EEC musiałoby postawić własną infrastrukturę na pętlach. A to tym raczej mowy nie było. Kłopot z autobusami elektrycznymi produkowanymi w Polsce (Solaris, Ursus) jest taki, że te autobusy - przynajmniej solowe - są w stanie przejechać na akumulatorach max 150km. To za mało, aby mogły sobie jeździć bez ładowarek kolumnowych - czyli wspomnianej infrastruktury. Jaki to jest problem niech przykładem będą Ursusy CS12E oraz SU18Electric, które MZA eksploatuje. Te autobusy wykonują tylko kilka kursów dziennie, a potem muszą zjeżdżać do zajezdni na ładowanie. Toteż propozycja EEC to po prostu była abstrakcja i nie porozumienie - bo miasto fizycznie nie jest przygotowane na taką ilość autobusów elektrycznych. ;)

  • P5 – 19.12.2017

    Niech oddadzą te Ursusy żeby wstydu nie było. Na pewno jakiś zapis jest w umowie że gdy towar gównem się okaże to mogą anulować umowę.

  • Ekologia – 19.12.2017

    @T131 dzięki za wyjaśnienie sprawy. Nie wiedziałem że to aż tak skomplikowane. Sercem jestem za ekologią, szczególnie w Warszawie która dusi smok.

  • Tuti – 20.12.2017

    Z ładowarkami jest jeszcze taki problem, że muszą należeć do przewoźnika. EEC nie może się ładować z MZA, bo wtedy MZA musiałoby mieć koncesję na obrót energią elektryczną. Dlatego Warszawa nie może korzystać w tym celu z potencjału infrastruktury tramwajowej - jak w Krakowie, w którym nie wydzielono spółek. Jeżeli EEC wygrałoby ten przetarg to byłby kataklizm i sami poszliby z torbami, a miasto miałoby ogromne braki w obsłudze. Całe szczęście że udało się odrzucić tę ofertę, bo ona była naprawdę nieodpowiedzialna.

  • Waldeczek – 24.12.2017

    Zielone autobusy? Komu zależy, żeby ludziom mącić w głowach? Diesel nie jest ani zielony ani nisko-emisyjny, tylko rakotwórczy (powoduje choroby, cierpienie i śmierć). Ekologiczne tylko elektryki. Nisko emisyjne CNG, LNG. Czyste technologie są dostępne i technicznie i finansowo. Rozsądek musi zwyciężyć, trzeba zakończyć marketingowe lizusostwo za publiczne pieniądze, może się to zakończyć na sali sądowej. A odszczekanie tego bełkotu kosztuje. Pomyślcie publicyści- nakłanianie z art.163, 182 KK.

  • Waldeczek – 24.12.2017

    Posta usunęliście-znaczy dotarło. Jeśli nadal będziecie przekonywali nieświadome społeczeństwo, że Diesel podobnie jak azbest jest: zielony, ekologiczny to będziecie musieli swoje argumenty powtórzyć przed prokuratorem i w procesie przed sądem!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....