TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis stawia na Mercedesa. Umowa podpisana
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.03.2016 07:29:19 20 komentarzy
Mobilis drugi raz postawił na Conecto G.

24 lutego EvoBus Polska podpisał umowę z firmą Mobilis na zakup 54 niskopodłogowych autobusów marki Mercedes Conecto G. Polski dealer marek Mercedes i Setra przedstawił najkorzystniejszą ofertę Mobilisowi. Pojazdy, które pozyska spółka zostaną skierowane do obsługi wybranych zadań przewozowych w ramach systemu komunikacji miejskiej w Warszawie.

Pojawią się w stolicy już w sierpniu, a cała obsługa zadań, które objęto przetargiem będzie trwała przez najbliższe 7,5 roku. Takie są warunki przetargu, który Mobilis wygrał w ubiegłym roku w Warszawie. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj oraz m.in. tu. Warto przy tym zaznaczyć, że będą to pierwsze od czterech lat autobusy Mercedesa na stołecznych ulicach. W 2012 roku MZA kupiło 60 egzemplarzy również Conecto G.

?Gratulujemy firmie Mobilis wygrania przetargu w Warszawie. Jesteśmy dumni, że Mobilis postawił na autobusy przegubowe Mercedes-Benz i tym samym możemy zaoferować mieszkańcom Warszawy najwyższe standardy bezpieczeństwa i komfortu w transporcie miejskim. Podpisując tą umowę kontynuujemy wzajemną, udaną współpracę między naszymi firmami.?- powiedział Antonio Cavotta, prezes EvoBus Polska.

?Obsługa komunikacji miejskiej w Warszawie to dla nas ważny obszar, w którym chcemy się doskonalić i rozwijać. Wraz z rozpoczęciem realizacji najnowszego kontraktu warszawski tabor Mobilis liczyć będzie ponad 300 pojazdów, co umocni naszą pozycję jako największego prywatnego operatora komunikacji miejskiej w stolicy. Wymagania przetargowe tym razem były wyjątkowo wysokie. Dzięki współpracy z EvoBus Polska, mamy pewność, że najwyższa jakość oraz komfort przewozów będą utrzymane. Co więcej, wszystkie pojazdy (w tym również Mercedesy) będą spełniały najwyższą europejską normę emisji spalin Euro 6.?- argumentował wybór Mobilisu jego prezes, Dariusz Załuska.

Mercedes Conecto G wyposażone są w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi również na zewnątrz autobusu oraz system monitoringu wnętrza autobusu. Cały system informacji pasażerskiej dostarczony będzie przez polską firmę Zakład Elektroniczny SiMS z Bydgoszczy. Pojazdy będą wyposażone w automaty do sprzedaży biletów.

Autobusy będą wyposażone są w nowy silnik stojący typu Mercedes OM 470LA o mocy 265 kW. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 1700 Nm. Jej pojemności skokowa to 10,7 l. Silnik ten odznacza się bardzo nowoczesną i wytrzymałą konstrukcją. Dwa położone u góry wałki rozrządu, układ wtryskowy Common Rail, wysokie ciśnienie wtrysku do 2100 bar to tylko kilka z jego cech.

W kwestii obróbki spalin te najnowocześniejsze silniki bazują na technologii BlueTec6 opracowanej przez Mercedesa. To zamknięty filtr cząstek stałych działający w połączeniu ze stosowanym już z powodzeniem od wielu lat systemem SCR i katalizatorem oksydacyjnym. System uzupełnia ponadto chłodzony układ recyrkulacji spalin. Szczególnie emisje cząstek stałych i tlenków azotu redukowane są dzięki temu do poziomu znajdującego się na granicy wykrywalności.

Silnik ten pracuje nie tylko czysto, lecz zużywa także mniej paliwa­ niż jego poprzednik. Swój wkład w te osiągnięcia mają elektronicznie regulowana dwustopniowa sprężarka powietrza oraz regulowane podzespoły pomocnicze z układem sterowania akumulatorami i ­generatorami. Wraz z przejściem na Euro VI oprócz spalania znacząco zmniejszyło się także zużycie AdBlue i oleju silnikowego.

Kolejna cecha to długie interwały serwisowe i długa żywotność podzespołów. Kierowcy zyskują na dobrym przyspieszeniu dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już przy prędkościach obrotowych poniżej 1000/min i sprawności silników. Pasażerowie doceniają przede wszystkim spokojną i cichą pracą zespołów napędowych. Zasługą tego jest nie tylko konstrukcja silników, lecz także nowa izolacja wykonana z płyt typu ?sandwich? montowanych od strony przedziału­ pasażerskiego. Składa się ona z dwóch zewnętrznych blach i znajdującej się między nimi warstwy izolacyjnej. Od strony przedziału pasażerskiego materiał izolacyjny pokryty jest dodatkowo powłoką z tworzywa sztucznego.

Conecto G Euro VI łatwo poznać po jego tylnej części: zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono u góry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi dynamiczną sylwetkę. Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewej stronie.

Silniki we wszystkich Conecto G zabudowywane są wieżowo ­na stojąco z lewej strony tyłu pojazdu. Zapewnia to nie tylko możliwość pełnego obniżenia podłogi od przedniego wejścia aż po tył lecz także łatwość obsługi poprzez komfortowy dostęp do podzespołów z zewnątrz autobusu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mobilis
Mercedes
  • Technik – 16.03.2016

    "Katalizator oksydacyjny" cóż to za cudo techniki?

  • CB – 16.03.2016

    Made in Turky

  • XWJ – 16.03.2016

    Już nawet Mobilis odszedł od Solarisa...

  • Michał – 16.03.2016

    Ciekawe co było korzystniejsze w mercach? :)

  • Ja10012 – 16.03.2016

    Do XWJ nie odszedł.Przecież będzie też 54 Solarisów Alpino

  • XWJ – 16.03.2016

    Odszedł, odszedł. Kupili Alpino bo poza Autosanem i Solarisem nikt nie produkuje takich autobusów.

  • Waszku – 16.03.2016

    To zobaczymy jak poradzi sobie MB z cudowną obsługą w Mobilisie.

  • pogromcaniedorozwojow – 16.03.2016

    Wypieprzać z Solarisem! Czekamy na Mercedesiki! :)

  • Wasyl – 16.03.2016

    Jak bedą miały tak samo estetyczne wnętrza jak te z mza to faktycznie jest na co czekać. Sierpem i młotem robione

  • MarCin – 16.03.2016

    Wybrali chyba mniejsze zło. Do Poznania przyszły najnowsze cuda z Bolechowa i tylko jeden został odebrany, reszta : usterki i poprawki

  • MichalK – 16.03.2016

    Już lepsze Conecto niż dalsze dostawy Urbino III. Co z tego że nowy silnik w Solarisie z zewnątrz jest cichy jak w środku nadal tak samo głośny jak w poprzednich dostawach. Zresztą Solaris skompromitował się już przy dostawach serii 18xx, 88xx i 8300-8341.

  • pasażer MPK Łódź – 16.03.2016

    Warszawiakom współczujemy kolejnych Conecto. W Łodzi najstarsze Conecto LF (2010 rocznik) to już TRUPY. Solarisy trzymają się praktycznie bez zarzutu. To jest idealny autobus na polskie warunki.

  • dante – 16.03.2016

    W Krakowie Mobilis ma Mercedesy i są świetne dużo lepsze od MPK-owskich Solarisów

  • TigerMANoSOL – 16.03.2016

    Przestańcie chwalić te mercedesy przereklamowane i zrobione z tanich części. Prawda jest taka, że mercedes za takimi uśmieszkami jak na zdjeciu montuje coraz tańsze i mniej trwałe części i podzespoły do swoich furmanek kasując za nie omamionego czarnymi oczkami prezesa i oslepionego gwazdką klienta jak za zboże. ... A te słynne coroczne podwyżki - mało kto sięna to nabiera.

  • xyz – 17.03.2016

    A polskie firmy upadają...

  • ktoś – 17.03.2016

    ile tępych łbów tyle opinii... wszyscy ci, którzy tak narzekają niech zasiądą za kółko autobusu każdej marki, wtedy możecie się wypowiadać! głąby

  • kierowca jeżdżący tymi pojazdami – 17.03.2016

    Ciekawe kiedy ktoś z producentów zrobi ankietę wśród kierowców co jest dobre,co można poprawć a co jest całkowicie niepotrzebne.

  • mza 589 – 17.03.2016

    skąd mobilis weżmie mechaników którzy będą je naprawiać

  • fjord – 18.03.2016

    W MZAR-2 już trzęsą portkami, bo niebawem wychodzą z gwarancji..@ MichalKCzym się skompromitowały Solarisy 18xx, 88xx i 8300-8341?

  • dort – 21.03.2016

    @MichalK: 18xx i 88xx to jest najlepsza seria Solarisów w Warszawie. I jak pokazuje przykład Poznania - bardzo dobrze, że do Warszawy trafiają Urbino III. Niech potestują jeszcze te autobusy, niech odchorują choroby wieku dziecięcego w innych miastach ;-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....