TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis stawia na Mercedesa. Umowa podpisana
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.03.2016 07:29:19 20 komentarzy
Mobilis drugi raz postawił na Conecto G.

24 lutego EvoBus Polska podpisał umowę z firmą Mobilis na zakup 54 niskopodłogowych autobusów marki Mercedes Conecto G. Polski dealer marek Mercedes i Setra przedstawił najkorzystniejszą ofertę Mobilisowi. Pojazdy, które pozyska spółka zostaną skierowane do obsługi wybranych zadań przewozowych w ramach systemu komunikacji miejskiej w Warszawie.

Pojawią się w stolicy już w sierpniu, a cała obsługa zadań, które objęto przetargiem będzie trwała przez najbliższe 7,5 roku. Takie są warunki przetargu, który Mobilis wygrał w ubiegłym roku w Warszawie. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj oraz m.in. tu. Warto przy tym zaznaczyć, że będą to pierwsze od czterech lat autobusy Mercedesa na stołecznych ulicach. W 2012 roku MZA kupiło 60 egzemplarzy również Conecto G.

?Gratulujemy firmie Mobilis wygrania przetargu w Warszawie. Jesteśmy dumni, że Mobilis postawił na autobusy przegubowe Mercedes-Benz i tym samym możemy zaoferować mieszkańcom Warszawy najwyższe standardy bezpieczeństwa i komfortu w transporcie miejskim. Podpisując tą umowę kontynuujemy wzajemną, udaną współpracę między naszymi firmami.?- powiedział Antonio Cavotta, prezes EvoBus Polska.

?Obsługa komunikacji miejskiej w Warszawie to dla nas ważny obszar, w którym chcemy się doskonalić i rozwijać. Wraz z rozpoczęciem realizacji najnowszego kontraktu warszawski tabor Mobilis liczyć będzie ponad 300 pojazdów, co umocni naszą pozycję jako największego prywatnego operatora komunikacji miejskiej w stolicy. Wymagania przetargowe tym razem były wyjątkowo wysokie. Dzięki współpracy z EvoBus Polska, mamy pewność, że najwyższa jakość oraz komfort przewozów będą utrzymane. Co więcej, wszystkie pojazdy (w tym również Mercedesy) będą spełniały najwyższą europejską normę emisji spalin Euro 6.?- argumentował wybór Mobilisu jego prezes, Dariusz Załuska.

Mercedes Conecto G wyposażone są w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi również na zewnątrz autobusu oraz system monitoringu wnętrza autobusu. Cały system informacji pasażerskiej dostarczony będzie przez polską firmę Zakład Elektroniczny SiMS z Bydgoszczy. Pojazdy będą wyposażone w automaty do sprzedaży biletów.

Autobusy będą wyposażone są w nowy silnik stojący typu Mercedes OM 470LA o mocy 265 kW. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 1700 Nm. Jej pojemności skokowa to 10,7 l. Silnik ten odznacza się bardzo nowoczesną i wytrzymałą konstrukcją. Dwa położone u góry wałki rozrządu, układ wtryskowy Common Rail, wysokie ciśnienie wtrysku do 2100 bar to tylko kilka z jego cech.

W kwestii obróbki spalin te najnowocześniejsze silniki bazują na technologii BlueTec6 opracowanej przez Mercedesa. To zamknięty filtr cząstek stałych działający w połączeniu ze stosowanym już z powodzeniem od wielu lat systemem SCR i katalizatorem oksydacyjnym. System uzupełnia ponadto chłodzony układ recyrkulacji spalin. Szczególnie emisje cząstek stałych i tlenków azotu redukowane są dzięki temu do poziomu znajdującego się na granicy wykrywalności.

Silnik ten pracuje nie tylko czysto, lecz zużywa także mniej paliwa­ niż jego poprzednik. Swój wkład w te osiągnięcia mają elektronicznie regulowana dwustopniowa sprężarka powietrza oraz regulowane podzespoły pomocnicze z układem sterowania akumulatorami i ­generatorami. Wraz z przejściem na Euro VI oprócz spalania znacząco zmniejszyło się także zużycie AdBlue i oleju silnikowego.

Kolejna cecha to długie interwały serwisowe i długa żywotność podzespołów. Kierowcy zyskują na dobrym przyspieszeniu dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już przy prędkościach obrotowych poniżej 1000/min i sprawności silników. Pasażerowie doceniają przede wszystkim spokojną i cichą pracą zespołów napędowych. Zasługą tego jest nie tylko konstrukcja silników, lecz także nowa izolacja wykonana z płyt typu ?sandwich? montowanych od strony przedziału­ pasażerskiego. Składa się ona z dwóch zewnętrznych blach i znajdującej się między nimi warstwy izolacyjnej. Od strony przedziału pasażerskiego materiał izolacyjny pokryty jest dodatkowo powłoką z tworzywa sztucznego.

Conecto G Euro VI łatwo poznać po jego tylnej części: zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono u góry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi dynamiczną sylwetkę. Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewej stronie.

Silniki we wszystkich Conecto G zabudowywane są wieżowo ­na stojąco z lewej strony tyłu pojazdu. Zapewnia to nie tylko możliwość pełnego obniżenia podłogi od przedniego wejścia aż po tył lecz także łatwość obsługi poprzez komfortowy dostęp do podzespołów z zewnątrz autobusu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mobilis
Mercedes
  • Technik – 16.03.2016

    "Katalizator oksydacyjny" cóż to za cudo techniki?

  • CB – 16.03.2016

    Made in Turky

  • XWJ – 16.03.2016

    Już nawet Mobilis odszedł od Solarisa...

  • Michał – 16.03.2016

    Ciekawe co było korzystniejsze w mercach? :)

  • Ja10012 – 16.03.2016

    Do XWJ nie odszedł.Przecież będzie też 54 Solarisów Alpino

  • XWJ – 16.03.2016

    Odszedł, odszedł. Kupili Alpino bo poza Autosanem i Solarisem nikt nie produkuje takich autobusów.

  • Waszku – 16.03.2016

    To zobaczymy jak poradzi sobie MB z cudowną obsługą w Mobilisie.

  • pogromcaniedorozwojow – 16.03.2016

    Wypieprzać z Solarisem! Czekamy na Mercedesiki! :)

  • Wasyl – 16.03.2016

    Jak bedą miały tak samo estetyczne wnętrza jak te z mza to faktycznie jest na co czekać. Sierpem i młotem robione

  • MarCin – 16.03.2016

    Wybrali chyba mniejsze zło. Do Poznania przyszły najnowsze cuda z Bolechowa i tylko jeden został odebrany, reszta : usterki i poprawki

  • MichalK – 16.03.2016

    Już lepsze Conecto niż dalsze dostawy Urbino III. Co z tego że nowy silnik w Solarisie z zewnątrz jest cichy jak w środku nadal tak samo głośny jak w poprzednich dostawach. Zresztą Solaris skompromitował się już przy dostawach serii 18xx, 88xx i 8300-8341.

  • pasażer MPK Łódź – 16.03.2016

    Warszawiakom współczujemy kolejnych Conecto. W Łodzi najstarsze Conecto LF (2010 rocznik) to już TRUPY. Solarisy trzymają się praktycznie bez zarzutu. To jest idealny autobus na polskie warunki.

  • dante – 16.03.2016

    W Krakowie Mobilis ma Mercedesy i są świetne dużo lepsze od MPK-owskich Solarisów

  • TigerMANoSOL – 16.03.2016

    Przestańcie chwalić te mercedesy przereklamowane i zrobione z tanich części. Prawda jest taka, że mercedes za takimi uśmieszkami jak na zdjeciu montuje coraz tańsze i mniej trwałe części i podzespoły do swoich furmanek kasując za nie omamionego czarnymi oczkami prezesa i oslepionego gwazdką klienta jak za zboże. ... A te słynne coroczne podwyżki - mało kto sięna to nabiera.

  • xyz – 17.03.2016

    A polskie firmy upadają...

  • ktoś – 17.03.2016

    ile tępych łbów tyle opinii... wszyscy ci, którzy tak narzekają niech zasiądą za kółko autobusu każdej marki, wtedy możecie się wypowiadać! głąby

  • kierowca jeżdżący tymi pojazdami – 17.03.2016

    Ciekawe kiedy ktoś z producentów zrobi ankietę wśród kierowców co jest dobre,co można poprawć a co jest całkowicie niepotrzebne.

  • mza 589 – 17.03.2016

    skąd mobilis weżmie mechaników którzy będą je naprawiać

  • fjord – 18.03.2016

    W MZAR-2 już trzęsą portkami, bo niebawem wychodzą z gwarancji..@ MichalKCzym się skompromitowały Solarisy 18xx, 88xx i 8300-8341?

  • dort – 21.03.2016

    @MichalK: 18xx i 88xx to jest najlepsza seria Solarisów w Warszawie. I jak pokazuje przykład Poznania - bardzo dobrze, że do Warszawy trafiają Urbino III. Niech potestują jeszcze te autobusy, niech odchorują choroby wieku dziecięcego w innych miastach ;-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....