TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis kupił do Krakowa dwa Autosany!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.12.2017 17:17:14 50 komentarzy
fot. Autosan

Największa w Polsce firma transportowa Mobilis Sp. z o.o. posiadająca ponad 25-letnie tradycje w przewozach pasażerskich w Polsce i za granicą kupiła dwa autobusy SANCITY 12LF, które będą obsługiwały krakowskie, miejskie linie autobusowe.

12-metrowe SANCITY dołączą floty przewoźnika składającej się z ponad 1500 nowoczesnych autobusów i autokarów takich marek jak SOLARIS, MERCEDES, VOLVO, SCANIA, MAN, AUTOSAN i IVECO.

Autobusy odebrane przez Spółkę Mobilis pod koniec 2017 roku zostały wyposażone w silniki CUMMINS, spełniające wymagania normy czystości spalin EURO 6, automatyczne skrzynie biegów VOITH, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika, system informacji pasażerskiej, WiFi. 

Przystosowane są do przewozu 33 pasażerów na miejscach siedzących oraz osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Posiadają rampę umożliwiającą wjazd wózków oraz miejsce przeznaczone do jego mocowania i przewozu. Pomalowane są w sposób identyczny jak inne autobusy obsługujące krakowską komunikację miejską.

SANCITY 12LF zakupione przez Mobilis Sp. z o.o. będą widoczne na ulicach Krakowa już w styczniu 2018. To pierwsze 12-metrowe AUTOSAN-y, którymi podróżować będą krakowscy pasażerowie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
Mobilis
  • san – 28.12.2017

    Gdyby dalej u władzy było PO z Autosana była by działka dla dewelopera

  • kku – 28.12.2017

    Fajnie, kolejny nowy model autobusu w Krakowie. Dlaczego Mobilis je kupił? Będzie więcej kursów?

  • niedzwiedz112 – 28.12.2017

    Najprawdopodobniej jest to przygotowanie mobilisu do zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej w krakowie od 1 stycznia. Pewnie będą mieli więcej kursów z tytułu zwiększonego kursowanie.

  • człowiek racjonalny – 28.12.2017

    @san tu się puknij

  • M – 28.12.2017

    Szkoda że to nie nowki.

  • Niktos – 28.12.2017

    Do człowieka racjonalnego - tak się zastanawiam, co jest nieprawda w zdaniu użytkownika "san"? A w temacie - miło że 12 metrowy "bociek" zawita u nasz w biurze" - mam nadzieje ze włodarze autosana mądrze i skutecznie wykorzystają swoją szanse - mają potencjał, teraz wszystko w rękach i głowach załogi.Powodzenia

  • advisor – 28.12.2017

    @niedzwiedz112To raz, pamiętaj, że AMZ-ty są w stanie delikatnie mówiąc "wskazującym na zużycie" i Mobilis może zwyczajnie szukać ich następców. @MSą w dobrym stanie, na początek wystarczą. W razie potrzeby dokupią nówki.

  • Jacek – 28.12.2017

    No skoro to nie są nowe wozy, to jakie jest ich pochodzenie? Czy to testery czy ktoś się ich pozbył?

  • JAKOTAKO – 28.12.2017

    @Niktos"Do człowieka racjonalnego - tak się zastanawiam, co jest nieprawda w zdaniu użytkownika "san"?"Może dlatego że to było przypuszczenie , pomówienie a nie twierdzenie.

  • dobry – 28.12.2017

    Dlaczego Infobus nie przeprowadzi wywiadu z kimś z kierownictwa Autosanu? Jest wiele tematów, które podczas takiej rozmowy można poruszyć, np. premiera Sancity po liftingu, przegubowiec Euro VI, kontynuacja/zmiany w rodzinie Eurolider itd.

  • AS – 28.12.2017

    @sanA teraz mamy zakład do którego wszyscy dokładamy z podatków. Brawo dobra zmiano!

  • wujek sama prawda – 28.12.2017

    @as Po twoim wpisie wyraźnie widać że idiotów nie sieją, sami rosną.

  • Strażak sam – 28.12.2017

    Czy kto z was był kiedykolwiek w jakiejś fabryce i widział przepaść jak dzieli kultura pracy i park maszynowy między takimi zakładami jak Ursus i Autosan oraz Man i Solaris Dzieci do szkoły

  • max – 28.12.2017

    "Kultura pracy" możesz rozwinąć zanim załoge zaczniesz obrażać

  • Kultura – 28.12.2017

    Ale to wcale nie jest obraza dla załóg - oni na pewno dają z siebie wszystko, ale więcej nie zdziałają bez narzędzi, wsparcia czy możliwości nauki. I pewnie w takim Ursusie pracują ciężej niż w normalnej fabryce a bardziej gówniane są efekty ich pracy. Pewnie to nie jest miłe, ale niech pamiętają, że to nie jest ich wina, że laminaty są krzywo powycinane i źle poskręcane - bo to kierownictwo tak im zaplanowało pracę, szkolenia i takie im narzędzia dało!

  • Niktos – 28.12.2017

    :jakotako: - to byla opinia - oparta na logicznych przeslankach - taka naukowa antycypacja, nie pomowieniedo "strazaksam" - a co to takiego "kultura pracy"? chyba ze chodzilo Ci o warunki pracy, ale to zupelnie inna historia - w Polsce warunki pracy odbiegaja od tozsamych na zachodzie, ale i na wschodzie; to poklosie neokolonializmu w odniesieniu zarowno do nas, jak i dalekiego wschodu, czy afryki. Nie ma wiec sensu odwolywac sie to takich pojec, bo sa one rozumiane i wdrazane zupelnie inaczej w kazdej z ww stref.

  • polewka – 28.12.2017

    @Strażak samDzieciaku na wycieczce byłeś w tych firmach , bo ja pracowałem w MAN-ie i żadnej "kultury" w tej firmie nie znalazłem

  • Wroc – 29.12.2017

    A skąd wiecie że nie są to nowki? Ten news jest na stronie Autosana więc wątpię czy producenta interesuje zakup używanych. Nie ma info że są to nowki jak i że są używane http://www.autosan.eu/mobilis-kupuje-autosan-y

  • pol123 – 29.12.2017

    @AS Mi to pasuje jestem za

  • Autosan - definicja pojęcia wibracji – 29.12.2017

    Dentyści w Krakowie oszaleli z radości - obroty na plombach wzrosną dwukrotnie!!!

  • OBCIACH – 29.12.2017

    Krakusom i krakowianom składamy kondolencje z powodu wizerunkowej porażki.

  • lol – 29.12.2017

    Dwa ! Dwa !!! Dwa !!!!! To chyba załoga fabryki z powodu tego oszałamiającego sukcesu, nie mającego sobie równych w historii IV RP, dostanie ekstra premie a wydarzenie zostanie uwiecznione tablicą pamiątkową na ścianie ratusza.

  • Sa01 – 29.12.2017

    Wspaniały autobus - spójne stylistycznie i eleganckie nadwozie oraz doskonały silnik i podzespoły. Solaris może się uczyć od Autosana jak robić tanie, eleganckie i niezawodne autobusy - to nie kiczowate , wibrujace Urbino IV z beznadziejnym silnikiem dafa i ceną z księżyca.

  • ahahahahahahahahahahahahha – 29.12.2017

    @up: BUAAHAHAHAHAHAA wyszedł ci dżołk na cały dzień!!!!!!

  • Strażak Sam – 29.12.2017

    Pojęcie kultura pracy rozumiem bardzo szeroko. Głównie chodzi mi o organizację pracy. Na pewno nie miałem na celu swoim wpisem obrażać żadnych ludzi pracujących na stanowiskach monterskich. To nie ich wina, że tak im to ktoś zorganizował bądź nie zorganizował. Z zakładów produkujących autobusy w Polsce to nie byłem tylko w Scanii i w Volvo. Ale zdążyłem być i w Solbusie i AMZ-cie zanim jeszcze przestali składać pojazdy. Mam naprawdę jako takie rozeznanie gdzie co i jak. Nie jestem fanem żadnej z konkretnych marek. Najmniej przekonuję mnie Mercedes Conecto bo to straszne plastikowe gówno, a do tego składane przez Turków. Każdy z pojazdów ma swoje wady i zalety. Wszystko można poprawić i odpowiednio serwisować i wtedy klient może być bardziej zadowolony z Solbusa niż z Man-a i odwrotnie. Ale jeżeli projekt jest lekko mówiąc niedoskonały wykonanie niestaranne często nie do końca zgodne z projektem, dostawa opóźniona a serwisu brak to wtedy jest przysłowiowa "kupa" Z perspektywy użytkownika - czytaj właściciela pojazdu - autobus ma jeździć i zarabiać pieniądze nic poza tym. Popytajcie znajomych ile marek autobusów rozróżniają - większość zapewne w pierwszej kolejności wymieni Mercedesa i Solarisa. Autobus jest dla większości ludzi tylko środkiem transportu ot cała prawda

  • G – 29.12.2017

    Do wszystkich którzy pytali: to nie są nówki, to byłe testery autosana.

  • stoI-buc – 29.12.2017

    portal usuwa komentarze. Już tu nie zaglądam! Widać że stał się tzw. wklejką z innych portali.@G - testery, to nowe. Ile km przejechały w porównaniu ile muszą przejechać?!

  • stol-buc – 29.12.2017

    szkoda że portal nie usuwa komentarzy w których jest siane kłamstwo i nienawiść do innych użytkowników!

  • Wavelo – 29.12.2017

    @san Przepraszam cię bardzo skąd wiesz czy by tak było Teraz jak jest u władzy PIS to unia na nas sankcje chcą nałożyćTo nie jest wina PO że donosili na swoj kraj to jest wina kaczyńskiego i całego rządu PiS

  • Niktos – 29.12.2017

    Do Wavelo: pozwolę sobie w swym imieniu - za przykład restrukturyzacji w wykonaniu PO przednikow przywolam historie ze stocznia gdynska - obecnie pod developerka, pomimo koniunktury w gospodarce morskiej trwającej od 2011. Mialem okazje widzieć na żywo hak poprawiła się sytuacja w stoczniach w Kiel i w Rostoku właśnie dzięki restrukturyzacji stoczni gdyńskiej. Drugi przykład - ursus.A trzeci -jak sądzę bliższy Tobie - tereny fabryki Wawelu w kraq - obecie developerka a sama firma przeniesiona do dobczyc, ale po drodze zajebrana przez Hosta International AG; przykład zelmera - sprzedanego "rzutem na tasme" największemu konkurentów - boschowi ...Tak wiec opinia użytkownika "as" była , jak sądzę, logiczna konsekwencją programu PO przednikow

  • tantus – 29.12.2017

    @San, niktos: za przykład restrukturyzacji w wykonaniu PO przedników można podać zakłady w Jelczu - wykupione od syndyka w 2012 r., po czym przeszły gruntowną modernizację i dziś sobie świetnie radzą.Poza tym, przejęcie Autosanu przez PGZ było negocjowane jeszcze na długo przed przejęciem władzy przez PiS (mniej więcej od przełomu roku 2014 i 2015). Właściwie latem 2015 r. już było wiadomo, że Autosan zostanie przejęty albo przez PGZ albo przez Ursusa. Problem polegał tylko na tym, że PGZ chciała kupić tylko tzw. zorganizowaną część przedsiębiorstwa, a syndyk musiał najpierw przeprowadzić próby sprzedaży przedsiębiorstwa w całości, dlatego cały proces się przedłużał. Tak naprawdę, Becia przyjechała w marcu 2016 r. na gotowe - decyzje o przejęciu Autosanu przez HSW i PIT-RADWAR zapadły jeszcze za czasów PO.

  • dd – 29.12.2017

    @tantus Na gotowe powiadasz... Baaardzo ciekawe rzeczy konfabulujesz. Dziękować to można, ale syndykowi.Może wystarczy tej żałosnej polityki? Zakład został uratowany, a jakie numery były po drodze każdy pamięta.

  • Niktos – 29.12.2017

    do "tantus" - wedle mojej wiedzy sprawa z Autosanem wyglądała zupełnie inaczej. Ale z racji Świąt Narodzenia Pańskiego, jak również z uwagi na off topic - nie czas i miejsce na drążenie tego tematu - chyba że pt. czytelnicy uważają inaczej. Wracając do głównego wątku - Autosan ma szansę na zaistnienie - niech wykorzysta ją jak najlepiej - będą zamówienia, będzie praca, będą dochody dla głównego udziałowca - wszystko w ich rękach i głowach (że się powtórzę). Osobiście czekam na inwestycję w silniki - może w końcu uda się stworzyć coś naszego, coby nie mieć problemów z jakimi borykają się zarówno w Sanoku jak i Bolechowie - wszak kapitał ma narodowość ( wbrew twierdzeniom tzw warszawki) i ostro gra na zabezpieczenie Własnych interesów. Póki jesteśmy tylko tania montownią - mamy silnika DAF. W momencie zagrożenia ich rynku, zostajemy z niczym

  • AS – 29.12.2017

    @TantusAutosan został przejęty przez wchodzącą w skład skarbu państwa PGZ w marcu 2016 roku. Wybory parlamentarne odbyły się w październiku 2015. Przypomnę, że nie było innych chętnych na upadły zakład. Autosan decyzją polityczną PIS został znacjonalizowany. Uważasz to za wielki sukces? Ten zakład od dekady nie przyniósł zysku. Generował straty i chylił się ku upadkowi. Przegrywał z lepiej zarządzaną konkurencją oferującą znacznie lepszy produkt. Cieszysz się, że Autosan zdobył ostatnio sporo zamówień? Przetargi wygrał głównie ceną. Niestety dzięki zwiększeniu produkcji automatycznie nie stanie się rentowny. Może stać się dokładnie odwrotnie i każdy wyprodukowany autobus może powiększać stratę. Uwierz mi, że w przypadku zakładu państwowego rachunek ekonomiczny ma drugorzędne znaczenie. I tak w ostateczności dołoży podatnik, choćby pod postacią interwencyjnych zamówień z MON. I nie podawaj proszę jako przykład "udanej" transformacji fabryki Jelcza. Tam JEDYNYM klientem jest Wojsko Polskie. To sytuacja dalece patologiczna, pokazująca jak mało konkurencyjny oferują produkt. Na koniec dodam, że Autosanowi życzę jak najlepiej. Niech zakład się rozwija. Oby w oparciu o własne przewagi konkurencyjne, a nie wsparcie budżetu państwa. Pozdrawiam.

  • ech – 29.12.2017

    @AS - Został zatrzymany proces wyprzedaży, zakład został uratowany, ludzie nie są na bezrobociu. Przywrócenie zdolności produkcyjnej w ciągu roku i szansa na zyskowność w przyszłym zasługuje na szacunek, a nie na niezbyt lotne porównania. Nie "martw się" też o cenę autobusów, bo zysk jednostkowy jest większy niż myślisz.

  • Ja nie dokładam – 29.12.2017

    Poważna dyskusja się zrobiła na tym forum. Już bardzo odbiegła od artykułu i autobusów, ale przyznam ciekawa.Polkowice kupują SORa, gdzie Solaris też staruje w przetargach, czyżbym miał uwierzyć, że czeskie społeczeństwo dopłaca do każdego sprzedanego przez SOR autobusu do Polkowic. Oj to jak wystawią rachunek, to Autosan, Jelcz, a nie daj Bóg Solaris mogą upaść.Według mnie, to nikt nie dokłada do firmy Autosan. Po prostu produkują taniej niż Solaris. I dlatego będą wygrywać z Solarisem zawsze tam gdzie będą dopuszczani ze swoim podstawowym produktem.

  • AS – 29.12.2017

    @echSzansa na "zyskowność" jak powiadasz, pozostaje jedynie szansą. Poczekajmy jaki będzie rzeczywisty wynik finansowy spółki. A zysk jednostkowy przy tak konkurencyjnym rynku, jest o wiele niższy niż myślisz, o czym bardzo boleśnie przekonało sie kilku krajowych producentów, w tym Autosan.

  • CNG FAN – 29.12.2017

    A mi osobiscie sie wydaje, ze po0lski rynek autobusowy jest tak obszerny, ze kazdy producent ktory nie bedzie sciemnial, opoznial dostaw, obiecywal cudow prototypowych pt. hybryda gazowa ma szanse zyc.Jesli chodzi o Autosana do dobrze ze wydostal sie spod degradujacego wladania pana Z. otzymal pomocna dlon i ma szanse na powstanie. Oby tej szansy nie zmarnowali .

  • ech – 29.12.2017

    @as Człowieku, twoje teorie są załamujące. Od razu widać, że pojęcie o produkcji, zyskowności w tym segmencie masz takie jak świni o gwiazdach. Zysk jednostkowy nie jest wcale niski, to nie hurtownia spożywcza. Daruj sobie ogólniki pachnące na kilometr chłonieniem jak pelikan informacji bzdur dla plebsu ze szklanego ekranu.

  • ech – 29.12.2017

    @CNG FAN Dokładnie tak. Ponadto zaczynają ładnie wychodzić na prostą, a po ostatnich akcjach jestem przekonany, że poradzą sobie z różnego rodzaju zagraniami i szansy nie zmarnują.

  • CNG FAN – 29.12.2017

    Oby tak było, pasuje żeby w naszym kraju było choć ze dwóch normalnych producentów autobusow. O Solarisa jestem spokojny, chciał bym żeby dołączył do niego Autosan. O Ursusie sie nie wypowiadam bo według mnie strasznie zle zaczynają:( Chodzi o opóźnienia niestety.

  • Gizmo – 29.12.2017

    @Ja nie dokładam"Według mnie, to nikt nie dokłada do firmy Autosan. Po prostu produkują taniej niż Solaris. I dlatego będą wygrywać z Solarisem zawsze tam gdzie będą dopuszczani ze swoim podstawowym produktem."Czy aby na pewno??http://www.infobus.pl/solaris-pokonal-autosana-w-suchym-lesie_more_101480.html

  • TAKA PRAWDA – 29.12.2017

    a kolejne autobusy pojechały do ELBLĄGA!!!zobaczymy co powiedza inni producenci jak AUTOSAN wypuści autobusy z ogniwami wodorowymi! ha... będziecie mogli cmoknąć!

  • Strażak sam – 30.12.2017

    Zapewne to samo co mówili jak Solbus wypuścił hybrydy dla Częstochowy - pożyjemy zobaczymy

  • dd – 30.12.2017

    @Gizmo "Czy aby na pewno??"Autosan mając już duży portfel zamówień podnosi ceny i testuje rynek. Tak trudno to zrozumieć? Dorabiaj sobie ideologię w mądrzejszy sposób.

  • CNG FAN – 30.12.2017

    A co mówili? Bo jakoś hura optymizmu nie słyszałem? Jeśli chodzi o hybrydy Solbusa:( Większość ludzi w branży wiedziała jak to się może skończyć:( Choć powiem że nikt nie spodziewał się aż tak spektakularnej klęski:(

  • Strażak sam – 30.12.2017

    Dla wszystkich co myślą że zysk z produkcji autobusów to cena sprzedaży minus koszty produkcji pragnę przypomnieć że jest jeszcze okres gwarancji i wszystkie z zwiazane koszty czym tańsze weźmiesz komponenty do produkcji tym większa szansa że doplacisz w okresie gwarancji a okresy są różne w Rzeszowie Solaris dał 61 miesięcy na przeguby ile dał Autosan na solowki nie wiem ale jeżeli tyle samo to koszty mogą być spore

  • dd – 30.12.2017

    @Strażak sam Przecież ci co byli w temacie od początku mówili że będzie wałek i mieli rację. Dziwna sprawa, normalnie jasnowidze...

  • dd – 30.12.2017

    Dotyczy "Zapewne to samo co mówili jak Solbus wypuścił hybrydy". Tego poniżej nie komentuję, bo ręce mi opadły. Szkoda mojego czasu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....