TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mobilis Kraków stawia na AMZ i elektryczność
Piotr Kołaczek - Opublikowano: 08.11.2013 13:05:41 29 komentarzy
Mobilis Kraków stawia na AMZ i elektryczność
7 listopada br., w gabinecie Prezydenta Miasta Krakowa zawarto umowę, na mocy której od 1 sierpnia 2014 r. do 31 lipca 2024 r. Mobilis Sp. z o.o. będzie obsługiwał dwanaście krakowskich linii miejskich i jedną aglomeracyjną. Rocznie przewoźnik wykona 4,5 mln wzkm, co razem z dotychczasowym kontraktem na 2 mln wzkm daje razem wynik ok. 6,6 mln km. To przełoży się na 18% udział w rynku. Łączna autobusowa praca przewozowa w stolicy Małopolski to 36 mln kilometrów. Ze strony krakowskiego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu umowę podpisali Jerzy Marcinko, dyrektor ZIKiT oraz Grzegorz Sapoń, zastępca dyrektora do spraw transportu ZIKiT, a ze strony firmy Mobilis: Eugeniusz Szymonik, prezes zarządu i Dariusz Załuska, wiceprezes. Zgodnie z podpisanymi dokumentami Kraków będzie pierwszym miastem w Polsce, w którym do obsługi jednej z linii autobusowych wykorzystane zostaną wyłącznie autobusy elektryczne. -„Chcemy zrobić przełom w dotychczasowej komunikacji miejskiej, stąd od 1 sierpnia przyszłego roku wystartuje nowy projekt związany z uruchomieniem linii obsługiwanej wyłącznie przez autobusy elektryczne”- zapowiedział prezes spółki Mobilis Eugeniusz Szymonik. Przygotowując się do realizacji najnowszego kontraktu Mobilis planuje zakup 65 szt. nowych autobusów, w tym 40 szt. pojazdów przegubowych, które będą spełniać najnowsze normy emisji spalin Euro 6. Wśród potencjalnych dostawców przedstawiciele przewoźnika wymieniają takie firmy jak: Scania, Mercedes, MAN i Solaris. Decyzja ma zapaść w ciągu tygodnia, po ostatniej rundzie negocjacji z przedstawicielami producentów. Kartą atutową Mobilisa będzie tym razem podpisana umowa i wielkość zamówienia, opiewającego na czterdzieści pojazdów.25 autobusów na konto AMZZgodnie z wypowiedziami przedstawicieli Mobilis podczas krakowskiej konferencji już wiadomo, kto dostarczy 25 szt. niskopodłogowych autobusów solo o długości 10 i 12 m. To AMZ Kutno z modelami CitySmile 10 i 12, która tym samym po raz pierwszy zrealizuje tak duży kontrakt na dostawy nowych autobusów i szerzej wypłynie na wody miejskiego rynku w Polsce. Zaznaczmy tutaj, że umowa na ich zakup nie została jeszcze podpisana, jednak wypowiedzi osób związanych z Mobilisem nie zostawiają cienia wątpliwości. Jak podkreślił w Krakowie Eugeniusz Szymonik –decyzja o zakupie autobusów z napędem spalinowym w AMZ Kutno jest naturalną konsekwencją wyboru autobusów elektrycznych tej firmy. Jeśli zaś chodzi o wybór elektrycznych autobusów CitySmile decydujące znaczenie miały osiągi, przede wszystkim zasięg, oraz fakt, że AMZ jest firmą „bez obciążeń”, otwartą na realizację nowych projektów –przede wszystkim w zakresie elektrobusów. Co najmniej trzy pojazdy marki AMZ o długości 12 m będą miały napęd elektryczny –i jak podkreślili przedstawiciele Mobilisa –będą wyposażone w akumulatory produkowane w USA. To one będą obsługiwać pierwszą w Polsce regularną linię obsługiwaną wyłącznie przez autobusy elektryczne. Nie wybrano trasy, ale najbardziej prawdopodobne wydają się dwie: do ZOO (134), albo na Kopiec Kościuszki (100 lub 101). Krakowskie wyposażeniePodsumowując: w ramach krakowskiego, 10-letniego kontraktu Mobilis od 1 sierpnia 2014 r. będzie woził krakowian także na liniach numer 102, 118, 120, 138, 142, 152, 159, 168, 178, 182, 352, 482 i 502. Zgodnie z warunkami postępowania mają je obsługiwać nowe, niskopodłogowe pojazdy przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Autobusy mają być wyposażone m.in. w system informacji dla pasażerów, klimatyzację, drzwi otwierane specjalnymi przyciskami, automaty biletowe z możliwością płatności kartami płatniczymi. Pojazdy będą malowane w barwy miasta (biały i niebieski). Ich tapicerka ma zawierać motywy krakowskie. Autobusy mają prowadzić umundurowani kierowcy. Jak zaznaczył zastępca prezydenta Krakowa ds. inwestycji miejskich Tadeusz Trzmiel, wprowadzenie do eksploatacji pojazdów spełniających rygorystyczną normę Euro 6 jest jednym z elementów działań na rzecz poprawy jakości powietrza w mieście. - „Z Mobilisem współpracujemy od 2008 roku;do tej pory ocena działań tego przewoźnika była bardzo dobra. Jesteśmy przekonani, że następne 10 lat też takie będzie”- zaznaczył Trzmiel. Jedna elektryczna sieć autobusowa Co ważne - w grudniu odbędzie się spotkanie przedstawicieli Mobilisa, ZIKiT i Tauronu, na którym zostaną omówione kwestie budowy punktów ładowania autobusów. Przewidywany model eksploatacji akumulatorów przewiduje ładowanie „do pełna”podczas nocnego postoju w zajezdni a następnie szybkie doładowywanie podczas postojów na przystankach końcowych. Ładowanie prądem rzędu 200A przy napięciu sieci 400V oznacza konieczność budowy dedykowanych stacji zasilających. Tutaj warto pamiętać, że do zakupu autobusów elektrycznych od dłuższego czasu przymierza się również największy przewoźnik w stolicy Małopolski –MPK Kraków. Byłoby dobrze, gdyby plany inwestycyjne ZIKiT w zakresie budowy infrastruktury dla tych pojazdów uwzględniały od początku potrzeby obydwu firm: Mobilis i MPK.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mobilis
Kraków
AMZ
  • ZF – 08.11.2013

    Drzwi odskokowo-przesuwne jak w MR911 prosimy :)

  • ZF – 08.11.2013

    Z tego co widzę AMZ ma takie w ofercie: http://www.amz.pl/pl,415,0_amz.html Cyt. "(...) Drzwi otwierane do wewnątrz lub odskokowo-przesuwne (...)"

  • rado1906 – 08.11.2013

    ciekawe czy na linie ktore autor juz przypisal mobilisowi (100,134) bedzie osobny przetarg

  • Jan Polewka – 08.11.2013

    No i od dziś jest pewne 18-metrowe będą Mercedesy / bardzo dobrze/

  • VolferPR743 – 08.11.2013

    @ Jan Polewka: Które i skąd wiesz?

  • centymetr – 08.11.2013

    Skąd te 6,6 mln km? Wg SIWZ "Oreientacyjna roczna praca przewozowa" to 4,4886 mln km

  • errata – 08.11.2013

    "Mobilis rocznie swoimi taborem będzie pokonywał cztery i pół miliona kilometrów. – Przewoźnik obsłuży prawie 15% krakowskiego rynku przewozów miejskich – informuje Grzegorz Sapoń, wicedyrektor ZIKiT"

  • pes – 08.11.2013

    A co ze strategicznym sojuszem ze SCANIĄ.....????

  • Sancity jest lepszy – 08.11.2013

    AMZ to super, tylko zamiast Mercedesow/MANow mogli by byc Autosany, a nawet przegubowe Sancity.

  • jagi – 08.11.2013

    Muszą być przegubowe - 40 pojazdów. Czy z Autosana - raczej nie. W Krakowie nie udały się testy Autosana - niestety. Mobilis testował tu Scanię i SOR i raczej obstawałbym przy tych markach, choć osobiście widziałbym tutaj najnowsze Mercedesy jako najlepszy wybór dla Krakowa.

  • bzs – 08.11.2013

    Kolor niebieski ładny

  • dobry – 08.11.2013

    Mobilis także w Warszawie testował m.in. Scanię i hybrydowe Volvo, a zawsze wybierał Solarisa. I myślę, że dla Krakowa również wybierze produkt z Bolechowa.

  • znawca – 09.11.2013

    Tabor nowy a rotacja z kierowcami jak na dworcu głównym PKP... umowy śmieciowe, niskie płace itd...

  • Geza – 09.11.2013

    Nie uwłaczając AMZ ale jeszcze parę miesięcy temu Szymonik obiecywał że będą to autobusy ze światowej czołówki a AMZ jeszcze do takiej nie należy.

  • Ruppert – 09.11.2013

    Solarisów w Krakowie nam już wystarczy - Aż się odechciewa jeździć komunikacją miejską!

  • kierowca_bombowca – 09.11.2013

    @Ruppert - problemy pierwszego świata :o

  • Piotr – 09.11.2013

    Pasażerowie Mobilisu w Warszawie przesyłają mieszkańcom Krakowa wyrazy głębokiego współczucia z tego powodu, że przez 10 lat będą musieli podróżować zapuszczonymi, zgraciałymi autobusami tej firmy. Jedyna dobra wiadomość, że już w 2024 skończy się ta męka.

  • Ruppert – 09.11.2013

    Autobusami Mobilisu podróżuje się po Krakowie zupełnie dobrze, może powinni trochę dokładniej czyścić wnętrza pojazdów bo kiedyś bardzo brzydko pachniało w jednym z SU18, ale to może dzięki któremuś z pasażerów.

  • Ruppert – 09.11.2013

    @kierowca_bombowca - Solarisy są WSZĘDZIE, a Kraków zawsze wyróżniał się taborem na tle innych miast, teraz też tak chcemy!

  • Jan Polewka – 09.11.2013

    Informacja prosto z Mobilisa ,18-metrowce w Krakowie będą Mercedesy Conecto G takie http://www.youtube.com/watch?v=lJV0TEfpTbw

  • POLAK jeden – 09.11.2013

    Tak Tak LIKWIDUJCIE BEZROBOCIE SZWABOM. Kupujcie Mercedesy MAN-y, i inne Chińskie Scanie To TAAAAAkie Polskie. Gratulacje dla AMZ-tu. Choć te kształty trochę mnie wq-rzaja. Auto musi być ładne i ciekawe. Ale nie do tego stopnia śmieszne.Reszta na bardzo przyzwoitym poziomie. Szkoda mi tylko w tym kontekście Autosana. Mam nadzieję wstanie zgwałcony przez NISZCZYCIELA na nogi. I poprawi to co już jest uznane. A wiem że stać ich na o wiele lepsze nowe.

  • Midge-Ure – 09.11.2013

    Co to jest ten MOBILIS ???? Czyje to ??? I czy pracownikom tego żyje się GODNIE ???? Poproszę grzecznie o odpowiedź :

  • Krzysztof – 09.11.2013

    Firma izraelska / a o nich żle pisac nie wolno/ a pracownikom jest fatalnie , ale pracować trzeba

  • Ruppert – 12.11.2013

    Nie mam nic przeciwko Mercedesom, tylko niech ich nie kupują z VOITH'em, bo to tak jakby świni siodło zarzucić.

  • seeker – 13.11.2013

    Ani AMZ ani Connect'ów G w Krakowie nie ma więc tabor Mobilisu się wyróżni :P Ciekawe co zrobią z żołtymi Solarisami ;-)

  • Pypia – 13.11.2013

    Z tymi Irisbusami i Solarisami co po Krakowie zostaną to Mobilis mógłby na Śląsku wystartować, KZK GOP pewnie by ich z ucałowaniem ręki przyjął w szeregi swoich przewoźników :D

  • seeker – 13.11.2013

    Na Śląsku a dokładnie na liniach KZK GOP zbyt duża konkurencja w przetargach dla Mobilisa. Prędzej Mobilis sprzeda ten tabor jakiemuś przewoźnikowi z tego rejonu.

  • Pypia – 13.11.2013

    Czy ja wiem? Są w stanie dać niezłą cenę, a po stracie Warszawy mogą chcieć za wszelką cenę utrzymać się na rynku

  • seeker – 14.11.2013

    W Warszawie to chyba stracili tylko linie obsługiwanych małym taborem. Byłby naprawdę cud jakby na serio Mobilis wystartował w przetargu KZK GOP.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....