TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MMI i Solaris w Ciechanowie
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.11.2017 17:43:13 10 komentarzy
MMI i Solaris w Ciechanowie

Dość egzotyczna para oferentów spotkała się na dzisiejszym składaniu ofert w Ciechanowie. Każdy jest liderem w swojej dziedzinie - Solaris wśród elektrobusów; a MMI wśród minibusów.

8 listopada 2017 r. Gmina Miejska Ciechanów otworzyła oferty w dwuczęściowym przetarg na dostawę dwóch autobusów. Miasto chciało kupić:

  • jeden elektrobus klasy MIDI za sumę 2 009 000,00 zł brutto / 1 627 000 PLN netto;

  • jeden autobus klasy MINI silnikiem diesla za sumę 635 500,00 zł brutto / 516 260 PLN netto.

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty,

  • od Solarisa, który zaoferował niskowejściowy autobus elektryczny klasy MIDI - Urbino 8,9LE electric za sumę 2 275 500 PLN brutto / 1 850 000 PLN netto z 36 miesięczną gwarancją całopojazdową i 120 miesiącami gwarancji na superkondensatory;

  • od MMI, która to firma zaoferowała autobus klasy MINI z niskim wejściem na tylnym zwisie - Kapena Urby 72 za sumę 651900 PLN brutto / 530000 PLN netto z 36 miesięczną gwarancją całopojazdową.

To oznacza, że obie oferty przekroczyły ciechanowski budżet - Solaris o 266 500 PLN brutto, a MMI o 16 400 PLN brutto. W przypadku pierwszej oferty to widzieliśmy w tym roku większe przekroczenia i te oferty były wybierane, także i w tym przypadku powinno być podobnie. Co do oferty MMI to przy tej skali zakupów to w zasadzie żadne przekroczenie. W tej sytuacji czekamy na wybór złożonych ofert i podpisanie stosownych umów.

Ciechanowskie wymagania

Przypomnijmy, że elektrobus dla Ciechanowa musi posiadać centralny silnik trakcyjny o mocy minimum 160 kW. Ma on zapewniać przyspieszenie do 20 km/h w czasie nie dłuższym niż 6 s, do 40 km/h maksymalnie w 15 s oraz do 60 km/h w czasie do 28 s. Ponadto ma posiadać baterie, które umożliwią pokonanie dystansu przynajmniej 100 km na jednym ładowaniu. Elektrobus ma być przystosowany do ładowania metoda plug-in. Czas ładowania przy całkowitym rozładowaniu baterii określono na maksymalnie 5 godzin, przy założeniu, że do uzupełnienia energii zostanie wykorzystana ładowarka o mocy minimum 60 kW.

Z kolei jeden pojazd klasy MINI o długości 7,4 - 8 m - częściowo niskopodłogowy - ma umożliwiać podróż przynajmniej 34 pasażerom, a tym nie mniej niż 14 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 0-2-2 lub 0-1-2. Niska podłoga miała się znajdować przynajmniej w ostatnich drzwiach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
elektrobus
MINI
ZKM Ciechanów
MMI
Solaris
  • Ursus zadowolenie – 08.11.2017

    Dziwne że Ciechanów który od lat eksploatuje autobusy marki Jelcz i Autosan nie chce Ursusa. Powinien go wybrać jako elektryczny pojazd. Na pewno będzie zadowolony.

  • auto – 08.11.2017

    @ursus zadowolenie: i bardzo dobrze, że nie chce :D

  • amz – 08.11.2017

    Ursus bazuje na AMZ-cie sam nic nie stworzył

  • ciekawski – 09.11.2017

    @Ursus zadowolenie - może Ursus zwiększył by odrobinę swoje szanse gdyby wystartował w przetargu. Warto czasem o tym pomyśleć zanim napisze się takie głupoty.

  • Tylko Solaris! – 09.11.2017

    https://finanse.wp.pl/nalezy-do-elity-najbogatszych-polakow-ale-nie-stac-jej-na-300-zl-podwyzki-dla-pracownikow-6185561804928641a

  • !! – 09.11.2017

    Tak jest, tylko Solar!!!! żadnego innego badziewia!!!

  • co na to jego wirtualni fani – 09.11.2017

    Dlaczego ursus nie startował do tego przetargu?Nie zalezy im czy jak?

  • Esteta – 09.11.2017

    Startował czy nie startował, URSUS to lider w produkcji najnowocześniejszych autobusów elektrycznych i elektryczno-wodorowych w naszej Galaktyce. Przypuszczam, że z centrum Galaktyki nie widać Ciechanowa - oto najprostsze wytłumaczenie.

  • Mobilek – 09.11.2017

    @esteta - ile Twój lider sprzedał autobusów z segmentu MAN VOLVO SOLARIS MERCEDES (czytaj, dobrych, sprawdzonych, trwałych i nie wstydźmy się - luksusowych w porównaniu z Ursusem)? Jaki % udziału w rynku ma? Tylko proszę nie doliczać traktorów....

  • pozdro – 10.11.2017

    @mobilek: nie zaczynaj pseudo dyskusji z tymi spam botami - nie warto. Szkoda Twoich palców i nerwów ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....