Minibus of the Year 2019: Mercedes-Benz Sprinter City 75

infobus
14.04.2019 08:00
0 Komentarzy

Jury konkursu Bus & Coach ofthe Year wybrało po raz kolejny najlepszy pojazd klasy MINI. Statuetkaz logo „Minibus of the Year 2019” po raz pierwszy trafiała do Daimler Buses.

Przypomnijmy, że w finale testu EuroMinibus (na terenach wystawowych Ifema w Madrycie) zmierzyły się następującekonstrukcje:

  • Mercedes-Benz Sprinter 75

  • Ferqui Sunrise CNG przy szerokościprawie 2,5 metra oferuje pojemność 24 miejsc i 1 na wózek;

  • Indcar eStrada na podwoziuelektrycznym Daily z hiszpańskimi bateriamii system zarządzania;

  • MAN TGE 4X4 Intercity (napęd nawszystkie koła jest automatycznie uruchamiany w razie potrzeby np. w górskichobszarach. Do tego duże drzwi przesuwne zapewniają dobry dostęp do kabinypasażerskiej. Ten minibus produkowany w Plauen ma nawet elektroniczniesterowaną rampę i miejsce na wózek inwalidzki);

  • Iveco New Daily Natural (przypomnijmy,że Iveco dwa lata temu zdobyło pierwszą nagrodę Minibusa Roku).

Autobusy werdykt

Po dwóch dniach testów międzynarodowejury składające się z 22 dziennikarzy wybrało autobus Mercedes-Benz Sprinter 75.Zdaniem jury pojazd ten wyróżniał się na tle silnej konkurencji tym, że zostałod podstaw zaprojektowany jako minibus. Nie jest to przerobiony van, ale autobusyprzeznaczony do użytku w transporcie publicznym. Silnik i skrzynia biegówzapewniają wystarczającą moc, aby przewieźć maksymalnie 38 pasażerów, którzy mająteraz naprawdę dużo miejsca.

Panoramiczna szyba przednia nietylko zapewnia pasażerom imponujący widok do przodu, ale także zapewniadyskretną lokalizację dla wyświetlacza. Wyjątkowe w tej klasie pojazdów są dużeboczne okna, które zapewniają poczucie otwartości i nowoczesności.

Napędowe serce

Sprinter City 75 imponujerównież dodatkami poprawiającymi bezpieczeństwo. Od dodatkowego hamulca, któryzapewnia moc hamowania 350 Nm po liczne układy wspomagające, które sprawiają, że minibus jestjednym z najbezpieczniejszych w swoim segmencie. Wśród systemów na pokładzieznajdują się: elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP – w standardzie – oraz asystent bocznego wiatrui aktywny asystent hamowania.

Do tego dochodzi ekonomia i to podkażdym względem. Dzięki wdrożeniu nowej tylnej osi o dużym obciążeniu wydajnośćekonomiczna pojazdu została znacznie poprawiona. W oparciu o nową generację Sprintera stworzono pojazd,który oferuje nie tylko imponującą ilość miejsca, ale także pokazuje, że można oprzećnowoczesny transport publiczny także o minibusy.

-„Jesteśmy bardzo zadowoleni znagrody” Minibus roku 2019 „dla Sprinter City 75. Dla Mercedes-Benz jest topotwierdzenie, że nawet w segmencie minibusów operatorzy i firmy transportowepotrzebują bardziej elastycznych pojazdów, które są ekonomicznie, jak tomożliwe ” – podkreślił Till Oberwörder, szef Daimler Buses i prezes zarząduEvoBus GmbH.

Na koniec dodajmy, że wprzyszłym roku test Euro Minibus odbędzie się ponownie w Madrycie – wpaździerniku – tuż przed autobusowymi targami FIAA. A na wystawie wręczenie nagród.

Komentarze