TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MINI-klasyk w Żywcu. Karsan vs Isuzu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.02.2020 15:00:35
MINI-klasyk w Żywcu. Karsan vs Isuzu

Dwie oferty otrzymał Miejski Zakład Komunikacji w Żywcu w przetargu na dostawę jednego nowego autobusu klasy MINI. Oferty są bardzo przyzwoite tak samo jak budżet przewoźnika. I jak to bywa mamy klasy. To pojedynek Isuzu i Karsana.

Czego chce MZK?
Nowy nabytek żywieckiego MZK ma mieć nadwozie o długości do 8 m, szerokości 2,05 - 2,5 m oraz wysokości do 3,2 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 45 pasażerom. Nie mniej niż 21 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład będzie można się dostać dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0, 2-0-2 lub 1-2-0.

Pojazd ma być napędzany silnikiem diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 130 kW mocy oraz pojemność skokową min. 4 l. Musi osiągać przynajmniej 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia ma zostać wyposażona w układ obniżający zużycie paliwa na biegu jałowym oraz w trakcie zatrzymania autobusu. Ponadto musi posiadać program, który będzie dobierał jej charakterystykę pracy w zależności od topografii terenu, przyspieszenia oraz obciążenia pojazdu. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane urządzeniem o mocy chłodniczej minimum 17 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum trzy okna przesuwne oraz przynajmniej dwa wywietrzniki dachowe. Z kolei za wentylacją wymuszoną mają odpowiadać przynajmniej dwa wentylatory umieszczone nad sufitem przestrzeni pasażerskiej.

Autobus będzie monitorowany oraz wyposażony w kompletny system informacji pasażerskiej. Będzie on się składał z trzech zewnętrznych tablic diodowych, wewnętrznego monitora LCD 23" oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Całością ma sterować autokomputer z dotykowym interfejsem.

Tak skompletowany autobus ma zostać przekazany MZK w ciągu maksymalnie ośmiu miesięcy od podpisania umowy, choć punktowane jest skrócenie tego terminu do pięciu miesięcy. Ma on być objęty przynajmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Karsan vs Isuzu, czyli klasyk
Dziś, 27 lutego minął termin składania ofert. Na pozyskanie nowego nabytku MZK przeznaczyło 680 000 PLN netto. Jesto bardzo dobra wycena, dodatkowo spokojnie pozwalałaby ona uzyskać dłuższą gwarancję nie wymagana dwa lata. Nic więc dziwnego, że otwarte dziś oferty mieszczą się w tych szacunkach.

Tańszą ofertę przedstawiło MMI ze Zbyszewa. Polski dealer autobusów Karsan proponuje żywieckiemu MZK cenę za jednego Ataka w wysokości 565 000 PLN netto. Jest to bardzo dobra cena. MMI zadeklarowało także dostawę między piątym, a szóstym miesiącem od podpisania umowy.

Droższą ofertę przedstawił Busimport PL. Polski dealer Isuzu wystartował z Novociti Life, którego zaproponował za 608 188 PLN netto. Proponuje także szybszą dostawę, bo w ciągu maksymalnie pięciu miesięcy od zawarcia umowy.

Obie firmy zaproponowały dwuletnią gwarancję. W tej sytuacji wszystko rozegra się na "małych" punktach. Na razie dzięki cenie MMI może liczyć 3,55 pkt przewagi na Busimport PL.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Żywiec
Karsan
MMI
Isuzu
Busimport PL
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....