TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Mieszana MIDI-piątka dla MZK Kutno. SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.06.2019 15:00:37
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie prowadzi dwa przetargi na dostawę łącznie pięciu autobusów klasy MIDI. Spółka chce je pozyskać w dwóch formach zakupu. Niedługo poznamy oferentów w obu postępowaniach. To dobry moment by zerknąć w ich SIWZ-y.

Mowa bowiem o dwóch przetargach, które ogłoszono w pierwszej połowie maja. Wskutek przeprowadzenia pierwszego MZK chce za gotówkę kupić dwa autobusy. Mają one trafić do Kutna najpóźniej do 23 grudnia.

W drugim chodzi o trzy pojazdy, również klasy MIDI tyle, że w formie siedmioletniego leasingu operacyjnego wraz z wykupem autobusów po jego upływie za 1% wartości brutto. Te zasilą szybciej flotę przewoźnika. Mają mu bowiem zostać przekazane najpóźniej do 20 grudnia.

Wszystkie autobusy będą objęte identycznymi minimalnymi okresami gwarancji. W przypadku całopojazdowej potrwa ona przez 24 miesiące lub do osiągnięcia przebiegu 200 000 km przez każdy z autobusów. Rękojmia na trwałość konstrukcji nadwozia oraz poszyć ma być nie krótsza niż 144 miesiące. Z kolei gwarancja na powłoki lakiernicze potrwa co najmniej 60 miesięcy.

Wybór najlepszej oferty
Kryteria oceny ofert w obydwu przetargach są identyczne. Cena ma 60% wagi. Pozostałe 40% można wywalczyć w ocenie technicznej. A w niej MZK premiuje następujące pojazdy z:

  • zależną osią przednią - 5 pkt
  • segmentowanymi poszyciami bocznymi, które przy wymianie są klejone lub przykręcane - 10 pkt
  • sklepem internetowym działającym całodobowo, który obejmuje min. 85% części w danej grupie asortymentowej - 5 pkt
  • z mobilnymi serwisem i stacją obsługi na terenie Polski, które posiadają autoryzację na dokonuwanie napraw powypadkowych - 10 pkt
  • jak najniższym zużyciem oleju napędowego w warunkach testu SORT2 - 10 pkt

Jakie autobusy?
Zarówno w przypadku autobusów za gotówkę oraz tych z leasingu wymagania MZK są identyczne. Reprezentanci klasy MIDI mają być pojazdami z całkowicie z niską podłogą. MZK wymaga, by były to konstrukcje z nadwoziami o długości do 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 77 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub dwa w wariancie 2-2-0, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez przynajmniej sześć okien przesuwnych, dwa wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane, jednak przewoźnik z Kutna nie wskazuje minimalnej mocy chłodniczej agregatu. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów oraz WiFi.

Co ciekawe dostawca autobusów w zasadzie nie będzie montował SIP-u. Będzie musiał jedynie przystosować pojazdy do instalacji urządzeń mieleckiego R&G Plus, które niedługo kupi miasto. Będzie to dosyć podstawowy pakiet, gdyż obejmie on autokomputer, kasowniki, diodowe wyświetlacze zewnętrzne o standardowej rozdzielczości, wewnętrzną tablicę LED oraz moduł głosowego zapowiadania przystanków.

Podsumowując...
Wymagania wobec pojazdów nie są wygórowane i dzięki temu dosyć przejrzyste. Z cen autobusów odchodzą także koszta montażu SIP-u. Do tego podstawowa gwarancja, więc wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Martwić może jedynie wymóg szybkich dostaw w obu przetargach. Trzeba być jednak dobrej myśli, bo producenci ostatnio pokazują znów, że nie jest to dla nich nierealne. Oczywiście pod pewnymi warunkami.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Kutno
R&G
wynajem
leasing
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....