TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Miejski MIDI-debiut Temsy w Polsce?
- Opublikowano: 10.04.2018 14:00:45 1 komentarz
Miejski MIDI-debiut Temsy w Polsce?

Zagadka rozwiązana. Wiemy jakie autobusy klasy MIDI warszawska firma PeterBus zaoferowała Urzędowi Miasta w Ostrołęce. Jeżeli magistrat znajdzie dodatkowe środki to na jesieni będziemy świadkami polskiego debiutu niespotykanych dotąd w naszym kraju autobusów.

Przypomnijmy, że Ostrołęka jeszcze raz spróbowała wyłonić dostawcę 5 autobusów klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6. Zgodnie z wymogami miasta mają to być pojazdy z nadwoziami o długości 9,5 – 10,5 m, szerokości min. 2,35 m i wysokości do 3,2 m. Mają umożliwić podróż przynajmniej 61 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa lub trzy wejścia w układzie 1-2-0, 1-2-2, 2-2-2 lub 1-2-1. Więcej o wymaganiach Ostrołęki pisaliśmy tutaj. Autobusy muszą zostać przekazane miastu do 31 października.

4 kwietnia upłynął termin składania ofert. Miasto na zakupy przygotowało 4 920 000 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego pojazdu urzędnicy przyjęli na poziomie nie większym niż 800 000 PLN netto. Jedyna oferta, którą tego dnia otwarto przekroczyła te szacunki.

Przedstawiła ją firma PeterBus z Warszawy. To przedsiębiorstwo, które w ostatnich miesiącach próbowało sprzedawać z różnymi efektami autobusy kilku marek. Oferta warszawskiej firmy dla Ostrołęki opiewa na 5 525 775 PLN brutto. Cena jednostkowa za autobus wynosi więc 898 500 PLN netto. Co za takie pieniądze mogą kupić urzędnicy z Ostrołęki, oczywiście o ile zdecydują się znaleźć dodatkowe środki?

Od początku pojawiały się rozmaite rewelacje na temat autobusów, które PeterBus zaoferował miastu. Pojawiały się plotki jakoby firma znów próbowała sprzedawać MAZ-y, co jednak szybko upadło, gdyż białoruski producent nie ma w ofercie pojazdów spełniających wymagania Ostrołęki. Padła także również wręcz sensacyjna sugestia jakoby PeterBus próbował sprzedać miastu... Solbus. Jednak i ta wersja szybko upadła.

Najbardziej prawodopodobna wydawała się być próba sprzedaży autobusów tureckiej marki, którymi ostatnimi czasy PeterBus próbował zaistnieć na rynku. Mowa o autobusach Temsa. Teraz już wiemy, że to to pojazdy tej marki zaoferowano Ostrołęce.

To autobusy typu Temsa MD9LE. To niskowejściowe pojazdy o długości 9,49 m, wysokości niespełna 3,33 m i szerokość 2,4 m. W zależności od standardu wyposażenia umożliwiają podróż nawet 63 pasażerom. Klient do wyboru ma nadwozie z dwoma wejściami w układzie 1-2-0 lub trzema w wersji 1-2-1.

Autobus jest dostępny zarówno w wersji spalinowej jak i elektrycznej. W przypadku tej pierwszej sercem układu napędowego jest silnik Cummins ISB4.5E6. Można go zblokować zarówno z mechaniczną skrzynią biegów ZF oraz przekładnią mechaniczną.

Czy będziemy świadkami polskiej premiery tych autobusów już tej jesieni? Wszystko w rękach urzędników z Ostrołęki. W tym roku jednak kalendarz może być dla niektórych bardzo ważnym czynnikiem decyzyjnym.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
Temsa
PeterBus
  • Kamil Nowakowski – 09.04.2018

    Czy wam nie przypomiają troche Sancity 9?

  • Adrian Aduś Mazur – 09.04.2018

    właśnie miałem mówić kopa sc 9 :P

  • Konrad Filip – 09.04.2018

    Nie przypominają ;)

  • zxcvbnm – 10.04.2018

    Raczej nie udana kopia Sancity.

  • Radosław Cudzich – 10.04.2018

    Debiut już był, Kielce sprawiło sobie 2 takie wynalazki, do kompletu mozaiki zajezdniowej

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....