TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Miejski imperator z Bliskiego Wschodu: piętrowy Neoplan Centroliner DD
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 19.08.2008 22:34:56 3 komentarze
Miejski imperator z Bliskiego Wschodu: piętrowy Neoplan Centroliner DD

Podczas konferencji w Augsburgu (24/25 lipiec br.) dział Neoplana pokazał m.in. dwa autobusy turystyczne z rodziny Cityliner oraz po raz pierwszy –potężnego miejskiego piętrusa dla Dubaju.

Na konferencji prasowej w Augsburgu dziennikarze mieli możliwość zobaczyć po raz pierwszy dwupokładowy, niskopodłogowy autobus miejski NEOPLAN dla Dubaju, który został opracowany specjalnie dla tej metropolii. Od czerwca 2008 roku jest on sukcesywnie dostarczany do Emiratów. Pierwsza dostawa liczy łącznie 170 dwupokładowców. To efekt kontraktu firmy Roads and Transport Authority (RTA) z Emiratów Arabskich, który na początku 2007 roku zamówiła 400 autobusów miejskich marki NEOPLAN. Wielkość kontraktu sięga trzycyfrowej liczby milionów.  Dwupokładowe autobusy Centroliner DD dostarczane są obok autobusów pojedynczych Centroliner i przegubowych Centroliner G jako autobusy niskopokładowe z rampą dla wózków inwalidzkich. Zastosowano w silniki MAN D20 Common Rail Euro 4 w technologii MAN PURE DIESEL®, stanowiące nowość dla miasta pustyni, podobnie jak nowoczesna technika niskopokładowa czy funkcja przyklęku. Wśród ponad 400 autobusów będzie 170 autobusów dwupokładowych nowo opracowanego typu Centroliner DD, który włącznie z klimatyzacją ma wysokość niemal 4,52 m, oferuje więc duży komfort nawet na górnym pokładzie (49 miejsc siedzących na górnym pokładzie i 28 miejsc siedzących na pokładzie dolnym). Autobusy dwupokładowe Centroliner  DD produkowane są wyłącznie na terenie Niemiec.

Pojazdy typu Centroliner DD mają znacznie bogatsze wyposażenie niż ich europejscy koledzy. Są one zaopatrzone w szczególnie wydajną, przystosowaną do tropików klimatyzację z silnikiem samochodu osobowego jako kompresorem (50 kW całkowitej mocy chłodzenia). W skład wyposażenia wchodzą ponadto: dodatkowa izolacja w komorze silnika, przestrzeń pod podłogą, która umożliwia instalację dodatkowych chłodnic poza chłodnicami seryjnymi dla poprawy chłodzenia silnika, gaśnica w komorze silnika oraz zasłony przed drzwiami podobne do tych spotykanych w europejskich domach handlowych. Kolejną, związaną ze specyfikacją kulturową, cechą są rozdzielone szklanymi ścianami części z przodu pojazdu dla kobiet i dzieci, obejmujące trzy pierwsze rzędy i wyposażone inaczej niż pozostała część pojazdu. Jako wyposażenie medialne pojazdy oferują wskaźniki celu podróży w technologii LCD względnie LED oraz łącze telefoniczne i W-LAN. Na monitorach LCD pokazywane będą informacje o połączeniach oraz reklamy.

Rodzina Cityliner w komplecie

Na wrześniowych targach IAA NEOPLAN pokaże m.in. autobus Cityliner L oraz krótszy model Cityliner C. Obydwa autobusy prezentują typowe dla autobusów NEOPLAN kompaktowe tyły i już na początku 2007 roku otrzymały razem z autobusem dwuosiowym nagrodzone międzynarodową nagrodę za wzór „red dot: best of the best”. Autobus Cityliner L oferuje na długości 13,99 m objętość bagażnika wielkości prawie 11,4 m sześciennych i do 59 miejsc siedzących w trzygwiazdkowym wykonaniu. Druga seria autobusów NEOPLAN Premium jest więc na razie kompletna i przedstawia wymagającym klientom szeroki wachlarz programu modeli dla luksusowych podróży. Ten dalekobieżny pojazd dostępny jest również z silnikiem MAN D26 Common Rail i tak jak Cityliner C posiada wszystkie elementy wyposażenia i zabezpieczeń: seryjną ochronę przeciwpoślizgowa ESP (Electronic Shooters Protection), tempomat utrzymujący stałą odległość przed jadącym z przodu pojazdem ACC (Adaptive Cruise Control), jak również asystenta utrzymania pasa LGS (Lane Guard System), które są montowane na życzenie. W dalszej perspektywie jako element swojej obszernej filozofii bezpieczeństwa NEOPLAN widzi elektroniczny system tłumienia CDS (Comfort Drive Suspension), który już przy normalnych warunkach jazdy troszczy się o optymalną przyczepność do podłoża i poprawę stabilności.

Dopasowany specjalnie do autobusu elektroniczny system tłumienia CDS działa zasadniczo podobnie jak w pojazdach ciężarowych, kładzie się tutaj jednak nacisk na podwyższony komfort i pośrednio na dalszy wzrost bezpieczeństwa. Nie ma to przy tym nic wspólnego z fizycznymi właściwościami koncepcji pojazdu, który w mniejszym stopniu reaguje na ruchy chwiejne niż samochód ciężarowy. Również w autobusie możliwy jest wybór pomiędzy trzema stopniami komfortu, ustawianymi ręcznie i wpływającymi na standardowe parametry tłumienia. W ten sposób pojazd może dopasować się do aktualnego obciążenia i warunków jazdy.

Autobus Cityliner L oferuje także sprzęganą aktywnie elektrohydraulicznie trzecią oś, która w międzyczasie stała się standardem również dla konkurencji, oraz opcjonalnie nowy silnik D26 Common Rail. Jak wszystkie autobusy turystyczne MAN i NEOPLAN także Cityliner napędzany będzie nowymi, mocnymi, rzędowymi, sześciocylindrowymi silnikami Turbo-Diesel serii MAN D 2066 CR lub D 2676 Common Rail, które wszystkie spełniają dobrowolny standard EEV według technologii MAN PURE DIESEL®bez dodatków i dzięki temu już dzisiaj zapewniają lepsze parametry niż norma Euro 5. Przekrój mocy tych wysoko wydajnych silników sięga od 294 kW/400 KM dla D 2066 LOH CR poprzez 324 kW/440 KM do 354 kW/480 KM w przypadku D 2876 LOH CR. Nowoczesna technika Common Rail umożliwia uzyskanie nieosiągalnego do tej pory momentu obrotowego o wielkości do 2300 Nm przy 1.900 obr./min.

Dodajmy dostarczony w czerwcu br. modeli Cityliner dla pierwszej drużyny piłkarskiej FC Köln był już 400 pojazdem z tej nowej generacji Neoplana.

Indywidualista Starliner L

Neoplan Starliner L o długości 13,99 m z ekskluzywnym „indywidualnym“wyposażeniem NEOPLAN zdecydowanie wyróżnia się spośród innych. Ekskluzywne potrójne siedzenia zamontowane są na bezpodestowej drewnianej podłodze z wędzonego drewna dębowego, która i tak już robiącemu wrażenie wnętrzu Starlinera dodaje jeszcze bardziej wysmakowanego charakteru. Jest przy tym łatwy do utrzymania i wytrzymały. Ponadto pojazd ten oferuje obok seryjnego, innowacyjnego systemu nagłośnienia Surface-Sound ośmiokanałowy system dźwiękowy, który każdemu zapewnia największą przyjemność odsłuchu. Wrażenia, które wywiera to wnętrze, poteguje dodatkowo aksamitny zestaw NEOPLAN Mediapack z portem iPod oraz gniazdem USB. NEOPLAN będzie sukcesywnie rozbudowywał tę linię wyposażenia i rozszerzał ją na dalsze modele. W związku z tym na targach zostanie pokazane stoisko rzemieślnicze, na którym klient będzie mógł z bliska zobaczyć, jak przy użyciu „zaawansowanej siły ludzkiej“powstaje jego własny, indywidualny NEOPLAN. Rozbudowa taka odbywa się albo w zakładzie produkcyjnym NEOPLAN w Plauen, w którym w przyszłości będą wykańczane i rozbudowywane wszystkie autobusy Starliner i Cityliner, albo w wyspecjalizowanych i certyfikowanych firmach kooperujących.

Nowy NEOPLAN Tourliner

Kolejną nowością NEOPLAN na wstępnej konferencji prasowej jest 13,26 metrowa wersja autobusu turystycznego średniej klasy Tourliner C, który na znacznie krótszej długości podstawowej niż Tourliner L w wersji czterogwiazdkowej może pomieścić tyle samo pasażerów, a ponadto dzięki jego wąskiemu rozstawowi kół ma wyjątkowo dużą zwrotność. Autobus Tourliner stał się już widocznym elementem na drogach i w idealny sposób łączy żywotną i wypróbowaną technologię firmy MAN ze świadomym wzornictwem NEOPLAN. Na wstępnej konferencji prasowej prezentowany jest pojazd z silnikiem D2676 CR EEV o mocy 440 KM, a dwuosiowiec pokazywany na IAA napędzany będzie silnikiem D20 o mocy 400 KM, również zgodnie ze standardem EEV w nowej, niewymagającej dodatków technologii MAN EGR.

Dopełnieniem programu modeli pojazdów użytkowych targów IAA Nutzfahrzeuge 2008 jest Skyliner C o długości 12,44 m. Dwupokładowy autobus turystyczny świętował właśnie w 2007 roku swój 40-ty jubileusz i od niedawna może być zamawiany również z systemem utrzymania pasa ruchu LGS. Elektroniczny program stabilizacji ESP od 2004 roku jest seryjnym elementem w pojeździe. Przedstawiona długość może być już samodzielną cechą niemieckiego producenta i jest szczególnie ważna w rejonach górskich z krótkimi promieniami skrętów. Firma MAN jest wierna koncepcji, która przed 40 laty dała początek całej klasie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
IAA
Neoplan
silnik
LCD
  • z Berlina – 21.08.2008

    Ten autobus pietrowy jest naprawde wysoki, osoby bedece na dole nie musza sie z chylac, i te na gorze rowniez, bo sufity sa wysoko nad glowa. Berlinskie autobusy pietrowe sa niestety nizsze, ze na gormy poziomie trzeba troche glowe pochylic, bo standarty europejsie sa inne jak w Dubaju. Niestety.

  • bvg – 22.08.2008

    Jakby takiego wyższego piętrusa puścić na miasto, to by BVG dość szybko zbierało górne części z jezdni ;) Takie niestety berlińskie realia, piętrus nie może być za wysoki, bo w przeciwnym razie będzie bezużyteczny. 4m i ani trochę więcej.

  • straphan – 22.08.2008

    Za to ow pietrus jest ciekawa oferta dla Wielkiej Brytanii, gdzie autobusy moga miec do 4,3 metra wzrostu i gdzie pietrusy o podwyzszonym standardzie sa czesto wysylane na dluzsze trasy podmiejskie i regionalne. Ponadto Londyn oglosil niedawno otwarty konkurs na nowy projekt pietrusa - Neoplan moze byc w nim calkiem powaznym graczem...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....