TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Midi-zakupy w Ciechanowie i Żywcu
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.07.2016 13:00:27 1 komentarz
fot. Konrad Bek

Przedsiębiorstwa komunikacyjne z Ciechanowa i Żywca ogłosiły właśnie przetargi na dostawy łącznie dwóch autobusów klasy midi o długości do 9 m. Mimo podobnego przedmiotu zamówienia oba postępowania różnią się między sobą pewnymi szczegółami.

Ciechanów wierny downsizingowi

Ciechanowski Zakład Komunikacji Miejskiej swój przetarg prowadzi w oparciu o wewnętrzny regulamin. Przewoźnik chce kupić jeden pojazd klasy midi o długości 8,5 - 9 m. Ma on umożliwiać podróż przynajmniej 60 pasażerom. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 1-2-0. Autobus ma być napędzany silnikiem diesla spełniającym normę Euro 6. Jednostka ma mieć pojemność skokową do 4,5 l. Zostanie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów.

Pojazd ma być monitorowany. ZKM nie wymaga klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej. Wentylacja ma być zapewniona przez dwa wywietrzniki dachowe oraz przesuwne okna. System informacji pasażerskiej ma się składać z czterech wyświetlaczy- trzech zewnętrznych oraz jednego zewnętrznego. Nie zabraknie głosowych zapowiedzi przystanków.

Na oferty przewoźnik czeka wstępnie do 1 sierpnia. Zostaną one ocenione na podstawie dwóch kryteriów. Cena ma 90% wagi. 10% punktów można uzyskać za wydłużenie gwarancji na cały pojazd powyżej 35 miesięcy. Na dostawę zwycięzca będzie miał czas do 15 listopada.

ZKM do lat co jakiś czas stawia głównie na Autosany SanCity 9LE. Czy w tym przypadku będzie tak samo? Niedługo się o tym dowiemy.

MZK Żywiec już nie wymaga trybu górskiego

Z kolei żywiecki Miejski Zakład Komunikacji zdecydował się prowadzić swój przetarg w oparciu o przepisy PZP. Na oku spółki jest jeden autobus klasy midi o długości 8,5 - 9,3 m. Może być to pojazd niskowejściowy. Ma umożliwiać podróż przynajmniej 55 pasażerom, w tym 22-29 na miejscach siedzących. Wymagany układ drzwi to 1-2-0.

Autobus ma być napędzany silnikiem o diesla spełniającym normę Euro 6. Jednostka ma mieć pojemność skokową 6 - 7 l i moc 160 - 190 kW. MZK wymaga zblokowania jej z automatyczną, minimum czterobiegową skrzynią biegów.

Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana oraz monitorowana. Wentylacja naturalna będzie zapewniona przez przesuwne okna. Nie zabraknie monitoringu. System informacji pasażerskiej będzie wyglądał bardzo podobnie jak w przypadku zamówienia ciechanowskiego.

Na oferty MZK czeka również do 1 sierpnia. Te, które spółka otrzyma będą oceniane na podstawie trzech kryteriów. Cena to maksymalnie 65%. 5% przeznaczono na ocenę charakterystyki ekologicznej oferowanych autobusów. Parametry, które będą punktowane należy wyliczyć na podstawie wyniku testu SORT2.

Wreszcie ocena techniczna, w której MZK jest w stanie przyznać maksymalnie 30% punktów. W tym kryterium spółka premiuje m.in. silnik o mocy 180 - 190 kW, drzwi otwierane do wewnątrz, automatyczną skrzynię biegów sześciobiegową oraz trzyczęściową szybę przednią.

Dostawa autobusu ma zostać zrealizowana do 20 grudnia. Wychodzi więc na to, że ten rok żywiecki przewoźnik zamknie z zakupem czterech nowych pojazdów. Przypomnijmy, że pod koniec czerwca MZK wzbogaciło się o trzy egzemplarze Nowego Urbino 12.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Ciechanów
MZK Żywiec
  • Klasyczna ustawka – 20.07.2016

    Ciechanów złomowaty Autosan Żalcity 9LE, Żywiec Urbino 8,9LE

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....