TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MIDI-trójka dla MPK Kraków. Sprawdzamy SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.02.2020 17:00:02 1 komentarz
MIDI-trójka dla MPK Kraków. Sprawdzamy SIWZ

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie kupuje pięć mały autobusów. Będą to zarówno przedstawiciele klasy MINI jak i MIDI. Więcej jednak będzie tych drugich. I to od nich zaczynamy nasz przegląd SIWZ.

Warunki formalne postępowania opisaliśmy tutaj. Jest ono podzielone na dwie części. W pierwszym MPK wymaga od oferentów, aby były to trzy autobusy klasy MIDI. Szacunkowa wartość tego zadania to 2 700 000 PLN netto. Wychodzi więc 900 000 PLN netto za autobus. Termin realizacji zamówienia to maksymalnie siedem miesięcy od podpisania umowy. Każdy z nowych nabytków MPK ma być objęty przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszej oferty
Są dwa kryteria oceny ofert. Cena ma 65% wagi. Pozostałe 35% to ocena techniczna. MPK Premiuje w niej:

  • gwarancję całopojazdową dłuższą niż 54 miesiące - 8 pkt
  • autobus do przewozu min. 69 pasażerów - 6 pkt
  • aktywny tempomat oraz asystent kontroli prawej strony - 7 pkt
  • automatyczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami - 5 pkt
  • układ rekuperacji - 6 pkt
  • podłoga o wysokości do 330 mm nad jezdnią - 3 pkt

Jakie autobusy?
Autobusy mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane przez jednego producenta. Będą to pojazdy dwuosiowe. Ich nadwozia powinny mieć długość od 8,5 do 9,6 m, szerokość 2,4 - 2,55 m, a wysokość maksymalnie 3,3 m oraz niską podłogę w części przeznaczonej dla pasażerów stojących, bez stopni w drzwiach. Zamawiający dopuszcza jeden stopień poprzeczny wewnątrz autobusu lub łagodne przejścia powierzchni podłogi przechodzącej ponad zabudowę podwozia. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy lub dwa wejścia w układzie 1-2-2, 1-2-1, 2-2-2 lub 1-2-0

Zawieszenie osi przedniej autobusów ma być niezależne. Silnik spalinowy o pojemności skokowej min. 4,5 l, mocy minimum od 135 do 205 kW, maksymalnym momencie obrotowym co najmniej 680 Nm, musi spełniać normę spalania Euro 6 i być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty. Do tego dojdzie automatyczna skrzynia biegów i system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Stanowisko pracy kierowcy ma być częściowo oddzielone od przestrzeni pasażerskiej. Kabina prowadzącego pojazd będzie wyposażona w wieszak, schowek na rzeczy osobiste, podstawkę na rozkład jazdy z lampką.

W przestrzeni pasażerskiej znajdą się poręcze malowane proszkowo w kolorze żółtym, wyposażone w punkty świetlne w technologii LED koloru bursztynowego. Fotele pasażerskie będą wandaloodporne, o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu graffiti, o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedzeń i oparć mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą. Standardem staje się konieczność zamontowania gniazd USB, zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy. Wentylację przestrzeni pasażerskiej stanowić będą wywietrzniki dachowe i klimatyzacja.

Tablice zewnętrzne powinny być diodowe w kolorze bursztynowym. System informacji pasażerskiej będzie opierać się na zapowiedziach głosowych przystanków. Uzupełni go tablica wewnętrzna boczna o przekątnej minimum 38 cali. Jej głównym zadaniem będzie graficzna prezentacja przebiegu trasy linii w formie tzw. koralików.

Podsumowując...
Zapisy SIWZ są liberalne i obecnie trudno wskazać potencjalnego zwycięzcę. W Polsce działa bowiem wielu producentów i ich przedstawicieli, którzy są w stanie zaoferować interesujące MPK "dziewiątki". Oczywiście inną kwestią pozostaje ile jest takich, które w pełni zadowolą przewoźnika w ocenie technicznej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
  • mechanik – 22.02.2020

    Droga Redakcjo, przeczytałem i aż sprawdziłem. We wnętrzu ma jednak panować krakowski standard: "2. Poręcze, uchwyty: a. Kolor poręczy: na płatach drzwi malowane proszkowo na kolor żółty (...) b. Kolor poręczy: poręcze pionowe i poziome wykonane ze stali nierdzewnej. Poręcze pionowe mają być wyposażone w punkty świetlne w technologii LED, koloru bursztynowego".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....