TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MIDI-piątka na CNG dla MPK Tarnów. SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.10.2019 17:00:37
fot. MPK Tarnów

Wracamy do Tarnowa. Pora na szerszą lekturę SIWZ przetargu Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego na dostawę pięciu autobusów klasy MIDI na CNG. Jest kilka smaczków. Pozytywnych rzecz jasna.

O przetargu już pisaliśmy tutaj. Autobusy mają trafić do Tarnowa w ciągu maksymalnie 180 dni od podpisania umowy, czyli bardzo szybko. Będą one objęte trzema, kluczowymi okresami gwarancji: rok gwarancji całopojazdowej i pięć lat rękojmi na trwałość układu napędowego.

Wybór najlepszej oferty
Mamy trzy kryteria oceny. Cena ma 50% wagi. Do 47% można wywalczyć w ocenie technicznej. Premiowane są:

  • nadwozie wykonane z skręcanych profili aluminiowych - 10 pkt
  • przykręcane panele w poszyciu bocznym - 5 pkt
  • przynajmniej dwuczęściowa szyba czołowa - 1 pkt
  • drugie i trzecie drzwi otwierane na zewnątrz - 5 pkt
  • ten sam producent autobusu i silnika - 7 pkt
  • silnik o pojemności 8,001 - 10 l - 10 pkt
  • silnik z maksymalnym momentem obrotowym 1301 - 1400 Nm - 4 pkt
  • silnik o mocy 270 - 320 KM - 4 pkt
  • silnik przystosowany do tankowania biogazem - 10 pkt
  • oś przednia zależna - 4 pkt

Pozostałe 3% można zdobyć za zaoferowanie autobusu, który będzie miał jak najniższe zużycie energii w warunkach testu SORT2, a także emisję dwutlenku węgla, tlenków azotu oraz cząstek stałych.

Jakie autobusy?
Ma to być całkowicie niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 10,01 – 11 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i wysokie na max 3,301 m. Każdy z autobusów ma umożliwić podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 19 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazd ma być napędzany silnikiem gazowym, który spełnia normę Euro 6. Premiowana jest możliwość tankowania biogazem. Musi to być jednostka o pojemności 6 - 12 l. Nie może być ona słabsza niż 250 KM, ale nie mocniejsza niż 320 KM i osiągać 1100 - 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostanie ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Automat musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia gazu oraz przełożenia dobrane do warunków komunikacji miejskiej w Tarnowie. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobus musi posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być nie mniejsza niż 30 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez co najmniej jeden wywietrznik dachowy oraz nie mniej niż trzy przesuwne okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP, który ma bazować na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. MPK wymaga zamontowania czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. Przedni, boczny oraz tylni będą święcić na biało, natomiast tablica dla niedowidzących będzie miała czerwone diody. W środku znajdzie się monitor LCD typu ETM22, który przekaże MPK. Do tego oczywiście dojdzie GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całość ma być sterowana z autokomputera SRG5000, który również przekaże tarnowski przewoźnik.

Podsumowując...
Krótko, zwięźle i na temat. Tarnowskie MPK przyzwyczaiło nas, że swoje wymagania określa w precyzyjny sposób i nie pozwala sobie na niedomówienia. A to jest dobrym materiałem, który pozwala zawalczyć o dobrą cenę. I zapewne tak też się stanie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Tarnów
CNG
  • Kazimierz Jasinski – 22.10.2019

    No jasne żadnych niedomówień...... chcemy Scanii i nic więcej🙄

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....