Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Michelin i „komunikujące się” opony

infobus
05.08.2013 14:10
0 Komentarzy
>Badania wykazały, że sprawdzenie ciśnienia i stanu opon w autobusie lub ciężarówce zajmuje średnio 15 minut. Wyposażając opony w chipy RFID, można zredukować ten czas do minimum. Jest to możliwe dzięki utworzeniu elektronicznego „łącza”między oponą a systemem odbioru oraz przetwarzaniu danych dotyczących jej parametrów. Dzięki zamontowanym w oponach autobusowych i ciężarowych chipom RFID czujniki TPMS zdalnie odczytują temperaturę i ciśnienie, co pozwala na stały monitoring kluczowych czynników wpływających na bezpieczeństwo opon. Zdalne odczytywanie najważniejszych parametrów opony wyposażonych w chipy RFID[1] pokazało, że technologia ta może poprawić kontrolę opon w trakcie ich użytkowania.  Michelin upowszechni bezpłatnie swój patent, by w trosce o poprawę bezpieczeństwa przyspieszyć wprowadzenia międzynarodowego standardu technologii RFID. -„Wierzymy, że najważniejszym czynnikiem wspierającym szersze zastosowanie tej technologii w sektorze transportowym jest stworzenie międzynarodowego standardu. Krok, który wykonaliśmy, powinien nas przybliżyć do osiągnięcia tego celu”–mówi Terry Gettys, szef Działu Badań i Rozwoju Michelin. „Podczas ubiegłorocznych Igrzysk Olimpijskich w Londynie opony Michelin wyposażone w chipy RFID były wykorzystywane w miejskich autobusach, aby poprawić bezpieczeństwo i efektywność operacyjną”–dodaje Terry Gettys. align=”center”>RFID na zdjęciachRFID na zdjęciachRFID na zdjęciachRFID na zdjęciach>RFID w liczbach:>0,2 –waga chipu RFID w gramach>5 –długość chipu RFID z anteną w centymetrach>7 –liczba lat poświęconych przez Michelin na opracowanie, przetestowanie i potwierdzenie skuteczności nowej technologii>20 –liczba wniosków rodzin patentowych złożonych przez Michelin w związku z innowacją>50 000 –liczba opon z chipami RFID wyprodukowanych przez Michelin na potrzeby testowe>6 miliardów –łączna liczba kilometrów przejechanych na oponach Michelin z technologią RFID w celu ostatecznej weryfikacji innowacji.> 


> id=”ftn1″>>[1] Radio Frequency IDentification – przesył danych drogą radiową.

Komentarze