Michelin i „komunikujące się” opony
infobus
05.08.2013 14:10
0 Komentarzy
>Badania wykazały, że sprawdzenie ciśnienia i stanu opon w autobusie lub ciężarówce zajmuje średnio 15 minut. Wyposażając opony w chipy RFID, można zredukować ten czas do minimum. Jest to możliwe dzięki utworzeniu elektronicznego „łącza”między oponą a systemem odbioru oraz przetwarzaniu danych dotyczących jej parametrów. Dzięki zamontowanym w oponach autobusowych i ciężarowych chipom RFID czujniki TPMS zdalnie odczytują temperaturę i ciśnienie, co pozwala na stały monitoring kluczowych czynników wpływających na bezpieczeństwo opon. Zdalne odczytywanie najważniejszych parametrów opony wyposażonych w chipy RFID[1] pokazało, że technologia ta może poprawić kontrolę opon w trakcie ich użytkowania. Michelin upowszechni bezpłatnie swój patent, by w trosce o poprawę bezpieczeństwa przyspieszyć wprowadzenia międzynarodowego standardu technologii RFID. -„Wierzymy, że najważniejszym czynnikiem wspierającym szersze zastosowanie tej technologii w sektorze transportowym jest stworzenie międzynarodowego standardu. Krok, który wykonaliśmy, powinien nas przybliżyć do osiągnięcia tego celu”–mówi Terry Gettys, szef Działu Badań i Rozwoju Michelin. „Podczas ubiegłorocznych Igrzysk Olimpijskich w Londynie opony Michelin wyposażone w chipy RFID były wykorzystywane w miejskich autobusach, aby poprawić bezpieczeństwo i efektywność operacyjną”–dodaje Terry Gettys. align=”center”>>RFID w liczbach:>0,2 –waga chipu RFID w gramach>5 –długość chipu RFID z anteną w centymetrach>7 –liczba lat poświęconych przez Michelin na opracowanie, przetestowanie i potwierdzenie skuteczności nowej technologii>20 –liczba wniosków rodzin patentowych złożonych przez Michelin w związku z innowacją>50 000 –liczba opon z chipami RFID wyprodukowanych przez Michelin na potrzeby testowe>6 miliardów –łączna liczba kilometrów przejechanych na oponach Michelin z technologią RFID w celu ostatecznej weryfikacji innowacji.>
> id=”ftn1″>>[1] Radio Frequency IDentification – przesył danych drogą radiową.
> id=”ftn1″>>[1] Radio Frequency IDentification – przesył danych drogą radiową.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Nowe połączenia autobusowe do Piaseczna
01.02.2024
Warszawa: Mega korek na Trasie Łazienkowskiej, autobusy na objazdach
Pasażerza darmo
09.08.2023
Komentarze